Bekleding Poang verven?

09-10-2013 10:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een Poang kinderstoel (oud model) hier staan waarvan de bekleding vies geworden was. Nu heb ik die gewassen, maar hij blijft vaal en grauw.

Kan ik deze met een tinnetje verf kleuren zodat het er weer fris uitziet? Ik dacht zelf aan bruin of grijs. Het maakt me niet uit dat de stiksels en rits dan wit blijven trouwens.
Kun je die bekleding niet meer krijgen?

Ik zou het nooit doen, heb zelf twee keer een hoes in de wasmachine gehad en allebei de keren hebben de kussens daarna nooit meer goed in de stoel gezeten.
quote:wendy7474 schreef op 09 oktober 2013 @ 10:53:

We hebben een Poang kinderstoel (oud model) hier staan waarvan de bekleding vies geworden was. Nu heb ik die gewassen, maar hij blijft vaal en grauw.

Kan ik deze met een tinnetje verf kleuren zodat het er weer fris uitziet? Ik dacht zelf aan bruin of grijs. Het maakt me niet uit dat de stiksels en rits dan wit blijven trouwens.Van welk materiaal is de bekleding en kun je de vulling eruit halen voor het wassen. Synthetisch materiaal pakt niet goed met de verf. Natuurlijke materialen kun je verven al vanaf 40 graden.
Is dit misschien een idee ?

Volgens mij zijn de hoezen ook los nog te verkrijgen bij de ikea trouwens. En anders misschien een handige moeder/oma/tante ?
Er zit geen vulling in, het is een canvas overtrek die over het frame gespannen wordt. Volgens mij gewoon katoen.

De hoes is niet meer te krijgen, de stoelen die nu verkocht worden zijn anders, wel met vulling.
Nou, verven dan.
Ja, ik denk dat ik het gewoon ga proberen. De stof zelf is puur katoen, dus dat moet wel lukken denk ik.

Nu alleen een kleurtje kiezen dat leuk staat bij witte stiksels en een witte rits.
Helaas, hartstikke gekrompen, ondanks dat ik netjes volgens voorschrift gewassen heb.

Superbalen, want de kleur is heel mooi geworden. Wel 10 euro weggegooid voor de verf en zout.

Bah, ik baal er heel goed van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven