Buren boos

15-09-2020 12:41 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven en horen of ik nu zo iets asociaals heb gedaan. Eigenlijk kan ik met iedereen in de straat wel door één deur alleen met de buren aan één kant botert het niet zo. Ik ben overigens niet de enige die overlast van dit huis ervaart. Denk aan bijna elke avond tot laat (diep in de nacht in de tuin zitten), muziek zo hard draaien dat de hele buurt mee kan genieten, parkeren op parkeerplaatsen van anderen (elk huis heeft zijn eigen genummerde plek), continue schreeuwen tegen elkaar in de tuin, gerust om 3 uur snachts een gat in de muur boren. In de winter hoor ik ze zelden maar in de zomer speelt hun hele leven zich buiten af.

In hun huis hebben ze een aantal tapijten die ze kennelijk uitgewassen hadden. En ik kom net naar beneden en zie dat ze die al druipend over de schutting hebben gehangen. Vol over de planten die ik aan deze kant heb groeien. Ik was er echt even helemaal klaar mee en had geen zin weer het gesprek aan te gaan. Daarom heb ik de tapijten terug gegooid in hun tuin. Nu had ik net een briesende buurman aan mijn deur. Wat zouden jullie hebben gedaan?
en nu zijn ze vies?

ik was gesprek wel weer aan gegaan
Alle reacties Link kopieren
Hahaha. Kan me dat heel goed voorstellen! Alleen was het niet echt handig denk ik. Zijn ze er bekend mee dat je 'last' van ze hebt? Anders komt heel erg uit het niets denk ik, en dan kan ik me hun reactie wel voorstellen (als in 1e reactie)
Ik vind het logisch dat je het zat bent en dit de druppel was.

Maar vraag jezelf het volgende eens af: Weten de buren dat je je ergert aan hun gedrag of is het een conflict wat jullie in stilte voeren?

In het laatste geval zou ik ook not amused zijn als ik de buurman was namelijk. In mijn ogen zou jij dan ook gewoon even kunnen aanbellen en aangeven dat dit niet oké is.
Alle reacties Link kopieren
Ze beschadigden de planten ook?

Als dit buren waren waarmee je een prettig contact had, dan zou je het nooit zo hebben opgelost.

Nou zijn dit buren waarmee het niet zo botert, dan kan ik me je irritatie voorstellen, maar je bent nu waarschijnlijk helemaal niet meer met elkaar in gesprek, omdat het op een ruzie is uitgelopen. Dus als je nu nog een x overlast hebt, dan zullen ze wellicht nog meer schijt aan je hebben.

Dus handig vind ik het niet, maar wel voorstelbaar dat je het zo hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze niet hebben teruggegooid, ik kan me wel voorstellen dat je buurman boos is, want nu zijn ze misschien weer vies, ook al vind k het heel vervelend voor jou, vooral omdat ze vaker overlast veroorzaken :hug: . Wij hadden ooit bovenburen die hun huis met een hogedruk spuit schoon hadden gespoten, bij ons zat toen echt modder op de ramen, de gevel hartstikke vies... tja mensen denken niet na, maar je moet nog langer met deze mensen verder, kan alleen maar verbeteren als je blijft communiceren.

De tokkies die naast mij wonen, en waar ik jarenlang vreselijke overlast van heb gehad, zijn nu heel rustig en zelfs behulpzaam en rustig, dus kan wel verbeteren, maar niet als je hun tapijten terug gooit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook een beetje bang dat het een soort van rijdende rechter conflict wordt. Ik was vooral boos dat ze de kleden over mijn planten heen hebben gegooid. Ik ben een aantal keer het gesprek aan gegaan, vooral toen ze midden in de nacht steeds aan het klussen waren.
Hoe gedragen ze zich als je ze erop aanspreekt? Word je uitgescholden of zeggen ze "sorry buurvrouw" ?

Ik snap dat dit gedrag enorm irriteert. Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn, maar dit was niet zo'n handige actie denk ik. Hard tegen hard levert meestal alleen nog meer ellende op.
Tja, kan ook zijn dat ze er niet over nagedacht hadden. Ik kan me ook voorstellen dat hij boos is als je alles weer in de tuin gooit Dan kan je verwachten dat hij kwaad aan de deur komt staan.

Al snap ik uiteraard ook dat jij kwaad was. Ik denk dat je nog altijd het beste het gesprek aan kan gaan, zonder verwijten. Anders wordt het alleen maar erger.
estherjansen81 schreef:
15-09-2020 12:50
Tja, kan ook zijn dat ze er niet over nagedacht hadden. Ik kan me ook voorstellen dat hij boos is als je alles weer in de tuin gooit Dan kan je verwachten dat hij kwaad aan de deur komt staan.

Al snap ik uiteraard ook dat jij kwaad was. Ik denk dat je nog altijd het beste het gesprek aan kan gaan, zonder verwijten. Anders wordt het alleen maar erger.

Zonder verwijten? Ik denk dat ze het dan niet snappen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-09-2020 12:49
Hoe gedragen ze zich als je ze erop aanspreekt? Word je uitgescholden of zeggen ze "sorry buurvrouw" ?

Ik snap dat dit gedrag enorm irriteert. Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn, maar dit was niet zo'n handige actie denk ik. Hard tegen hard levert meestal alleen nog meer ellende op.
Nee dan zeggen ze wel sorry. Maar de volgende keer gebeurd het gewoon weer. Het was denk ik vooral de druppel die de emmer deed overlopen. Ik heb er nu ook een beetje spijt van. Maar met steeds het gesprek aangaan kom ik ook niet echt verder helaas.
herfstappeltaart schreef:
15-09-2020 12:51
Zonder verwijten? Ik denk dat ze het dan niet snappen.
Ik bedoel, zeggen dat jij het vervelend vindt. En uitleg geven. Maar ook sorry dat ik het in de tuin terug gooide, maar ik was zo kwaad. En niet alleen maar jij, jij, jij!
madamecannibale schreef:
15-09-2020 12:52
Nee dan zeggen ze wel sorry. Maar de volgende keer gebeurd het gewoon weer. Het was denk ik vooral de druppel die de emmer deed overlopen. Ik heb er nu ook een beetje spijt van. Maar met steeds het gesprek aangaan kom ik ook niet echt verder helaas.

Heel lastig. Ik wens je sterkte ermee. Misschien kun je ook sorry zeggen voor het teruggooien van de kleden maar proberen uit te leggen dat het je tot hier zit en er iets moet veranderen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het was niet slim om ze zonder waarschuwing zo terug te gooien.
Beter had je een foto kunnen maken en erheen gegaan om te verzoeken de tapijten op een andere manier te laten drogen.

Dit zijn mensen die je niet kan veranderen. Hooguit afspraken mee maken en dan die telkens opnieuw herhalen. Zomaar teruggooien, daarmee zaai je oorlog en nog meer overlast.

Voor nu aanbellen en excuus aanbieden voor je teruggooi actie.
doreia* wijzigde dit bericht op 15-09-2020 12:55
8.21% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
estherjansen81 schreef:
15-09-2020 12:53
Ik bedoel, zeggen dat jij het vervelend vindt. En uitleg geven. Maar ook sorry dat ik het in de tuin terug gooide, maar ik was zo kwaad. En niet alleen maar jij, jij, jij!

Ja daar heb je gelijk in.
Ondanks dat ik hun uiteraard de grotere aso's vind, vind ik dit wel een asociale terug reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nu wel dat het niet zo slim was :proud:

Ik zal vast zelf ook wel eens iets doen dat zij niet leuk vinden, en ja dan heb ik liever dat ze er over komen praten. Maar ik wil ook niet continue bij ze aan de deur staan. De buren aan de andere kant daar hebben ze helemaal geen contact meer mee. Die communiceren alleen nog maar via de woningbouwvereniging met elkaar (het huis van mijn buren is een huurwoning)
Ik kan me je actie voorstellen maar ook al erger ik me soms groen en geel aan mijn buurvrouw ( want altijd klagen en ze denkt dat de slakken in haar tuin door mijn tuin komen :bonk: etc. ) blijf ik toch maar netjes alleen vanwege het feit dat ze mijn buurvrouw is.
Als ik mijn druipende tapijten in mijn tuin zou vinden zou ik de hint wel begrijpen en even aanbellen om sorry te zeggen.
Wat is dat voor aso actie zeg.
Dus nee ik vind niet dat je je buitenissig hebt gedragen en snap die buurman en zijn gebries niet. Echt brutaal ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Asogedrag met asogedrag beantwoorden zorgt zelden voor een verbetering van de situatie. Denk niet dat hun bereidheid rekening met je te houden door deze aktie is vergroot.

Aan de andere kant: die was er toch al nauwelijks.

Ik raad je wel aan excuus aan te bieden. Tussen geen rekening met je houden of expres overlast gaan veroorzaken zit nog wel een verschilletje.
Alle reacties Link kopieren
In hun huis hebben ze een aantal tapijten die ze kennelijk uitgewassen hadden. En ik kom net naar beneden en zie dat ze die al druipend over de schutting hebben gehangen. Vol over de planten die ik aan deze kant heb groeien. Ik was er echt even helemaal klaar mee en had geen zin weer het gesprek aan te gaan. Daarom heb ik de tapijten terug gegooid in hun tuin.

Ja, dat is best een kutstreek, logisch dat je je daar nu wel rot over voelt.

Ik zou maar snel even naar ze toe gaan, excuses aanbieden dat je dit zo gedaan hebt. En dan maar het gesprek aangaan.
Blijkbaar was dit voor jou de druppel en lukte het niet meer om er netjes op te reageren. Natuurlijk helpt jouw actie niet en is het ook geen nette actie, maar jij bent ook maar een mens.

Meestal is de enige oplossing voor burengedoe: praten. Desnoods met een mediator. Vaak heeft de verhuurder of VVE ook richtlijnen/protocollen opgesteld met hoe met dergelijke situaties om te gaan. Succes!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
15-09-2020 13:04
Ja, dat is best een kutstreek, logisch dat je je daar nu wel rot over voelt.

Ik zou maar snel even naar ze toe gaan, excuses aanbieden dat je dit zo gedaan hebt. En dan maar het gesprek aangaan.
Ja het was inderdaad een kutstreek. Maar dat was het vanuit hun kant ook. Normaal ben ik niet zo oog om oog, tand om tand.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:07
Ja het was inderdaad een kutstreek. Maar dat was het vanuit hun kant ook. Normaal ben ik niet zo oog om oog, tand om tand.

Nou van hen uit was het ondoordacht (dachten er niet bij na dat ze je planten konden vernaggelen), van jou uit was het bewust. Dat maakt veel uit.
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:07
Ja het was inderdaad een kutstreek. Maar dat was het vanuit hun kant ook. Normaal ben ik niet zo oog om oog, tand om tand.
Ik kan het me helemaal voorstellen dat er iets knapte TO. Eigenlijk is het stiekem best geinig als je er over nadenkt. Maak het jezelf niet te moeilijk, je bent mens!

Dat gezegd hebbende, even aanbellen en je excuses maken? En uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven