badkamer

30-12-2011 13:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Wie van jullie heeft zijn badkamer verbouwd en hoeveel heeft het gekost?

wij gaan sparen voor een nieuwe badkamer,maar heb eigenlijk geen idee van de kosten.

mamsje
Mamsje; Oh, dus al heel wat afgeklust zo te lezen!

Wij hebben ook al heel wat geklust en komend jaar is de keuken aan de beurt. Eindelijk!!

Dat wordt nog een heel werk, we breken dan 2 muren af en bouwen weer 1 muur op.

De keuken is al uitgezocht, nu moeten we nog plannen wanneer we de verbouwing doen.

Leuk he, om je huis steeds mooier te zien worden
Dan nog is het afhankelijk van wat je wil en wat er moet gebeuren. Moeten de tegels eerst van de muur gesloopt worden of kan je daar overheen tegelen? Wie gaat dat dan doen? Wil je vloerverwarming? Dat is ook een aardige klus. Wil je een inloopdouche? Dan moet je iets aan de vloer doen enz. enz. enz.

Maar ook, waar ga je je spullen halen? Bij een badkamerzaak? Bij de bouwmarkt? Een tip is om veel via internet te bestellen, bespaart een hoop geld. Ga in de winkel kijken en bestel dan via internet.

Wij hebben bijna alles zelf gedaan om geld te besparen. Maar dat betekende wel dat we er ook best een lange tijd mee bezig waren (waar ga je dan douchen, hoeveel rommel geeft dat in je huis?) Ook hebben we alles via internet besteld, dus daar ook flink wat geld op bespaard. Maar we hebben wel veel dure spullen (tegels, kranen e.d.) Daarnaast ook wel het één en ander toch laten doen. Wij zijn denk ik ongeveer tegen de 10.000 euro kwijt. Maar koop je alles bij de bouwmarkt ben je zeker een flink stuk minder geld kwijt. Ook moest er bij ons écht veel gebeuren, zeg maar....alles. Met 7500 euro kan je zeker een mooie badkamer maken
quote:_syrah_ schreef op 30 december 2011 @ 13:59:

Oh, als ik zie wat alles hier kost heb ik me geloof ik een beetje in de maling laten nemen.... wij waren 5000euro kwijt voor een nieuwe douchebak+ cabine (geen regendouche of andere luxe, gewoon standaard) incl slopen en opnieuw betegelen, maar de tegels hadden we wel zelf.Denk dat je je niet in de maling hebt laten nemen. Het kan vast goedkoper, maar vind ik niet zo'n heel gek bedrag als je alles laat doen incl. slopen en tegelen. Hoe lang waren ze in totaal bezig?
@indigobleu,eroverheen tegelen zal niet lukken,alles zit zo scheef en er komt inderdaad een inloopdouche dus de vloer zal aangepast moeten worden.

@warrig,het is heerlijk om je huis te zien opknappen,al was het bij ons ook een heleboel onderhoud bij.

maar een nieuwe badkamer is voor mij echt een droom,dus flink sparen haha

hoe wordt je nieuwe keuken verder?kleur,blad ,cooker of aga?
quote:norma_jeane schreef op 30 december 2011 @ 14:06:

[...]

o_O

Is ook veel, maar degene boven jouw post was ook 7500 kwijt terwijl ze alles zelf hebben gedaan. Globaal kun je aanhouden voor dit soort verbouwingen dat je de helft kwijt bent aan materiaal, en de helft aan het verbouwen zelf.

Wij kunnen niet klussen, en hebben geen tijd om te klussen, maar als je dat wel kan kun je daar dus op besparen.
@Indigoblue: ze waren al met al 4 dagen bezig. 1e dag met 2 man, daarna eentje alleen. Schrok van de bedragen die hier genoemd worden, maar zit daar dan ook bv weghalen van puin enzo bij? Oh ja, ze hebben hier ook een afzuiging gemaakt (die was er niet, lekker schimmelbevorderend dus dat kostte ook 500euro) Verder douchebak van 1-1m en glazen wanden, tegelen... ik vond het ook redelijk toen ze het voorrekenden, maar is gewoon zo'n verschil met anderen. Eigenlijk wilden we de hele badkamer eruit (is 3 bij 4 m, maar alleen douche-toilet-wastafel, niet handig ingedeeld dus!) maar dat bleek pietsje duur.
Syrah:als je alles laat doen,kost het gewoon veel geld

wij zijn beiden absoluut niet handig,het enige wat we zelf hebben gedaan is de buitenkant verven.

mijn man kan wel de kleine klusjes,maar een badkamer verbouwen zit er niet in.

Ik denk dat Jorina gelijk heeft,je bent het dubbele kwijt aan arbeidsloon.

Dus zal 7500 voor ons w.s niet genoeg zijn en we gaan het niet halfbakken doen,dan maar een jaar langer sparen.

bedankt allemaal voor jullie reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven