Badkamer verbouwen

02-09-2017 20:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ons aan het oriënteren op het verbouwen van onze badkamer. Inmiddels wordt het eens tijd om wat knopen door te hakken en wat concretere plannen te maken maar ik vind het nog best lastig. We willen het liefst alles laten uitbesteden maar de kosten vallen me best tegen.
Bij verschillende zaken zitten we al tegen de 7 a 8000 euro aan montagekosten voor een badkamer van ca 6m2. En dan komen de meubels, sanitair en tegels daar nog bij.
Verder ook een opzichzelf staand montagebedrijf gevraagd en die kwam met een offerte van ongeveer 6000 euro, maar had niet echt een goed gevoel bij deze persoon.
Wat zijn jullie ervaringen met het laten verbouwen van jullie badkamer en wat waren jullie hier ongeveer voor kwijt?
Badkamer 2x2. Bad en radiator hergebruikt. Badmeubel en spiegel zgan op MP gekocht. Tegels zelf aangeschaft.
Zelf het houtwerk geschuurd en geschilderd.
Totale kosten incl. Kranen en materiaal 4000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens begrepen dat de grootte van de badkamer niet zoveel zegt.
Het meeste werk zit vaak in monteren/aansluiten van douche, wc, wastafel, meubel, etc.
Die paar m2 die ze extra moeten tegelen maakt niet dat het ineens een stuk duurder wordt.
Ik denk dat het allemaal valt of staat met het uitzoeken van tegels en badmeubel. Daar zit nogal prijsverschil in en kan je dus zo duur maken als je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat een bedrag! Maar willen jullie de indeling dan ook veranderen waardoor er allemaal leidingwerk gedaan moet worden? Vind het erg veel geld
Wij hebben 7300 betaald voor het werk (dus excl de materialen). Alles uitbesteed. Was voor badkamer van 9m2 en aparte toiletruimte. Er moest leidingwerk en electra worden verlegd en een muurtje verplaatst.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
02-09-2017 21:02
Jemig wat een bedrag! Maar willen jullie de indeling dan ook veranderen waardoor er allemaal leidingwerk gedaan moet worden? Vind het erg veel geld
Wij zijn ook aan het orienteren en de aannemers waar wij mee gepraat hebben, willen het leidingwerk allemaal vervangen ook als de indeling niet verandert. Ik snapte dat ook niet, maar zij doen dit omdat zij verantwoordelijk zijn voor eventuele lekkage of elektriciteitsproblemen na de oplevering. En dat willen ze alleen als ze effectief zelf die leidingen gelegd hebben. Ze willen niet uitgaan van 'goed werk geleverd' door hun voorgangers.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb ook offertes liggen voor een badkamer, 3x3,5 meter, dus 10,5 m2, in onze nieuwbouwwoning. We willen een dubbele wastafel, toilet, inloopdouche, gewone douche (dus geen regendouche), geen bad. Grote grijze vloertegels 60x60 cm, witte muurtegels 30x60 cm. Vloerverwarming moet er ook in. Leidingwerk ligt al goed. Offertes tussen 11.000 - 13.000. Manuren zijn het duurst. Momenteel trekt de bouw enorm aan en rijzen de prijzen de pan uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier zo'n 7 m2 met hoge plafonds, nieuwe indeling, zwaluwplaten op vloer, inclusief aanleg elektra en ventilatie; tegels, meubels, sanitair en radiator zelf aangeschaft (combinatie Hornbach en Ikea), aannemer kostte nog ongeveer 6000 euro.
Alle reacties Link kopieren
MsWolowitz schreef:
02-09-2017 20:39
Bij verschillende zaken zitten we al tegen de 7 a 8000 euro aan montagekosten voor een badkamer van ca 6m2. En dan komen de meubels, sanitair en tegels daar nog bij.
Uitgaande van een uurtarief van zo'n 45 euro per uur zijn ze dus ca. 170 uur bezig. Dat is 2 man, 2 weken. Als dat inclusief sloop, omleggen van leidingen, tegelen, monteren nieuw spullen, afkitten, etc is dan is dat niet onrealistisch. Vergeet ook niet dat ze niet alles achter elkaar door kunnen doen, zodat er ook nog relatief veel reistijd bij zit. Bijvoorbeeld voorstrijken voor het tegelen of kitten is voor zo'n badkamertje een uurtje werk, maar het kost ze net zoveel reistijd als dat ze een hele dag komen werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje! Eindelijk de offerte voor de badkamer binnen van de projectleverancier van onze nieuwbouwwoning.

Onze badkamer is 5 m2. 2,93x1,85 meter.
De offerte komt uit op zo'n €11.000.

Hier zit alles in zoals; andere tegels, alle leidingen verleggen, bad, douche en douchewandje met nis en badmeubelset.

Is deze prijs een beetje okay? Zeker omdat de andere optie is om de standaard badkamer te slopen en dan een nieuwe erin. Dus dan komen er altijd sloopkosten bij.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik blij ben dat ik zelf altijd handig ben geweest en vriend het leuk vind om wat te leren over klussen. Bij mij is de aannemer er vandoor gegaan dus noodgedwongen zelf maar aan de slag. Duurt een stuk langer maar dan weet ik iig dat het goed gaat én een stuk goedkoper.
Muren waren dus uitgebroken en oude douchebak verwijderd. Vloer was ongelijk, oorspronkelijke badkamer was iets verhoogt, en de leidingen waren dus makkelijk aan te leggen.
Daarna een gietvloer gebruikt Deze gaat redelijk vanzelf waterpas staan. De vloer nu ook zelf betegelt incl afvoer goot. Kosten voor nu dus 11.50m2 aan tegels, Cement 25 x 5, gietvloer 6 of 7 zakken (weet de prijs niet meer) Muurtegels 17.50m2, aanbieding En zijn ze niet leuk! Afbeelding

Douchepaneel / kolom 350 (hudson reed) Daar komen natuurlijk de koperen leidingen bij, nieuw waterreservoir toilet Stuc, wat gipsplaat, voegmiddel, tegellijm Maar dan heb ik wel een prachtbadkamer straks.

Ik vind het altijd lastig om een totaal pakket te moeten kiezen En als je de materialen zelf haalt en alleen per deel los laat klussen?
Dus zelf slopen, iemand de leidingen laten doen, een ander stucen en tegelen. etc.
Hier 2 bij 2 vierkante meter.

In winkels zeggen ze dat je uitkomt op 10 a 11.000 euro.

Gaat echt nergens over, wij gaan naar een andere oplossing kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven