Buren laksigheid of geen contact willen.......

06-01-2010 00:03 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen punt van maken. Je bent stevig aan het invullen. Ik vind een kaartje omdat ik een kaartje kreeg geen goede reden, daarnaast had je ze net nog gesproken.

Ik weet niet of het een galerij/portiekflat of rijtjeshuis is, of vrijstaande woning op 9000 ha grond, maar ik zou gewoon een praatje aanknopen als je ze tegen komt op straat, en dan voel je vanzelf hoe contactueel ze zijn ingesteld.
Jip, het is mijn criterium, niet 'het' criterium hoor . Als mensen elkaar kaarten willen sturen met vrijwel niets er op dan vind ik dat prima, maar ik doe lekker niet mee.
Oh ja, en bij ons is het allemaal begonnen na een gezamenlijke borrel. Dus als je meer contact wil, vraag of ze zin hebben om dit weekend een borrel te drinken op het nieuwe jaar.
Ik stuur aan niemand een kerstkaart en krijg er van niemand een. Ik vind kerstkaarten sturen in de meeste gevallen zo'n ontzettend hypocriet gedoe. 'Naar die en die stuur ik er dit jaar geen, want vorig jaar heb ik van hun ook geen kaart gekregen'. Bahbahbah.
Ik ben in maart in mijn woning komen wonen en heb ook niet veel contact met de buren. Ook ik doe niet aan kerstkaarten versturen, want dat vind ik persoonlijk een onzinnige bezigheid. Echter kreeg ik van beide buren wel een kerstkaart.

Daarom heb ik op 30 december bij beiden een nieuwjaarskaart door de bus gedaan en daarin uitgelegd dat ik niet aan kerstkaarten enz. doe. Maar dat ik hen wel een goed en gelukkig nieuwjaar wens.

Kortom, maak je niet druk er zijn ergeren dingen in de wereld.
Je bent verhuisd maar stelt je pas 1 maand (!!) later voor aan je buren?

Tssss... belachelijk! Ik snap wel waarom die buren jou geen kerstkaart sturen!
quote:AgentL schreef op 06 januari 2010 @ 10:24:

Tssss... belachelijk! Ik snap wel waarom die buren jou geen kerstkaart sturen!
My god, wat een idioterie

Ik krijg voldoende kerstkaarten, en ik stuur niets terug

Shoot me

Wat ik wel doe is sms'en of een kerst-nieuwjaarsgroet op mijn Hyves en Facebook plaatsen
quote:Mirvala schreef op 06 januari 2010 @ 02:11:

Ik vind het zelf altijd irritant als ik geen kaart terug krijg. Misschien heb ik dat van huis uit meegekregen, mijn moeder stuurt bv volgend jaar geen kaarten naar de mensen van wie ze dit jaar niks heeft gehad.

Natuurlijk laat ik me niet kennen en ik zeg er niks over ofzo, maar ik vind het gewoon aso. Het is een soort 'afwijzing'.

Ik wil iemand fijne dagen wensen en je hoort gewoon niks terug... natuurlijk mag een sms of een krabbel op hyves ook.

Dus ik zou eerlijk gezegd ook beledigd zijn in jouw geval leeuwenwelp, en volgend jaar zouden ze van mij niks meer krijgen, dan bekijken ze het maar... Thats me...[afbeelding]

Dus als jij een kerstkaart stuurt dwing je eigenlijk anderen er een terug te sturen want anders ben je beledigd? Dit is nou precies waarom ik er niet aan doe.

Leeuwenwelp, als er iemand nieuw bij mij komt wonen dan verwacht ik dat ze langkomen om zich voor te stellen of wip ik zelf even langs om ze welkom te heten. Ik heb wel een kerstkaart gehad van hele lieve buren waarvoor ik ze ook nog zal bedanken maar aan terugsturen doe ik niet bij wie dan ook.
quote:Jacqie schreef op 06 januari 2010 @ 07:04:

[...]

Je spreekt jezelf tegen.

Je zegt: ik verwacht niets, maar dat doe je dus wel.

Je stuurt dus geen kaart omdat je die mensen fijne feestdagen wilde wensen, maar omdat je een kaart terug wilt ontvangen.

Niemand is verplicht om een kaartje te sturen.

Als ik dan lees dat mensen gaan bijhouden van wie ze een kaartje krijgen en alleen die mensen volgend jaar een kaartje sturen, denk ik: get a life.

Heb je er wel eens bij stilgestaan, dat de kaart misschien gewoon niet aangekomen is?

enne nooit geen = altijd.
quote:AgentL schreef op 06 januari 2010 @ 10:24:

Tssss... belachelijk! Ik snap wel waarom die buren jou geen kerstkaart sturen!Misschien trok ze pas een maand later in? Maar ik neem eigenlijk aan dat ze daarvoor al contact heeft gehad in verband met verbouwen en klussen enzo.
Ik vind het leuk om kaarten te krijgen maar geen kerstkaarten zonder enige boodschap dan de naam van de afzender. Ook dat principe van ' een kaart terugsturen omdat je er een hebt gekregen' vind ik nergens over gaan. Daarom heb ik dit jaar geen kaarten gestuurd, maar geld aan een goed goel gegeven. Daar hebben mensen tenminste echt wat aan. Als jij mijn buurvrouw was dan zou ik je heus wel eens bedanken voor je kerstkaart als ik je zou zien maar ik zou er geen speciaal voor jou kopen.
quote:steph schreef op 06 januari 2010 @ 09:25:

[...]

Ik heb ze allemaal in albums zitten. En reclycle papier.En dan...ga je volgend jaar kerst, en de jaren daarna begin december met je albums op de bank zitten om te kijken wie er wel een kaartje krijgt en wie niet dit jaar?
Het is toch geen verplichting?

Ik ben bij 10 kaarten blijven steken omdat mijn wereld daarna op zijn kop stond. Had er wel meer gepland, maar het is er niet van gekomen. Hoop niet dat mensen me dat kwalijk nemen. Ik ga ze echt niet schrijven dat het me spijt dat ik ze geen kaarten meer heb gestuurd omdat we tussen kerst en oud & nieuw met een van de kinderen in de epilepsiekliniek zaten.
Sorry hoor Leeuwenwelp, maar wat ben jij een zeur,eerst zeuren over je schoonfamilie die het in jouw ogen nooit goed doen en nu de buren, misschien moet jij eens jouw ideen over hoe anderen van jou moeten zijn eens loslaten en anderen laten zijn zoals ze zijn.
quote:misschicken schreef op 06 januari 2010 @ 12:23:

[...]

En dan...ga je volgend jaar kerst, en de jaren daarna begin december met je albums op de bank zitten om te kijken wie er wel een kaartje krijgt en wie niet dit jaar?Nee, ik stuur naar iedereen van de familie/vrienden/collega's een kaart. Of ik er een terug krijg of niet.
quote:ronniemitchel schreef op 06 januari 2010 @ 12:35:

Sorry hoor Leeuwenwelp, maar wat ben jij een zeur,eerst zeuren over je schoonfamilie die het in jouw ogen nooit goed doen en nu de buren, misschien moet jij eens jouw ideen over hoe anderen van jou moeten zijn eens loslaten en anderen laten zijn zoals ze zijn.Kijk naar jezelf, wie geeft hier nu een veroordelende reactie, ik vraag gewoon naar de meningen van anderen. En om herkenning te voorkomen schrijf ik niet alles in detail, lijkt me nogal logisch toch ?!?!
quote:Snormel schreef op 06 januari 2010 @ 08:23:

Over die kerstkaart zou ik me niet zo druk maken. Maar ik snap het best als je vindt dat je buren wat erg weinig respons geven.

Onze buren laten blijken totaal geen prijs te stellen op contact (al vaker geprobeerd met een praatje, uitnodiging voor een kopje koffie etc) en ik hoef ook geen vrienden met ze te zijn, maar ik vind het wel prettig als er een zekere mate van contact is. Omdat je dan ook eens wat makkelijker vraagt/aanbiedt de planten water te geven in de vakantie e.d.

Het niet beantwoorden van een kerstkaart is natuurlijk geen probleem op zichzelf. Maar als je én geen praatje kunt maken, én ze groeten nauwelijks, én je krijgt geen kerstkaart terug, dan is het totale beeld gewoon duidelijk afwijzend en daarvan kan ik me voorstellen dat je het jammer vindt. Dus als je het zó bedoelt, snap ik het. En als het echt alleen om die kerstkaart gaat, dan zeg ik: laat het gaan, het is niet belangrijk.In je verhaal kan ik me vinden, het gaat mijn niet om de concrete kaart, maar meer om de respons. Het was wennen voor ons, het huis omgeving, andere buren. Misschien moesten de buren ook wel wennen, kan ik me zeker iets bij voorstellen. Iedereeen is anders, en ik respecteer hoe mensen willen leven. Het is een gevoel en dan meer in de zin van afwijzend, geen contact willen. Dit hoeft ook niet veel te zijn , maar zo onsympahtiek dat ze niks aan je vragen zo empathieloos dat voel ik bij sommige mensen en dan kan ik niet meer spontaan gemaakt lopen doen. En dan doe ik ook geen moeite meer om contact te zoeken en is voor mij goedendag zeggen wel voldoende.
Dus wat is je probleem?
Ik snap het verhaal ook niet zo eigenlijk.

Je verwacht toch niet van mensen dat ze speciaal voor jou een pak kerstkaarten gaan kopen om er 1 bij je in de bus te doen?

Ik denk dat je te veel verwacht van andere mensen. Als je niet zo veel verwachtingen hebt kun je ook niet teleurgesteld worden.

En je woont er pas een paar maanden, zo'n burenrelatie moet groeien. Geef het de tijd en dring je niet op en verwacht niet zo veel dan kan het alleen maar leuk worden.
quote:kaatje_85 schreef op 06 januari 2010 @ 13:37:

Dus wat is je probleem?Dat de meeste mensen zo empathieloos (geen belangstelling) voor je hebben, geen moeite hiervoor doen, alleen of vaak met zichzelf bezig zijn en vaak of alleen maar over zichzelf praten. Dit is mijn probleem niet, maar ik merk soms als ik of mijn partner wel in onze ogen spontaan belangstelling tonen en dan gaat het niet alleen om de buren maar natuurlijk ook bij anderen dat je geen respons (een wedervraag bv. belangstelling "Hoe gaat het met jou/jullie, werk, etc ") krijgt. Ik hoop dat jij het begrijpt !
quote:Gravinnetje schreef op 06 januari 2010 @ 13:42:

Ik snap het verhaal ook niet zo eigenlijk.

Je verwacht toch niet van mensen dat ze speciaal voor jou een pak kerstkaarten gaan kopen om er 1 bij je in de bus te doen?

Ik denk dat je te veel verwacht van andere mensen. Als je niet zo veel verwachtingen hebt kun je ook niet teleurgesteld worden.

En je woont er pas een paar maanden, zo'n burenrelatie moet groeien. Geef het de tijd en dring je niet op en verwacht niet zo veel dan kan het alleen maar leuk worden.Ik heb geen verwachtingen, ik vraag naar meningen !!!!
Nou wat let je...gooi een kaartje bij de buurtjes op de mat, met een uitnodiging of ze komen connecten. Knus!
Dus geen kerstkaart terug ontvangen staat gelijk aan empathieloos, onsympathiek.........hmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven