Creatieve hobby?!

02-11-2009 15:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals zoveel mensen heb ik een druk leven, stage lopen, naar school, sporten, werk, sociale contacten etc. `s avonds vind ik het dan ook heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben. TV kijken doe ik niet veel, boeken lezen wel en dat vind ik ook heerlijk, maar na een drukke dag staat mijn hoofd daar niet naar.

Nu lijkt het me leuk om met een creatieve hobby te beginnen, `s avonds kopje thee, muziekje aan en iets met je handen kunnen doen. Maar ik ben niet echt handig en ook niet zo creatief om zelf iets te beginnen. Heeft iemand leuke ideetjes voor me? het liefste niet te moeilijke dingen die niet teveel geld kosten (wilde sieraden gaan maken, maar daar bleek je al vijf tangen en veel dure kralen voor nodig te hebben en ik ben en blijf student;-))

Alvast hartelijk bedankt!!
fotografie, maar ja, daar heb je ook dure spullen voor nodig
kijk anders eens op de site van 101Woonideeen, en dan bij 'Zelfmaken'. Daar vind je leuke dingen (ik ben zelf een crea-voor-in-huis-muts). Ook VTwonen en Ariadne at home heeft van die leuke zelfmaakideeen (hebben ze ook boeken van in de bieb). En voor de rest hebben ze veel hobby-boeken in de bieb. En als je gaat scrapboeken / etc, kijk bij de Action voor (goedkope) materialen! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic even, want ik zit ongeveer met hetzelfde 'probleem'. Na de hele dag met mijn neus in de studieboeken te hebben gezeten wil ik 's avonds wel iets anders dan met een boek op de bank ploffen .

Breien? Borduren? Schilderen? Tekenen? Oefening baart kunst hè?
Alle reacties Link kopieren
Raamstickers maken van verf, fotograferen, kralen kun je ook bij de blokker e.d. kopen en de tangetjes vallen ook best mee hoor en je kunt gaan schilderen.

Genoeg te doen toch?
Alle reacties Link kopieren
naaien, breien, punniken, origami, borduren, quilten (heet dat zo? zo'n lappendeken maken), tekenen (potlood, pen, stift, zwart/wit of kleur), doedelen, schilderen, kalligraferen, dichten, boetseren, kaarsen maken, poppenhuis maken, verhalen schrijven....

ga anders ook eens bij pipoos langs...
boetseren

zelf kleding maken

zijdeschilderen



Is er in de buurt geen hobbywinkeltje? Hier in het dorp is een erg uitgebreide waar je leuke ideëen op kunt doen.

Of kijk eens op MP of er iemand is die haar sieradenmaak-hobby aan de wilgen heeft gehangen en graag goedkoop van de materialen af wil.
Alle reacties Link kopieren
schildere, tekenen, boetseren....breien, vilten...kleding pimpen/naaien of andere woonaccessoires maken.



Als je het lowbudget wilt doen ,ga een eens naar de bieb en kijk bij de hobbyboeken Ze hebben vaak ook bij de ramsj leuke hobbyboeken...en wat maakt het uit dat je na een avond tekenen fröbelen oid je project pakt en in de prullenbak gooit...als je er maar plezier aan hebt gehad...



Veel buurthuizen hebben ook voor weinig geld (hier in Groningen echt voor een paar euro per keer) leuke hobby cursussen..of misschien kun je als student iets doen via de kunstacademie?
Alle reacties Link kopieren
je kan je inschrijven voor Postcrossing, neem je kopje thee en zet je je muziekje op, schrijf je even een paar leuke kaartjes. Het is niet zo duur (als je niet te fanatiek bent) en het is leuk om een kaartje uit te zoeken dat bij de persoon's profiel past en om een leuke tekst te bedenken. Via het forum kan je er naast de officiele kaartjes ook nog meer creatieve dingetjes mee doen.
Alle reacties Link kopieren
websites bouwen, dingetjes maken van natuurproducten (dus eikels, blaadjes, kastanjes, takken enz.) , geurslingers maken van bijv. sinaasappel, kruidnagels enz. Pinda's rijgen voor de vogeltjes. Warme sjaal breien (op internet kun je een heleboel leuke brei ideetjes vinden). Vaak kun je naalden wel bij de kringloop vinden voor een prikkie en anders bij de wibra ofzo.

Voor andere hobbie's als fotografie, schilderen, aquarellen, boetseren enz... heb je vaak toch wel een basispakket nodig aan materiaal. En ja, dat kost even geld. Succes. Laat je nog weten wat het word ?
Alle reacties Link kopieren
Schilderen (goedkope materialen verkrijgbaar bij Action)

Breien (goedkope materialen verkrijgbaar bij Zeeman)

Je huis opleuken (goedkope materialen vindbaar op zolder, rommelmarkten, etc.)

Naaien (machine lenen, goedkope stofjes verkrijgbaar op de markt, en nog goedkoper dan kleding kopen ook nog)



Tja, wat vind je leuk?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een voorkeur voor materialen? Papier, textiel etc?

Kaarten maken, mozaieken, boetseren, handwerken?
Alle reacties Link kopieren
Poeh al erg veel leuke ideeën zeg!!

bij breien heb ik stiekem toch een beetje een oudbollig idee, maar misschien eens het proberen waard!

Verder ben ik de site van 101 woonideeën aan het uitpluizen op zoek naar leuke ideeën.

@Kanga ik heb voorkeur voor textiel dus misschien is iets van kleding maken/opleuken ook wel een leuk idee, alleen patroontekenen moet ik nog even leren...

De tip om naar de action te gaan is ook een goede! ik was namelijk al even bij pipoos, maar daar zijn de materialen best prijzig.

@coffeepot, heb jij al een leuke hobby gevonden?=)
Alle reacties Link kopieren
ik dacht gelijk: haken! Het is supermakkelijk. Met losse, vaste en stokjes steken kom je een heel eind. Vorig jaar zelf 's avonds op de bank met een kopje thee veel gehaakt. Resultaat: grote oma-deken. Erg leuk :-)

Kost ook niets: haaknaald ong 4 euro, bolletjes wol al voor 1 euro
Onze oma's en moeders zijn trots op ons!! (Zo zie je maar weer: alles komt terug!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een pakketje besteld bij een of andere webshop met vilt. Daar hadden ze allerlei leuke zelfmaakpakketjes om allerlei figuren te maken. Misschien kun je iets leuks maken voor de kerst. Als je even op vilt en pakket googled, dan kun je het waarschijnlijk wel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Breien komt weer in, zat afgelopen week in schouwburg daar zat een teener voor aanvang van de voorstelling te breien.

En als je dan toch iets met kleding wilt doen, sjaal trui muts sokken, genoeg om te beginnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een poef haken vanaf vanavond..
Alle reacties Link kopieren
quote:terror schreef op 02 november 2009 @ 16:27:

ik dacht gelijk: haken! Het is supermakkelijk. Met losse, vaste en stokjes steken kom je een heel eind. Vorig jaar zelf 's avonds op de bank met een kopje thee veel gehaakt. Resultaat: grote oma-deken. Erg leuk :-)

Kost ook niets: haaknaald ong 4 euro, bolletjes wol al voor 1 euroSupermakkelijk? Ik heb het pas ook geprobeerd, zo'n kleed/deken leek me echt heel leuk om te maken. Maar ik begrijp niets van die steken. Ik kom niet verder dan een 'losse' ....
Alle reacties Link kopieren
recensies schrijven. Filmrecensies, muziekrecensies. Er zijn zat filmsites waar ze recensenten op vrijwillige basis zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Breien! Dacht ook dat het heel suf was, maar sinds vorig jaar heb ik de smaak helemaal te pakken :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Kanga76 schreef op 02 november 2009 @ 16:42:

[...]





Supermakkelijk? Ik heb het pas ook geprobeerd, zo'n kleed/deken leek me echt heel leuk om te maken. Maar ik begrijp niets van die steken. Ik kom niet verder dan een 'losse' ....



ER zijn boekjes voor, maar t makkelijkste is iemand zoeken die het even voor kan doen.

Dus hup even naar je moeder , tante, buurvrouw. Als ze tenminste boven de 50 zijn, dan hebben ze t nog geleerd op school.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mandala's kleuren en eventueel ook tekenen, ook erg rustgevend en gewoon lekker om te kleuren.

Papier mache schalen maken heb ik een tijd gedaan.

Strijken met was om kaarten te maken.

Sieraden hoeft helemaal niet duur te zijn, als je maar niet naar de pipo achtige winkels gaat. Bij Xenos, kruidvat liggen tegenwoordig ook veel kralen.



Ik vind het leukste aan iets zelf maken, dat je het ook gaat gebruiken of weggeven, anders heb je dadelijk een stapel rotzooi waar je niks meer mee doet.

Of ga vast kerstkaarten maken, heb je gelijk een doel en het is niet duur want je hoeft geen kaarten meer te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorig jaar al het breiboek voor coole meiden gekregen (bedankt pap! ) en laatst de breinaalden van m'n moeder gepikt en net bolletjes wol gekocht. Ga maar eens beginnen met een heleboel vierkante lapjes die ik later, áls het ooit afkomt, aan elkaar ga stikken tot een groot plaid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven