Bank met extra voorzetkussens

22-01-2022 18:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

We willen een nieuwe bank aanschaffen en hebben er ook al 1 uitgezocht. Nu kan bij deze bank extra sierkussens worden besteld.
Maar ook voorzetkussens. Een extra kussen voor elke zitplaats. Het ziet er best mooi uit. Maar ik vraag me af is dit handig? Zit je er lekker mee met een extra kussen in de rug
We hebben een hoekbank gekozen. Dat betekent dat we aan beide kanten 3 voorzetkussens krijgen als we voor deze optie gaan.
Ik denk dat deze kussens meer op de grond ergens liggen of op een hoop op de bank dan dat ze echt gebruikt worden.
Ben benieuwd of jullie ervaring hebben met voorzetkussens. En wat vindt je van het gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Waarom voorzetkussens? Is de bank te diep om normaal op te zitten? Is het niet te ondiep met die kussens?
Kun je er op ‘hangen/liggen’ of is het alleen voor je rug?

En inderdaad: waar laat je ze als je ze niet gebruikt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Brrrrrr , wij krijgen echt een zere rug in zo’n bank.
Je weet niet hoe je moet hangen of liggen op het laatst.
Je kunt er ook niet fatsoenlijk op zitten, dan bungelen je benen boven de grond.
Hoop voor jullie dat hij goed bevalt.
Als de bank te diep is om gewoon fatsoenlijk op te zitten tegen de rugleuning dan zou ik die kussens wel nemen en anders denk ik dat ze meer in de weg liggen. Ik vind het zo irritant als mensen zo'n diepe bank hebben dat ik niet fatsoenlijk met m'n rug tegen de rugleuning aan kan zitten tenzij ik ook met m'n voeten op de bank zit, Vind het fijn om iets van steun in de rug te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoekbank met voorzetkussens. Het ziet er echt heel mooi uit in het begin, tot de kussens wat vervormen door gebruik, dan oogt het minder mooi. Doordat dit soort banken wat dieper zijn zit het prima met de voorzetkussens, zonder zit het niet echt comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er zo een, en hij zit echt heerlijk. Krijgen ook vaak die opmerking van bezoek.
Als we gewoon zitten gebruiken we de voorzetkussens, als we liggen gooien we de kussens op de grond en dan passen we met gemak achter of naast elkaar. Zo fijn zon diepe bank.
We hebben deze, dit is wat je bedoelt toch? Van die lendekussens.
Afbeelding
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer het idee dat het voor de sier is. Was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen. soms heb je zoveel keuzes bij iets. Teveel eigenlijk. De bank kan ook in een korter model voor mensen met kortere benen.
Het model wat we nu hebben gekozen zit goed. Voor wie het leuk vindt https://www.urbansofa.nl/ . We hebben gekozen voor een hoekbank
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
22-01-2022 19:49
Wij hebben er zo een, en hij zit echt heerlijk. Krijgen ook vaak die opmerking van bezoek.
Als we gewoon zitten gebruiken we de voorzetkussens, als we liggen gooien we de kussens op de grond en dan passen we met gemak achter of naast elkaar. Zo fijn zon diepe bank.
We hebben deze, dit is wat je bedoelt toch? Van die lendekussens.
Afbeelding
Ja precies dat bedoel ik met die voorzetkussens. Vind het mooi op het plaatje wat je stuurt.
Als dit bij je thuis is: super mooie inrichting.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft zo’n bank en het is voor jezelf misschien wel lekker, maar je kan niet normaal op die bank zitten. Ik doe daar altijd mijn schoenen uit en zit met mijn benen op de bank. Anders kan je er gewoon niet fatsoenlijk op zitten. Het is echt een bank om te liggen. Ik zou dan eerder een iets minder diepe bank kiezen, waarbij je ook de keus hebt om normaal te zitten. Wij hebben een hoekbank en ik lig meestal in het hoekje met mijn benen uitgestrekt op 1 zijde. Man ligt op de andere zijde, met zijn hoofd bij de armleuning. Maar we zitten soms ook gewoon normaal. Ik vind zo’n hele diepe bank wel lekker voor af en toe. Maar om altijd zo te moeten liggen lijkt me niet prettig. En voor bezoek is het al helemaal een onding. Mijn vader kan bij mijn broer niet op de bank zitten, daar komt hij niet meer vanaf en krijgt last van zijn rug.
Irregular_Choice schreef:
22-01-2022 20:21
Mijn broer heeft zo’n bank en het is voor jezelf misschien wel lekker, maar je kan niet normaal op die bank zitten. Ik doe daar altijd mijn schoenen uit en zit met mijn benen op de bank. Anders kan je er gewoon niet fatsoenlijk op zitten. Het is echt een bank om te liggen. Ik zou dan eerder een iets minder diepe bank kiezen, waarbij je ook de keus hebt om normaal te zitten. Wij hebben een hoekbank en ik lig meestal in het hoekje met mijn benen uitgestrekt op 1 zijde. Man ligt op de andere zijde, met zijn hoofd bij de armleuning. Maar we zitten soms ook gewoon normaal. Ik vind zo’n hele diepe bank wel lekker voor af en toe. Maar om altijd zo te moeten liggen lijkt me niet prettig. En voor bezoek is het al helemaal een onding. Mijn vader kan bij mijn broer niet op de bank zitten, daar komt hij niet meer vanaf en krijgt last van zijn rug.
Ik lig zelf ook meer op een bank dan dat ik erop zit, en als ik dan gewoon zit heb ik vaak wel mijn voeten omhoog op een voetenbankje ofzo, normaal zitten kijkt niet zo relaxed tv ofzo. Behalve als ik ergens op bezoek ben dan vind ik liggen op een bank not done tenzij het echt een hele goede vriendin is of bij ouders/broer/zus. En ja bij zo'n bank zit je pas lekker als je ook je voeten op de bank hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de familie allemaal best wel lang (zowel de vrouwen als de mannen) en we hebben dus eigenlijk altijd banken met lange zittingen. Bezoek zit dan vaak niet goed. Dan lijken met dit soort kussens wel handig. Maar ik denk dat wij ze aan de kant zouden leggen omdat de zitting te kort wordt door die kussens.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-01-2022 20:41
Ik lig zelf ook meer op een bank dan dat ik erop zit, en als ik dan gewoon zit heb ik vaak wel mijn voeten omhoog op een voetenbankje ofzo, normaal zitten kijkt niet zo relaxed tv ofzo. Behalve als ik ergens op bezoek ben dan vind ik liggen op een bank not done tenzij het echt een hele goede vriendin is of bij ouders/broer/zus. En ja bij zo'n bank zit je pas lekker als je ook je voeten op de bank hebt.
Ik lig zelf ook altijd op de bank. Maar bij die van mijn broer zak je aan alle kanten weg en kan je niet normaal met je voeten op de grond zitten en met je rug tegen de rugleuning (en ik ben 1.80, dus niet heel klein). Die rugleuning geeft ook geen steun. Je hangt dus altijd achterover in de kussens. Ik heb ook tijdens liggen toch graag wat steun en een stevige rugleuning. Niet zo’n bank waarin je volledig verdwijnt tussen de kussens.
Ik vind dat er zo druk uitzien. Ik hou van strak en geordend. Al die kussens er nog eens bij spreekt mij vanuit dat oogpunt zeer zeker niet aan. Dat zou voor mij dus echt een no-go zijn.
Maar een kussen of twee a drie extra op een bank (kleintjes) is wel fijn. Als je eens wil hangen of liggen kun je daarmee een lekker plekje creeeren.

Wij hebben een stoffen hoekbank en daarin dus drie kleinere kussens die in een hoek of naast de armleuning van die bank staan of ernaast op de grond opgestapeld liggen.

Een stapel kussens is trouwens ook best een leuke oplossing in een hoek, daar ploft ons kind graag wel eens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik keil alle kussens, vachten en lappen van mijn zitplek voordat ik ga zitten dus als je niet houdt van rotzooi over de vloer zou ik dat niet doen. Of alleen een kussen op de plek waar niemand ooit zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nooit op een bank, omdat ik dan niet handig naar de tv kan kijken. Dan zie je het beeld op zijn kant. Bovendien kan ik dan maar op één zijkant liggen anders lig je naar de rugleuning te staren of je moet je geheel omkeren maar dan lig je met je hoofd in het gebladerte.

Wat ik ook zo onhandig vind op een stoffen bank is dat als je gaat verliggen je kleren blijven hangen aan de stroeve stof, en bij een leren bank dat hij koud is als je een andere positie aanneemt. Dus nee, ik moet erg ziek zijn wil ik gaan liggen.

In zo'n make-overprogramma zie je altijd dat ze verrukt op de bank gaan zitten of liggen en dan zakken ze er helemaal in weg. Dat houd je volgens mij maar kort vol.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pippo4321 schreef:
22-01-2022 19:56
Ja precies dat bedoel ik met die voorzetkussens. Vind het mooi op het plaatje wat je stuurt.
Als dit bij je thuis is: super mooie inrichting.
Dit is een woonwinkel :)
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven