Buren boos

15-09-2020 12:41 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven en horen of ik nu zo iets asociaals heb gedaan. Eigenlijk kan ik met iedereen in de straat wel door één deur alleen met de buren aan één kant botert het niet zo. Ik ben overigens niet de enige die overlast van dit huis ervaart. Denk aan bijna elke avond tot laat (diep in de nacht in de tuin zitten), muziek zo hard draaien dat de hele buurt mee kan genieten, parkeren op parkeerplaatsen van anderen (elk huis heeft zijn eigen genummerde plek), continue schreeuwen tegen elkaar in de tuin, gerust om 3 uur snachts een gat in de muur boren. In de winter hoor ik ze zelden maar in de zomer speelt hun hele leven zich buiten af.

In hun huis hebben ze een aantal tapijten die ze kennelijk uitgewassen hadden. En ik kom net naar beneden en zie dat ze die al druipend over de schutting hebben gehangen. Vol over de planten die ik aan deze kant heb groeien. Ik was er echt even helemaal klaar mee en had geen zin weer het gesprek aan te gaan. Daarom heb ik de tapijten terug gegooid in hun tuin. Nu had ik net een briesende buurman aan mijn deur. Wat zouden jullie hebben gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
15-09-2020 13:47
Het gaat er niet om of jij moet kruipen voor een ander, maar of je daar zelf nog wel een beetje prettig kunt wonen.
Want nu gaan de buren TO het leven zuur maken?
Zo erg is het ook niet als dit soort mensen een keer een koekje van eigen deeg krijgen.
Doreia* schreef:
15-09-2020 13:35
ga even een eindje lopen. frisse neus halen. En bij terugkomst eerst even aanbellen, excuus aanbieden vragen waarom ze hun kleden over jouw schutting in jouw planten hangen en meteen afspreken niet meer de tapijten over de schutting te hangen en dan weer naar je eigen huis. Succes!
Ik zou er niet wakker van liggen. Zulke mensen nemen letterlijk en figuurlijk veel ruimte in, met de nadruk op nemen.
Geen excuses aanbieden hoor, hebben zij al die tijd ook nooit gedaan. Ben je mooi ingepakt als je dat wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Geen fijne buren.

In dit geval had ik bij de buren aangemeld en gevraagd of dat ze de tapijten weg willen halen. Zijn ze niet weg over een kwartiertje dan gaan ze over de schutting.

Tijd voor buurtbemiddeling of aangeven bij de verhuurder dat er problemen zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je er klaar mee bent, maar weten de buren dat ook? Misschien weten de buren wel helemaal niet dat jij, een andere buurtgenoten, last van ze hebben. Heb je het al eens met ze besproken?
lisanneee schreef:
15-09-2020 14:34
Ik snap heel goed dat je er klaar mee bent, maar weten de buren dat ook? Misschien weten de buren wel helemaal niet dat jij, een andere buurtgenoten, last van ze hebben. Heb je het al eens met ze besproken?
Als er met de overburen alleen nog via de woningbouw wordt gecommuniceerd zal er al wel het een en ander voorgevallen zijn, neem ik aan.
*Sally* schreef:
15-09-2020 14:38
Als er met de overburen alleen nog via de woningbouw wordt gecommuniceerd zal er al wel het een en ander voorgevallen zijn, neem ik aan.

Dat lijkt mij ook ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er bij laten. Je hebt al heel vaak netjes je grenzen aangegeven. Deze keer is het dan een stuk minder netjes, maar je hebt ook geen misdaad gepleegd.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-09-2020 13:21
Ben jij TO's buurman?

Hè verdorie, je hebt me door. Sorry voor de late reactie trouwens maar ik moest dringend tapijten schoonmaken, was een rotklus!
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk, dit soort buren kunnen echt je woongenot zo verkloten!

Ik had hetzelfde gedaan hoor. Wanneer je steeds met mensen in gesprek moet over nachtelijk klussen en niet op je eigen parkeerplaats kunt staan dan is 't wel over toch.
Laat hem maar lekker boos zijn. Je kunt 't toch niet meer terugdraaien. Volgende keer maar weer in gesprek gaan. Met een bemiddelaar ofzo. Wijkagent. Weet ik veel.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Als je al zo’n tijd overlast hebt en de buren weten dat jij last van ze hebt, had ik de tapijten ook van de schutting gegooid!
Zij vragen TO toch ook niet of ze het goed vindt dat ze de tapijten even over de schutting mag hangen?
Sorry, sorry, sorry, heb je niks aan.
Ze doen er niks mee dus “sorry” heeft daardoor geen betekenis meer!

Succes........
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan TO?
Vaak hebben mensen helemaal niet door dat ze overlast veroorzaken. Ik heb me ook een jaar lang helemaal gek zitten maken omdat mijn buren extreem veel overlast veroorzaakten en in onze ogen "kut paupers" waren.

Toen het een keer ter sprake kwam vertelde we dat we er veel last van hadden, en we kregen excuses en hebben nooit meer last gehad. Gewoon een rustig gesprek aangaan werkt altijd.
lotconje schreef:
15-09-2020 16:35
Vaak hebben mensen helemaal niet door dat ze overlast veroorzaken. Ik heb me ook een jaar lang helemaal gek zitten maken omdat mijn buren extreem veel overlast veroorzaakten en in onze ogen "kut paupers" waren.

Toen het een keer ter sprake kwam vertelde we dat we er veel last van hadden, en we kregen excuses en hebben nooit meer last gehad. Gewoon een rustig gesprek aangaan werkt altijd.
Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
wat een vreselijke aso buren.
ik snap je helemaal to, wie hangt er nou dingen over een gedeelde schutting.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo het zelfde gedaan. En die briesende meneer lik op stuk gegeven dat hij zich gedraagd als een asociale eikel.

Ik kan niet tegen dat soort mensen en ben daar duidelijk in.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
lotconje schreef:
15-09-2020 16:35
Vaak hebben mensen helemaal niet door dat ze overlast veroorzaken. Ik heb me ook een jaar lang helemaal gek zitten maken omdat mijn buren extreem veel overlast veroorzaakten en in onze ogen "kut paupers" waren.

Toen het een keer ter sprake kwam vertelde we dat we er veel last van hadden, en we kregen excuses en hebben nooit meer last gehad. Gewoon een rustig gesprek aangaan werkt altijd.
Lijkt me heel vervelend als je jezelf zo op zit te vreten. En fijn dat het zo opgelost is. Het is elke keer iets anders. En er komt wel vaak een sorry, maar het onaangepaste gedrag blijft ook. Ik vind het echt niet erg als mensen een keertje een feestje hebben of in de tuin zitten. Maar dit is de hele zomer lang. Overigens hoor ik ze in de winter amper.

Iemand vroeg nog hoe het afgelopen is. Ik was even naar de supermarkt en toen ik terug kwam hingen de tapijten er weer maar nu verderop aan de schutting. Ik heb er even de energie niet voor bij ze aan te bellen en met ze in gesprek te gaan. Morgen weer een nieuwe dag.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 17:03
Lijkt me heel vervelend als je jezelf zo op zit te vreten. En fijn dat het zo opgelost is. Het is elke keer iets anders. En er komt wel vaak een sorry, maar het onaangepaste gedrag blijft ook. Ik vind het echt niet erg als mensen een keertje een feestje hebben of in de tuin zitten. Maar dit is de hele zomer lang. Overigens hoor ik ze in de winter amper.

Iemand vroeg nog hoe het afgelopen is. Ik was even naar de supermarkt en toen ik terug kwam hingen de tapijten er weer maar nu verderop aan de schutting. Ik heb er even de energie niet voor bij ze aan te bellen en met ze in gesprek te gaan. Morgen weer een nieuwe dag.
wat erg!!

je zou ze bijna vastspijkeren en dan zeggen dat je dacht dat het nieuwe schutting bekleding was.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 17:03
Lijkt me heel vervelend als je jezelf zo op zit te vreten. En fijn dat het zo opgelost is. Het is elke keer iets anders. En er komt wel vaak een sorry, maar het onaangepaste gedrag blijft ook. Ik vind het echt niet erg als mensen een keertje een feestje hebben of in de tuin zitten. Maar dit is de hele zomer lang. Overigens hoor ik ze in de winter amper.

Iemand vroeg nog hoe het afgelopen is. Ik was even naar de supermarkt en toen ik terug kwam hingen de tapijten er weer maar nu verderop aan de schutting. Ik heb er even de energie niet voor bij ze aan te bellen en met ze in gesprek te gaan. Morgen weer een nieuwe dag.
Nou ja!
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2020 17:07
wat erg!!

je zou ze bijna vastspijkeren en dan zeggen dat je dacht dat het nieuwe schutting bekleding was.
:rofl:

Dat is nog wel een optie.
RoamingZombie schreef:
15-09-2020 17:02
Ik had zo het zelfde gedaan. En die briesende meneer lik op stuk gegeven dat hij zich gedraagd als een asociale eikel.

Ik kan niet tegen dat soort mensen en ben daar duidelijk in.
Mijn zus noemt dat 'protocol mensen'. Zelf de achterlijkste dingen uithalen maar als iemand reageert gaat er een zelfbedacht eenzijdig protocol in werking, waarbinnen men diegene dient aan te spreken.
Zo werkt het niet en ik ga niet in die gekte mee.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 17:10
:rofl:

Dat is nog wel een optie.
de door jullie betaalde schutting wordt anders een droogrek...volgende keer de dekbedden natuurlijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2020 17:19
de door jullie betaalde schutting wordt anders een droogrek...volgende keer de dekbedden natuurlijk.
Ja een droogrek van bijna 1000 euro :"-(

Wel een mooi en stevig droogrek, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 17:25
Ja een droogrek van bijna 1000 euro :"-(

Wel een mooi en stevig droogrek, dat wel.
hahahahahahahahahaha!!

ik zie de schutting nu voor me, bedekt met van die Perzische tapijten.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven