behanglijm uit tapijt?

10-12-2013 16:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze behanger was kennelijk erg moe geworden van de klus, want toen hij met de behangtafel naar beneden liep heeft hij die over de trap naar beneden gesleept ipv getild.

Met als resultaat dat elke traptree nu een lijmvlek heeft

Iemand een geniaal idee om dat weer spic en span te krijgen?
Gewoon met wat water en eventueel ossengal zeep.

Behanglijm is gelukkig goed schoon te maken.
Veel water. Volgens mij is het gewoon water oplosbaar.
Ik zou het door de behanger op laten lossen en niet zelf gaan lopen klooien
Inderdaad gewoon water.

Wat je ook kun doen is het goed laten drogen, dan zuig je het zo weg. Maar dus echt goed laten drogen, echt een aantal dagen.
quote:nursejacky schreef op 10 december 2013 @ 16:30:

Ik zou het door de behanger op laten lossen en niet zelf gaan lopen klooien

Dit dus. Stel hem aansprakelijk, en laat het reinigen door een officieel tapijtbedrijf.

(Of was het zwart?)
quote:Dahlia74 schreef op 10 december 2013 @ 16:42:

Inderdaad gewoon water.

Wat je ook kun doen is het goed laten drogen, dan zuig je het zo weg. Maar dus echt goed laten drogen, echt een aantal dagen.

We hebben al een aantal dagen gewacht, is afgelopen vrijdag gebeurd...wegzuigen wordt 'm dus niet.

(en aansprakelijk stellen wil ik niet, er moet voor volgende week (deadline donderdag, dan komen de nieuwe meubels) nog meer behangen worden en op zich doet ie dát heel netjes.)

Dus eerst maar richting supermarkt voor Ossengal.
Als je hem officieel ervoor betaald, wat is er dan mis met aansprakelijk stellen? Daar is hij voor verzekerd, als het goed is.

Ook al kan hij nog zo goed behang op de muur krijgen, de boel verder netjes afwerken en netjes achterlaten is ook deel van de klus.
Water met een beetje neutraal afwasmiddel, nat maken, deppen, nat maken, deppen en zo nog een poosje doorgaan (deppen met keukenpapier)
Wat voor kleur heeft je vloerbedekking? Als de vlekken niet donker zijn (vuil) kun je ook wrijven met water, beetje afwas en een witte handdoek. Voorzichtig met ossengal, is een goed middel hoor maar kan de kleur aantasten.
Met koud water. Water erop gieten, met een spons of doekje een beetje kneden en dan opdweilen met een uitgewrongen doekje. Herhalen. Je kan dat ook morgen doen of over een maand; maakt niet uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven