Beetje para door hoog stroomverbruik

18-06-2021 15:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 31-08-2021 15:05
Reden: privacy
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel vreemd. Zou je alles eens uit kunnen zetten (stekkers eruit) en kunnen kijken of de meter dan nog steeds loopt?
Alle reacties Link kopieren
Alle stekkers eruit trekken en dan kijken wat je meter (nog) doet. Bij voorkeur wanneer de bovenbuurman bezig is met z'n verbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Oude apparaten? Sluit de diepvries of koelkast nog goed? Werk je meer thuis?
Is het gasverbruik gestegen?

Je hebt van die apparaatjes, waar je het stroomverbruik per apparaat mee kan meten. Dat zou je kunnen proberen?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een grotere vriezer gehad waarvan de thermostaat stuk ging. Was de boel ineens heeeel erg bevroren en mijn stroomverbruik die maand een tientje hoger.

Dat kun je dan weer met zo'n Energieverbruik metertje nameten.
Als de buurman bezig is even je hoofdschakelaar uitzetten. Luisteren of kijken of er bij hem iets uit gaat.
Met een metertje kun je alle apparaten even nalopen. Als je een slimme meter hebt kun je vaak ook zien op welke momenten van de dag hoeveel verbruikt wordt. Dat kan al wat inzicht geven.
Roomsnoesje schreef:
18-06-2021 15:07
Dat is wel heel vreemd. Zou je alles eens uit kunnen zetten (stekkers eruit) en kunnen kijken of de meter dan nog steeds loopt?
Dit inderdaad

Wij hadden een keer een plots hoger verbruik door een storing in de cv ketel.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 31-08-2021 15:06
Reden: privacy
96.92% gewijzigd
Ben wel benieuwd naar je bevindingen!
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
18-06-2021 15:15
Als de buurman bezig is even je hoofdschakelaar uitzetten. Luisteren of kijken of er bij hem iets uit gaat.
Ja dat is een goeie. Dan ook kijken naar je meter.
Alle reacties Link kopieren
Zou wel heel grappig (nou ja voor ons, niet voor jou) zijn als je tijdens het klussen de hoofdschakelaar om gaat en de buurman ineens geen stroom meer heeft. Doet mij ook denken aan die energiereclame met die man die zijn zolder vol heeft met treintjes en zo. :hihi:

Maar ik zou eerst zoveel mogelijk stekkers uit het stopcontact trekken. Dan kijken wat er blijf draaien en of dat plausibel is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik denk niet dat een klussende buurman 100 kwh per dag kan opmaken

De meter kan ook kapot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Had iets getypt maar is weg dus opnieuw.

Een collega heeft ooit een opdonder gekregen van een stekkerdoos in zijn huis terwijl overal de stroom eraf was. Bleek die dus verbonden met huis van de buren.

Zou dus ook, als je goed contact hebt met de buurman even vragen of hij totale stroom eraf haalt en dan even met spanningzoeken alle contacten af. Vind je er een met toch spanning erop weet je dat die aan jullie meter gekoppeld is. Succes, ben benieuwd hopelijk vind je het antwoord snel.
Alle reacties Link kopieren
Airco?
Je kunt bij de meeste leveranciers ook je verbruik per kwartier inzien. Daarmee zou je kunnen kijken hoeveel je altijd gebruikt en hoeveel op piekmomenten. Op die manier wellicht uitsluiten welke apparaten niet voor de grote hoeveelheid stroom zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt apparaatjes die het stroomgebruik per stopcontact voor je opmeten. Je stopt het apparaatje in het stopcontact en daar dan weer de stekker van het apparaat in en voilà je ziet 30 watt in het display staan bij de stereo, of, bij een waterkoker, 1600 watt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-06-2021 16:17
Ik denk niet dat een klussende buurman 100 kwh per dag kan opmaken

De meter kan ook kapot zijn.
Per maand wel.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-06-2021 16:17
Ik denk niet dat een klussende buurman 100 kwh per dag kan opmaken

De meter kan ook kapot zijn.
Maar wel 100 kWh in een jaar.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
En TO ben je er al achter?
Alle reacties Link kopieren
Lekt er ergens stroom? Langer gaan douchen?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 31-08-2021 15:05
Reden: privacy
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een jaar lang thuis door Corona?

Dat heeft bij mij wel impact gehad op de energie rekening.
Alle reacties Link kopieren
Oh vanaf maart. Hmmm…
Alle reacties Link kopieren
Het was deze maart, april en mei best koud. Kans dat de verwarming vaker aansloeg dan vorig jaar is best groot.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven