De 'klusjesman'

27-06-2014 07:44 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Recent heb ik een klushuis gekocht. Een bevriende schilder beloofde te komen helpen met het schilderen van de kinderkamers. Ik heb een half jaar terug nog een grote klus gratis voor hem uitgevoerd en hij is gepensioneerd. Hij wou ons graag helpen.

Tijdens het klussen hebben we hem verwend met een lekker broodje hier, een patatje daar en een visje. Hij is vier dagen aan het werk geweest. Vrijblijvend en kosteloos dacht ik. Heen fijn.

De klus is vorige week geklaard en hij kwam gisteravond koffie drinken. Meldde daarbij dat hij toch graag betaald wilde krijgen. 500 euro voor naar eigen zeggen 40 uur werk. Hij is ook zeker geen 40 uur bezig geweest.

Ten eerste hebben we het nooit over een vergoeding gehad en daarnaast vind ik het nogal een fors bedrag voor het schilderen van twee kinderkamers.

Hoe hiermee om te gaan? Betalen en nooit meer doen? Een deel betalen of zelfs misschien helemaal niets?
Je had van te voren geen offerte gevraagd dan?
quote:elninjoo schreef op 27 juni 2014 @ 14:36:

Je had van te voren geen offerte gevraagd dan?

Nee, dat was nog in mijn onnozele tijd.

Ik dacht: ze kosten allemaal hetzelfde. Nou hij had speciale chique prijzen kennelijk.
quote:blommit schreef op 27 juni 2014 @ 14:34:

Iets dergelijks is mij trouwens ook al eens gebeurd: ik liet een mannetje komen.... Het toppunt dat ik hier eens op het forum las, was een (bevriende?) handwerker die na afloop van een officiele-opdrachts-klus nog mee mocht tafelen. Heerlijk uitgebreid, inclusief toetje en koffie achteraf. Maar die vervolgens de tijd daarvan ook nog even meetelde op de rekening...
quote:tof schreef op 27 juni 2014 @ 15:51:

[...]

Het toppunt dat ik hier eens op het forum las, was een (bevriende?) handwerker die na afloop van een officiele-opdrachts-klus nog mee mocht tafelen. Heerlijk uitgebreid, inclusief toetje en koffie achteraf. Maar die vervolgens de tijd daarvan ook nog even meetelde op de rekening...

Te gek voor woorden
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
TO, heb je al contact gehad met de klusjesman? Of weet je al wat je precies gaat zeggen?
Ookal heb ik het idee dat mensen mij een gunst willen verlenen, zeg ik toch altijd even 'wat krijg je van mij?'.

Je kan namelijk niet altijd iets gratis voor iemand doen. Vriend hier is automonteur en zelfs bij zijn broer doet die het niet meer gratis omdat hij weken lang na werk en in de weekenden voor zijn broer bezig was, dus in zijn vrije tijd, en broer lekker aan het winkelen was enz. maar niet uit zichzelf een keer wat geld, bedankje of wat dan ook voor alle hulp gaf. Het werd een beetje te vanzelfsprekend.

Een keer of iets kleins is niet erg, maar een grote klus is een ander verhaal dus toch altijd even checken hoe iemand er in staat.
Ben benieuwd hoe je het hebt gebracht TO!
quote:n93 schreef op 28 juni 2014 @ 12:56:

Ookal heb ik het idee dat mensen mij een gunst willen verlenen, zeg ik toch altijd even 'wat krijg je van mij?'.

Je kan namelijk niet altijd iets gratis voor iemand doen. Vriend hier is automonteur en zelfs bij zijn broer doet die het niet meer gratis omdat hij weken lang na werk en in de weekenden voor zijn broer bezig was, dus in zijn vrije tijd, en broer lekker aan het winkelen was enz. maar niet uit zichzelf een keer wat geld, bedankje of wat dan ook voor alle hulp gaf. Het werd een beetje te vanzelfsprekend.

Een keer of iets kleins is niet erg, maar een grote klus is een ander verhaal dus toch altijd even checken hoe iemand er in staat.In dit geval is het anders, TO heeft hem een gunst van tenminste 500 euro verleend
Hoe is dit verhaal nu afgelopen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven