Bloedvlek wegkrijgen
donderdag 18 juni 2020 om 10:08
Hi,
Heeft iemand tips om een bloedvlek vd bank weg te krijgen?
Mijn hond is loops en heeft op de bank gezeten en nu zitten daar een paar vlekjes.
Met koud water kreeg ik het niet echt goed weg.
Maar misschien weet een van jullie een goed middel om het weg te krijgen
Heb wel wat googled maar zag daar vooral tips met koud water en of zout erop.. maar dat hielp dus niet.
Heeft iemand tips om een bloedvlek vd bank weg te krijgen?
Mijn hond is loops en heeft op de bank gezeten en nu zitten daar een paar vlekjes.
Met koud water kreeg ik het niet echt goed weg.
Maar misschien weet een van jullie een goed middel om het weg te krijgen
Heb wel wat googled maar zag daar vooral tips met koud water en of zout erop.. maar dat hielp dus niet.
.
donderdag 18 juni 2020 om 10:29
ik dacht hetzelfdeMaartje2016 schreef: ↑18-06-2020 10:23Grappig dat dit o.a. is voor bloed en melk, en dat mijn advies juist is om bloed met melk weg te halen![]()
donderdag 18 juni 2020 om 10:35
donderdag 18 juni 2020 om 10:46
Wat je ook doet; NIET hard wrijven. Dan wrijf je de rode bloedcellen kapot en komt de rode haem uit hemoglobine vrij. Om dezelfde reden moet je koud water gebruiken, anders knappen de cellen. Wasmiddel bevat bestanddelen (enzymen) die eiwitten afbreken en werkt zodoende goed tegen bloed. Eerst uitspoelen met koud water, daarna lauwwarm water met wasmiddel deppen en daarna weer spoelen.
Succes!
Succes!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 18-06-2020 10:48
12.72% gewijzigd
donderdag 18 juni 2020 om 10:46
Dat komt omdat zowel melk als bloed eiwitvlekken gevenMaartje2016 schreef: ↑18-06-2020 10:23Grappig dat dit o.a. is voor bloed en melk, en dat mijn advies juist is om bloed met melk weg te halen![]()
donderdag 18 juni 2020 om 11:16
donderdag 18 juni 2020 om 11:55
Dat werkt alleen als bloed en spuug van dezelfde persoon zijn.
Dus als je per ongeluk dat druppeltje van je vinger op je kleding knoeit.
Ik denk niet dat TO het voor elkaar krijgt om de hond op de vlek te laten kwijlen, maar wie weet...
donderdag 18 juni 2020 om 12:07
Hoe kom je daarbij? In ieders speeksel zitten dezelfde soorten enzymen en in ieders bloed zit redelijk overeenkomend hemoglobine.forumfossiel schreef: ↑18-06-2020 11:55Dat werkt alleen als bloed en spuug van dezelfde persoon zijn.
Dus als je per ongeluk dat druppeltje van je vinger op je kleding knoeit.
Ik denk niet dat TO het voor elkaar krijgt om de hond op de vlek te laten kwijlen, maar wie weet...
donderdag 18 juni 2020 om 12:08
donderdag 18 juni 2020 om 12:14
Ik heb dat spul van hg een keer gebruikt een lichtgroen tafelkleed met grote bloedvlek. Mijn man had het toen heet gewassen (niet doen!!) maar achteraf met dat spul ging het er nog goed uit. Alleen als je het weet en het kleed tegen het licht omhoog houdt zie je het nog een beetje als waasje.