boxspring

25-10-2013 20:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames en heren

Weer een praktische vraag.

Ik heb een heerlijk groot bed. Een boxspring.

Dat betekent, 2 losse matrassen.

Daarop een topper (dus matras WEL uit 1 stuk).

Maar af en aan schuiven de losse matrassen alle kanten op.

Of ik nou alleen slaap of met 2, met of zonder topper.

Mijn bed heeft geen opstaande randjes aan zijkant van bed, dus t kan vrij bewegen.

Iemand een tip om dit tegen te gaan ?

Matrassen aan elkaar nieten..verder kom ik niet :-)

Dank
Anti slip voor kleden eronder leggen. Heb geen idee of dat kan met een boxspringbodem.
Spanbanden?
Ik denk ook het eerste aan anti-slip matten. Valt te proberen toch?
Een ombouw er omheen (laten) maken van 4 planken die precies om de matrassen heen passen. Kunnen de matrassen geen kant meer op.
Raar dat je matrassen zo schuiven. Bij ons liggen ze rotsvast op de box. Hebben jullie relatief lichte matrassen? Die dingen van ons zijn loeizwaar.

Ik denk dat je een antislipmat op de box, onder de matrassen kunt proberen. Een spanband zal ongetwijfeld ook helpen, maar mooi is dat natuurlijk niet. Tenzij je geen meegestoffeerde matrassen hebt en om topper en matrassen een hoeslaken doet (dan zit dat over de spanband heen).
Misschien is klitteband aan de zijkant van beide matrassen (in het midden) nog een idee?

Of van die haakjes met een stukje elastiek er tussen die je gebruikt om verband vast te zetten? Wel een flink aantal nemen.

En in het uiterste geval kun je de matrassen in het midden aan elkaar naaien met stevig garen en forse steken. Topper erop en ze blijven hopelijk liggen.

Als je echt hele lichte matrassen hebt die ondanks maatregelen toch blijven schuiven, zou je ook nog kunnen overwegen een zwaardere kwaliteit matras te kopen.
Klitteband. Bij mijn auping boxspring zitten de matrassen vast met klitteband aan de boxspring
Je hebt van die speciale anti slip matrasbeschermers. werkt heel goed. Verder kan je nog een 2 persoons hoeslaken over de matrassen doen om de matrassen bij elkaar te houden. Daar dan weer bovenop de topper.
Mmm..spanband..kan om matrassen heen..topper erop en dan hoeslaken.

Zou kunnen werken. Aan elkaar naaien liever niet icm keren en omdraaien van matrassen.

Iets om bed bouwen word m ook niet denk ik.

Anti slip kan ook nog.

Tja..ben blijkbaar beweeglijk. Matrassen zijn idd niet zo zwaar.

Goeie tips..

Zijn er spanbanden (wat zijn t eigenlijk) in alle maten ?

Dus ook zo groot als 2 matrassen ?
Wij hebben dat ook, nu hebben we ook nog eens niet zulke fijne matrassen dus we gaan waarschijnlijk toch gewoon een groot goed matras kopen als we dat kunnen vinden.

Of de antislip proberen!

Ik zou niet tegen mijn mooie onderkant latten gaan tikken, lelijk!
Antislip mat. Zag ze van de week nog bij de Gamma liggen.

Ik gebruik ze zelf onder de kussens van de loungeset, werkt prima.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven