Brits korthaar
woensdag 23 juni 2010 om 14:27
Ik heb zelf geen Brit, maar wilde even reageren op je vraag 'of dat wel goed gaat samen'. Je snapt vast wel dat dat niet via dit topic beantwoord kan worden, maar dat dat een kwestie van uitproberen blijft. Als het nestje bij je in de buurt is, kun je het redelijk makkelijk uitproberen. Normaal gesproken is het wel makkelijker een kitten bij een volwassen kat te zetten dan twee volwassen katten bij elkaar. Een kitten is minder een bedreiging. Maar het kan ook zijn dat jouw lieve rustige beestje juist helemaal niet zit te wachten op zo'n druktemakertje in huis. Dat is dus wat je (op een gefaseerde en rustige manier) zelf zult moeten uitproberen... In het blad 'Majesteit' van dit jaar juni/juli staat een heel stuk over hoe katten samenleven. Is misschien wel interessant voor je. Moet denk ik nog wel in de winkel te krijgen zijn.
Ik weet wel dat Britjes over het algemeen qua ras wat rustiger en vriendelijker zijn dan bijvoorbeeld (ik noem maar iets, heb ik wèl ervaring mee ) Abessijnen... Maar of dat voor ze allemaal geldt...
Succes!
Ik weet wel dat Britjes over het algemeen qua ras wat rustiger en vriendelijker zijn dan bijvoorbeeld (ik noem maar iets, heb ik wèl ervaring mee ) Abessijnen... Maar of dat voor ze allemaal geldt...
Succes!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
woensdag 23 juni 2010 om 14:42
Ik heb 2 Brits Kortharen,dames van 10 jaar en daar 2 jaar geleden en andere kat bijgenomen.
Brits Kortharen zijn over het algemeen lieve rustige dieren die graag bij hun mens in de buurt zijn.
De nieuwe kat die ik meenam was/is wild,heel wild en druk en energiek...daar zijn ze niet altijd blij mee maar wordt getolereerd
BKH vind ik een geweldig ras!!!
Brits Kortharen zijn over het algemeen lieve rustige dieren die graag bij hun mens in de buurt zijn.
De nieuwe kat die ik meenam was/is wild,heel wild en druk en energiek...daar zijn ze niet altijd blij mee maar wordt getolereerd
BKH vind ik een geweldig ras!!!
woensdag 23 juni 2010 om 14:43
woensdag 23 juni 2010 om 14:44
woensdag 23 juni 2010 om 14:48
Nee de nieuwe kat was een zwerfkatje waar ik verliefd op werd op vakantie in Griekenland...
een halve wilde..dus helemaal niet gek dat de dames daar niet blij mee waren.
Even diep nadenken over 10 jaar geleden
Isa is bij mij geboren,nestje van 5 BKH en daar had ik ook nog 3 andere volwassen katten bij.
Die waren toen weliswaar geen 15 maar al wel royaal volwassen.
BKH kittentjes zijn ook speels en af en toe druk maar vind het wel een duidelijke karaktertrek dat ze wat "zachter" zijn.
Het hangt natuurlijk helemaal af van jouw oude kat hé...hoe die er mee omgaat.
Dat is moeilijk in te schatten van te voren.
een halve wilde..dus helemaal niet gek dat de dames daar niet blij mee waren.
Even diep nadenken over 10 jaar geleden
Isa is bij mij geboren,nestje van 5 BKH en daar had ik ook nog 3 andere volwassen katten bij.
Die waren toen weliswaar geen 15 maar al wel royaal volwassen.
BKH kittentjes zijn ook speels en af en toe druk maar vind het wel een duidelijke karaktertrek dat ze wat "zachter" zijn.
Het hangt natuurlijk helemaal af van jouw oude kat hé...hoe die er mee omgaat.
Dat is moeilijk in te schatten van te voren.
woensdag 23 juni 2010 om 14:49
woensdag 23 juni 2010 om 14:55
vind ik zo lief als ze dat doen. Ook ligt hij vaak 's ochtends in de gang voor mijn deur te wachten tot ik wakker ben.
Kat mag niet bij mij op bed, dan slaap ik toch niet zo lekker. Maar leuk om te lezen dat jij zo enthousiast bent over BKH.
Jij hebt zelf dus nestjes gehad? Waar moet ik op letten, naast schone ogen en oren, inentingen en ontwormd
Kat mag niet bij mij op bed, dan slaap ik toch niet zo lekker. Maar leuk om te lezen dat jij zo enthousiast bent over BKH.
Jij hebt zelf dus nestjes gehad? Waar moet ik op letten, naast schone ogen en oren, inentingen en ontwormd
woensdag 23 juni 2010 om 15:05
Ik heb twee britjes.
Ze zijn nu 1,5 en 2.
Eentje ligt naast mij op de stoel hier te slapen, en de ander ligt denk ik op mijn waterbed zijn buik te warmen (favoriete bezigheid van hem.. ). Zo slijten ze ongeveer 95% van hun tijd. Ze hebben nog nooit iets kapotgemaakt en ze zijn lief voor alle mensen en beesten die hier langs komen. Ik zou geen ander ras meer willen!
(moet wel zeggen dat dit ook mijn eerste katten zijn, maar alsnog denk ik dat ik geen ander ras zou willen. Als ik wel eens katten meemaak van vrienden prijs ik mezelf erg gelukkig met deze luiwammessen .. ).
Ze zijn nu 1,5 en 2.
Eentje ligt naast mij op de stoel hier te slapen, en de ander ligt denk ik op mijn waterbed zijn buik te warmen (favoriete bezigheid van hem.. ). Zo slijten ze ongeveer 95% van hun tijd. Ze hebben nog nooit iets kapotgemaakt en ze zijn lief voor alle mensen en beesten die hier langs komen. Ik zou geen ander ras meer willen!
(moet wel zeggen dat dit ook mijn eerste katten zijn, maar alsnog denk ik dat ik geen ander ras zou willen. Als ik wel eens katten meemaak van vrienden prijs ik mezelf erg gelukkig met deze luiwammessen .. ).
woensdag 23 juni 2010 om 15:17
Ik heb geen Britse Kortharen, 2 gewone europese kortharen (zeg maar vuilnisbak) en 1 Siamees.
VuilnisBak1 was heel aanhankelijk, ze liep zelfs met me mee als ik boodschappen ging doen (en ik moest ze ook af en toe uit de winkel halen, meestal bleef ze bij het fietsenrek op me wachten ).
Na 1 jaar kwam vuilisbakje 2, als kitten en hier was VB1 niet het niet mee eens, ze bleek heel erg jaloers te zijn, ook al probeerde ik mijn aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Maar ja, ik kon VB2 ook niet meer de deur uit doen, dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen.... Het heeft zeker een dik jaar geduurd voor ze allebei hun eigen plekje hadden...
Toen zag ik in november mijn siamees: ik was op slag verliefd -> de siamees was 1 jaar oud, maar nu ging het zonder problemen.. De katten hebben zich nu heel snel aan elkaar aangepast...
Je kunt natuurlijk nooit weten hoe het gaat klikken, bij hebben ze nu allemaal hun plek en ik hou het nu maar bij 3 (hoe verliefd ik ook op een nieuwe kat ga worden
VuilnisBak1 was heel aanhankelijk, ze liep zelfs met me mee als ik boodschappen ging doen (en ik moest ze ook af en toe uit de winkel halen, meestal bleef ze bij het fietsenrek op me wachten ).
Na 1 jaar kwam vuilisbakje 2, als kitten en hier was VB1 niet het niet mee eens, ze bleek heel erg jaloers te zijn, ook al probeerde ik mijn aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Maar ja, ik kon VB2 ook niet meer de deur uit doen, dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen.... Het heeft zeker een dik jaar geduurd voor ze allebei hun eigen plekje hadden...
Toen zag ik in november mijn siamees: ik was op slag verliefd -> de siamees was 1 jaar oud, maar nu ging het zonder problemen.. De katten hebben zich nu heel snel aan elkaar aangepast...
Je kunt natuurlijk nooit weten hoe het gaat klikken, bij hebben ze nu allemaal hun plek en ik hou het nu maar bij 3 (hoe verliefd ik ook op een nieuwe kat ga worden
woensdag 23 juni 2010 om 15:22
He mijn posting is niet geplaatst. Vroeger had ik meerdere Britten. Nu nog 1. En 2 rooien erbij. Nou hij vind vooral die donker rooie een klojo met zijn Bo-diving af en toe vervelend maar voor de rest is het prima, die andere vind hij wel heel leuk hoor.
Maar ik geloof niet meer in dat het met Britten beter gaat dan met een andere kat. Het ligt aan alle karakters. Die ene eikel van mij is verliefd (gelukkig wederzijds) op die andere die te heet is gewassen, rood/roze) dus ja, hier gaat alles goed maar dat is geen garantie voor andere.
Maar ik geloof niet meer in dat het met Britten beter gaat dan met een andere kat. Het ligt aan alle karakters. Die ene eikel van mij is verliefd (gelukkig wederzijds) op die andere die te heet is gewassen, rood/roze) dus ja, hier gaat alles goed maar dat is geen garantie voor andere.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 23 juni 2010 om 15:33
Britten heb ik nooit gehad, maar wel 2 keer jonge katten genomen bij een oudere kat.
Kat 1 was een jaar of 8 toen er een kitten bij kwam. Hij accepteerde het (kitten sprong na een paar minuten op zijn nek, vond ie niet zo leuk ) en kat 2 was een jaar of 13 (die als kitten bij kat 1 kwam) accepteerde de 2 nieuwe kittens redelijk goed, maar blij is hij er niet van geworden.
Ze vallen hem zelden lastig gelukkig
Kat 1 was een jaar of 8 toen er een kitten bij kwam. Hij accepteerde het (kitten sprong na een paar minuten op zijn nek, vond ie niet zo leuk ) en kat 2 was een jaar of 13 (die als kitten bij kat 1 kwam) accepteerde de 2 nieuwe kittens redelijk goed, maar blij is hij er niet van geworden.
Ze vallen hem zelden lastig gelukkig
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
woensdag 23 juni 2010 om 15:39