Blokverwarming wie heeft dat ook?

22-08-2014 10:48 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb blokverwarming en ik woon hier nog niet zo lang in appartement op 2de verdieping bovenaan. Ik merk dat mijn cv,s slecht warm worden overdag. Alleen even smorgens vroeg en later op de avond. Als ik overdag thuis ben ist smiddags koud. Zet hem op 5 en hoor wel sissen en tikken maar wordt niet warm. Hoe krijg je de cv's warmer? Dus heb ze meestal beetje openstaan zodat het snachts beetje opwarmt. Per cv aparte thermosknop 1 tot 5
quote:sima schreef op 24 september 2014 @ 14:01:

ik bedoel dus bij bepaalde koude temp buiten? Wie weet hiervan af?

Wij hebben ook blokverwarming, hij is gisteren pas aangegaan, en ontlucht, dat doet de monteur in het grote stookhuis, dat kan je niet zelf bij blokverwarming.

,s nacht gaat hij hier om 11uur uit, en begint dan weer om 6 uur in de morgen, de grote ketel bedoel ik dan, bovendien reageert die van ons op de buiten temperatuur, dus als het buiten 18graden is, zal je verwarming echt niet gloeiend heet worden.

He tsysteem werkt echt heel anders als bij mensen die een eigen ketel hebben.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
ok dus vanaf welke temp slaat hij dan aan?
Ik had ooit blokverwarming in een huis met enkel glas en veel tochtige kieren, in een koude winter, als ik me goed herinner in 1978, zat de halve flat eens twee weken te klappertanden bij een temperatuur die niet boven de veertien graden uitkwam, ik zat met een elektrisch kacheltje, kleumende kat op schoot, een cavia die redelijk warm bleef omdat er een héél pak hooi in de kooi zat. Buren hadden net een baby, die zijn toen naar haar of zijn ouders gegaan tot de boel weer in orde was. Iedere keer kwam er iemand aan de ketel klooien maar niets hielp, toen is er uiteindelijk een nieuwe ketel geplaatst. Het jaar daarvoor waren er al klachten maar daar werd volgens mij niets mee gedaan.
verba volant, scripta manent.
Van wie is die blokverwarming?

Als de buizen niet warm worden staat het systeem uit.

Zijn de buizen wel warm, en de verwarming niet als de kraan open staat, dan ontluchten!

Worden ze dan nog niet warm of veel minder warm dan de buizen, dan zijn de kranen geknepen.

In kranen zit vaak een regelaar die je kan afstellen zodat er minder water in de verwarming komt!

Dus neem dan contact op met de beheerder (VvE?) van de verwarming en dien een klacht in en zeg dat ze het komen 'repareren'!
quote:sima schreef op 24 september 2014 @ 15:53:

ok dus vanaf welke temp slaat hij dan aan?Heb je thermostaatknoppen op de radiatoren?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ja tickel.
(eliquid) ik weet niet v wie de blokverwarming is. ik woon hier nog niet zo lang. en pas allen ontlucht
quote:sima schreef op 24 september 2014 @ 15:53:

ok dus vanaf welke temp slaat hij dan aan?

Bij 18 graden slaat hij wel aan, maar dan worden de radiatoren niet zo heet, als in de winter, bij minder buitentemperatuur.

Hij gaat dus harder aan als het kouder is, en die thermostaat zit dus ergens buiten.

Die blokverwarmingsketel zit ergens in de kelder, er kan alleen iemand in met een sleutel, bij ons heet die firma energiewacht, en er zijn 42 flats op aangesloten dat zijn huurflats zowel als koopflats.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
De verwarming slaat aan door de door jou ingestelde temperatuur.

- stand 1 is ong. 12,1 graden

- stand 2 is ong. 16 graden (voor slaapkamer)

- stand 3 is ong. 20,1 graden (voor woonkamer)

- stand 4 is ong. 24 graden (bijv. voor de badkamer)

- stand 5 is alles boven de 24 graden

Mocht de ketel niet naar een nachttemperatuur gaan dan zul je de knoppen zelf lager moeten draaien in de avond/nacht/tijden dat je van huis bent.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:dance_in_the_rain schreef op 22 augustus 2014 @ 15:21:

[...]

Ja, ik! Tenminste tot afgelopen juni; toen heb ik, na winter aan winter te hebben geklaagd, eindelijk een eigen cv-ketel gekregen

De aanhouder wint! Goed gedaan. Een eigen CV ketel is beter dan blokverwarming.

In onze beginjaren woonden we kort in een appartement met blokverwarming. Gelukkig woonden we daar niet al te lang.- tussenstation, zeg maar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Bij vloeistof blokjes in blokverwarming geen natte was op verwarming hangen? Klopt dat? Lijkt me sterk namelijk..
Laat 'n normale cv aanleggen of zet elektrische kacheltjes weg. Lijkt me de hel als je zo in de kou moet zitten en niet eens zelf je verwarming kan regelen.
Nu worden ze wel warm door het koude weer. Ik had alleen nog een andere vraag; bij vloeistof in blokverwarming geen natte was op cv hangen? Lijkt me sterk namelijk? Want beter van wel zodat de meter minder doorlopen. Wie heeft daar ervaring mee?
Is toch sowieso niet goed voor je kleding om dat over 'n verwarming te hangen? Doe 't gewoon in de droger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven