bankhoes of andere budgettips om bank op te knappen.

17-03-2010 21:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een goede bank, maar hij is echt heel erg lelijk en begint nu ook stuk te gaan (de stof). De kussens zijn nog heel stevig en hij zit nog prima. Ook hebben we twee kleine kinderen.

Als ik veel geld had zou ik een nieuwe bank willen kopen, maar dan wel echt een goede, die goed zit. Maar ja zo veel geld hebben we er niet voor over, zeker niet met twee kleine kinderen en een hoop andere dingen die eerst prioriteit hebben.

Opnieuw bekleden is volgens mij ook nog best duur. Dus zit ik nu te denken aan een hoes. Ook niet de mooiste oplossing misschien, maar hopelijk wel betaalbaar. Een grand foular (of hoe je dat ook schrijft) vind ik niet zo mooi.

Iemand nog ideeen waar ik voor een redelijke prijs een mooie bankhoes kan kopen? Het is geen Ikea bank, dus zo`n Ikeahoes gaat niet passen. O ja er zitten ook nog twee losse (grote) bijpassende stoelen bij, daar zou ook een hoes om moeten dan.

Of heeft er iemand nog andere budget tips om de bank op te knappen? De buitenkant van de bank is nog wel mooi, alleen de kussens (waar je echt op zit, dus niet van die kleine kussentjes) gaan stuk en zijn lelijk (heb ik ook nooit mooi gevonden).
een grand foulard?
Een losse lap (vooral dunne stof) zou ik niet doen. Dat gaat altijd schuiven en kreuken en dat vind ik lelijk en armoedig.

Je kunt evt een dikkere lap kopen, dat staat al beter, en met een paar ingrepen (strikken, of een paar naden) toch een beetje fixeren. Dat kan ook als je geen naaiwonder bent.
Wij hebben twee kleine kinderen en hopen in het komende jaar te verhuizen. We wilden dus geen cent uitgeven aan een nieuwe bank (stel je voor dat ie niet past in het nieuwe huis!), maar de oude viel echt uit elkaar.

Voor 50 euro hebben wij via marktplaats een 4persoons klippan gekocht, met zwarte hoes. Minder dan een jaar geleden aangeschaft door de verkoper voor 350 euro...

Misschien is dit dus een optie?
ik zou de grand foulard vast zetten met veiligheidsspelden. gewoon zo dat je ze niet ziet zitten. ( en ook zo dat je er zelf niet op kan gaan zitten!)

het voordeel is dat je dan ook makkelijk los kan maken om te wassen bijv.
Ik ben dus echt heel slecht met de naaimachine, ik doe dan ook alles met de hand als ik moet naaien. Met de naaimachine wordt bij mij alles scheef.

Sosofie, de bank is verder echt nog goed en zit prima. Ik weet zeker dat mijn man het er daarom niet mee eens is om dan via marktplaats een bank te kopen. Helaas is ie gewoon spuuglelijk, maar de kwaliteit is echt heel erg goed. Alleen is de stof van de kussens dus ondertussen versleten.

Zo`n losse grand foulard vind ik dus ook niet zo mooi, maar is waarschijnlijk wel de goedkoopste oplossing. Al heb ik wel eens gezien dat je ook losse stretchhoezen kunt kopen voor banken, maar vraag me ergens ook af of dat mooier wordt.
Mayls, opzich misschien nog niet zo`n gek idee, maar ik vind het wel een beetje eng met twee kleine kinderen. Plus, hoe zet je dat dan netjes vast?
Ik gebruik hiervoor zware katoenen vloerkleden van de Ikea. Uiteraard betekent dit heel vaak rechttrekken (en ik heb er best de pest in dat mijn konijntjes de kleden een erg aantrekkelijk toilet vinden) maar de bank knapt er heel mooi van op.
van die veiligheidsspelden met zo'n beschermdingetje erom heen gebruiken. (ik weet dus niet hoe dat heet) die kunnen kinderen niet (zo makkelijk) open maken. een gezin waar ik vroeger oppaste had dat altijd zo.

netjes vastzeten, tjee, een beetje moeilijk uit te leggen. zal wel eens kijken of ik een plaatje van een voorbeeld kan vinden.
Ik heb ook grand foulards overmijn banken, maar dan wel in alle hoeken en gaten vastgeduwd en ze zijn zo groot dat ze alles bedekken. Af en toe moet ik het weer even rechttrekken, maar het valt me heel erg mee.

Ze zijn gekocht bij Leen Bakker, de grootste maat, waren iets van 25 euro per stuk en je hebt ze in diverse maten en kleuren. Het is wat dikkere stof, niet glad en met wat 'strepen' van dikker draad.

Zeker met kinderen zou ik het ideaal vinden, als er iets overheen gaat kunnen ze zo de wasmachine in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
deze veiligheidsspelden bedoel ik:

http://www.drogisterij.ne ... ld_snaplock_mini/P/109861
http://www.otto.nl/produc ... foulard&itemId=2007400833

kijk als je het dus zo hebt, dan hou je die flappen aan de zijkant over, die zou ik dus nog vastzetten. je hebt een stuk van je grand foulard dat al langs je bank zit en dan heb je dat hangende, daar tussen zou ik de speld vast maken.

snap je?

en idd, goed "instoppen" zoals himalaya zegt
Je hebt ook elastische hoezen voor banken, een soort starkke legging waar je je kussens inpropt Bij de leen bakker, kwantum, marskramer, blokker en dat soort winkels te koop.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hmm, misschien nog best een optie dus, zal eens even kijken.

Zulke veiligheidspelden kende ik nog niet. Wel met zo`n witte kap, maar niet dat je die omhoog moet trekken om te openen. Is idd wel veiliger misschien. Ga er eens overnadenken.

Bedankt voor alle tips. Nog meer zijn natuurlijk altijd welkom.
Singalala, had er al wel van gehoord, maar geen idee waar je die kunt kopen. Maar gewoon bij de blokker etc dus. Maar ziet dat er dan nog een beetje uit?
Mayls, ik denk dat ik je wel een beetje snap. Die spelden komen dan ook niet echt op een plek waar de kinderen snel zullen komen denk ik. Al hoewel, de kleinste rolt natuurlijk nog zo onder de bank.
quote:nicolaatje schreef op 17 maart 2010 @ 21:53:

Singalala, had er al wel van gehoord, maar geen idee waar je die kunt kopen. Maar gewoon bij de blokker etc dus. Maar ziet dat er dan nog een beetje uit?Ik weet het niet. ligt aan je model bank en hoes natuurlijk. Ze hebben ze in ieder geval zeker bij de leen bakker.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:nicolaatje schreef op 17 maart 2010 @ 21:57:

Mayls, ik denk dat ik je wel een beetje snap. Die spelden komen dan ook niet echt op een plek waar de kinderen snel zullen komen denk ik. Al hoewel, de kleinste rolt natuurlijk nog zo onder de bank.

Die spelden gaat echt niet zomaar open.

Vroeger gebruikte men die om katoenen luiers mee vast te zetten.
Ik heb een stuk stof achter in de bank ingestoken, strak. En aan de zijkanten ook. Aan de voorkant heb ik de stof met een nietpistool aan de onderkant vast geniet. Het zit heel strak.
Heeft je bank losse kussens? Dan kun je die misschien naar een stoffeerder brengen om ze opnieuw te laten stofferen. Volgens mij hoeft dat helemaal niet duur te zijn en je kunt zelf een stofje kiezen. Mijn zusje heeft dat ooit gedaan bij een stoel met een los kussen, bij een handige Turkse maker.
Stofferen zou ook best te doen zijn. Iets van 8 euro per meter, ik weet niet hoe groot die bank is, maar met 6, 7 of 8 meter moet dat lukken. Donkere stof maskeert scheve naadjes. Je knipt de stoffering netjes los en gebruikt dat als een mal. Twee dagjes werken en je hebt een nieuwe bank.
Ik heb ooit weleens de meubelhoezen geprobeerd van Otto, maar die zijn heel dun, net een jersey hoeslaken.
quote:1001nacht schreef op 17 maart 2010 @ 22:30:

, bij een handige Turkse maker.Dacht ik ook aan Als je daar een kussenhoes als voorbeeld geeft kun je vaal zelf de stof aanleveren(van de markt?). Ik laat er vaak genoeg iets vermaken, zelfs vouwgordijnen die bij bijv. de bouwmarkt standaardmaten hebben. Kost weinig, veel plezier.
Ik heb echt een heel mooie degelijke bank gekocht via marktplaats die 2 jaar geleden door de vorige eigenaar zelf prachtig opnieuw is bekleed (deed opleiding meubelstofferen). Voor 100,- euro.

Voor dat geld zou ik niet een bestaande bank proberen in te pakken.
Je kunt je hoezen verven. Sleetse vale hoezen knappen daarvan op.

Je kunt (via MP bijvoorbeeld) erg goedkoop aan een 2e hands bank komen (en die van jullie weer verkopen?).

Je kunt de kussens (indien ze los zitten) van een nieuw stofje voorzien. Dat kun je dan evt. met een contrast (kleurtje of motiefje) doen tov het frame van de bank. Als je niet handig bent iemand zoeken die dit voor je wil doen? Vierkante kussenhoezen maken is echt niet moeilijk! Tegen betaling vind je vast mensen (via MP?)

Een grand foulard. Maar dat vind ik zelf de minste oplossing. Je blijft toch trekken aan dat ding. Zeker met kinderen.

Misschien een 1 persoons dekmatrasje (ikea?) opleuken en dat op je zitting leggen? Al dan niet vastgeknoopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven