Bloedvlek wegkrijgen

18-06-2020 10:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Heeft iemand tips om een bloedvlek vd bank weg te krijgen?
Mijn hond is loops en heeft op de bank gezeten en nu zitten daar een paar vlekjes.
Met koud water kreeg ik het niet echt goed weg.
Maar misschien weet een van jullie een goed middel om het weg te krijgen :)
Heb wel wat googled maar zag daar vooral tips met koud water en of zout erop.. maar dat hielp dus niet.
.
Je hebt er speciale vlekkenmiddelen voor
(wel even testen of je bank daar teen kan)
Wij hebben ooit bloedvlekken uit de vloerbedekking gekregen met melk.
Afbeelding
Whomi schreef:
18-06-2020 10:11
Afbeelding
lollig, die vinger, met een stipje bloed
Een onderlaken vol menstruatiebloed is toch meer de praktijk :)
Je kunt bloed er ook in slaan: dus door de stof slaan. Niet deppen maar echt flink tikken op de vlekken.
lilalinda schreef:
18-06-2020 10:12
lollig, die vinger, met een stipje bloed
Een onderlaken vol menstruatiebloed is toch meer de praktijk :)

Of een theedoek, gevolg van scherp mes en vol hoofd.
Whomi schreef:
Afbeelding
Grappig dat dit o.a. is voor bloed en melk, en dat mijn advies juist is om bloed met melk weg te halen :hihi:
Koud water, dat is dus niet met een doekje ofzo, maar even goed laten weken in een grote emmer. Dan is het zo weg.

Kan je hoes van de bank af?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Mijn kraamhulp combineerde zout en koud water en dat laten weken.
Mijn witte handhoeken waren weer als nieuw :)
Maartje2016 schreef:
18-06-2020 10:23
Grappig dat dit o.a. is voor bloed en melk, en dat mijn advies juist is om bloed met melk weg te halen :hihi:
ik dacht hetzelfde :mrgreen: maar vraag me ook af wat je nou weg moet halen aan melkvlekken? Dat geeft toch geen blijvende vlek volgens mij.
Ik heb ooit van iemand gehoord dat je op bloed moet spugen, omdat er enzymen in je spuug zitten, die het rood in het bloed afbreken. Geen idee of dit klopt, maar misschien heb je een kind, dat graag even op je bank spuugt?

Spugen he, niet overgeven.
Later is nu
Shampoo!!! Serieus! Heb er al zoveel bloedvlekken mee weg gekregen.
Dot shampoo erop en flink boenen (nagelborsteltje is erg handig) en gewoon met koud water weer schoonmaken.
Wat je ook doet; NIET hard wrijven. Dan wrijf je de rode bloedcellen kapot en komt de rode haem uit hemoglobine vrij. Om dezelfde reden moet je koud water gebruiken, anders knappen de cellen. Wasmiddel bevat bestanddelen (enzymen) die eiwitten afbreken en werkt zodoende goed tegen bloed. Eerst uitspoelen met koud water, daarna lauwwarm water met wasmiddel deppen en daarna weer spoelen.

Succes!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 18-06-2020 10:48
12.72% gewijzigd
Maartje2016 schreef:
18-06-2020 10:23
Dat komt omdat zowel melk als bloed eiwitvlekken geven :)
Ossengal! Echt, ik krijg er alles mee weg, doekje met warm water en weg.
Whomi schreef:
Afbeelding
Oh deze ken ik niet. Werkt het ?
.
Nat maken en zout erop strooien.
Bedankt voor de tips.. ik ga ze proberen :)
.
flipje2 schreef:
18-06-2020 10:25
Koud water, dat is dus niet met een doekje ofzo, maar even goed laten weken in een grote emmer. Dan is het zo weg.

Kan je hoes van de bank af?
Nee het zitgedeelte kan ik helaas niet van de bank afhalen, alleen de kussens.
.
Shampoo
Dreamer schreef:
18-06-2020 10:35
Ik heb ooit van iemand gehoord dat je op bloed moet spugen, omdat er enzymen in je spuug zitten, die het rood in het bloed afbreken. Geen idee of dit klopt, maar misschien heb je een kind, dat graag even op je bank spuugt?

Dat werkt alleen als bloed en spuug van dezelfde persoon zijn.
Dus als je per ongeluk dat druppeltje van je vinger op je kleding knoeit.

Ik denk niet dat TO het voor elkaar krijgt om de hond op de vlek te laten kwijlen, maar wie weet...
forumfossiel schreef:
18-06-2020 11:55
Dat werkt alleen als bloed en spuug van dezelfde persoon zijn.
Dus als je per ongeluk dat druppeltje van je vinger op je kleding knoeit.

Ik denk niet dat TO het voor elkaar krijgt om de hond op de vlek te laten kwijlen, maar wie weet...
Hoe kom je daarbij? In ieders speeksel zitten dezelfde soorten enzymen en in ieders bloed zit redelijk overeenkomend hemoglobine.
Oma's tip (menstruatievlekken op bank): flinke bel koolzuurhoudend water (als in soppen). Paar uur laten weken en dan met koolzuurhoudend water vlek eruit borstelen.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Dreamer schreef:
18-06-2020 10:35

:lol: die toevoeging aan het einde

Ik heb dat spul van hg een keer gebruikt een lichtgroen tafelkleed met grote bloedvlek. Mijn man had het toen heet gewassen (niet doen!!) maar achteraf met dat spul ging het er nog goed uit. Alleen als je het weet en het kleed tegen het licht omhoog houdt zie je het nog een beetje als waasje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven