Deel schuur ombouwen tot kantoor

26-03-2023 21:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond,

Ik heb het plan opgevat om een stuk van onze schuur (9m2 ongeveer) op te offeren voor een kantoor voor mij.

Nu zag ik van die prefab kantoren die ook in fabriekshallen worden gebruikt, en ik dacht dat is een prima oplossing, maar een heleboel viva-ers hebben vast betere ideeën dan dat.

Dus hebben jullie nog andere ideeën dan een prefab kantoor.

Overigens zou ik heel graag het wat hoger dan de vloer willen hebben want ik houd ervan om naar buiten te kijken en het raam dat in de schuur zit, zit te hoog. En het raam vergroten zit er vooralsnog niet in.

Budget is vermoedelijk rond de 5.000,-
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je schuur 9m2 of het stuk dat je wil afzetten? En hoe ziet je schuur er nu uit? Een standaard bakstenen vierkant met een stopcontact of zit er al isolatie in?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://yataz.nl/woonbranche/post/werkp ... uinkantoor
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
26-03-2023 21:58
Is je schuur 9m2 of het stuk dat je wil afzetten? En hoe ziet je schuur er nu uit? Een standaard bakstenen vierkant met een stopcontact of zit er al isolatie in?
Nee de schuur is 150m2 daar wil ik een hoek van gebruiken, de buitenmuren zijn geïsoleerd en er zit een stroomvoorziening in. En toilet en water.

Er zit ook al een kantoor in, maar die gebruikt man, en ik hou veel van hem, maar om de hele dag bij hem in een kantoor te zitten spreekt me dan weer niet heel erg aan.
hecamel wijzigde dit bericht op 26-03-2023 22:08
20.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tuinhuis in de schuur is niet echt het idee. Ik had al gekeken voor in de tuin, maar wij hebben een redelijk grote tuin, maar hij kan maar op 1 plek staan en dat is vol in de zon, en heb ik niet echt leuk uitzicht. Dus was het idee om een kantoor in de schuur te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.countrywood.nl/Pipowagens
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hecamel schreef:
26-03-2023 22:06
Nee de schuur is 150m2 daar wil ik een hoek van gebruiken, de buitenmuren zijn geïsoleerd en er zit een stroomvoorziening in. En toilet en water.

Er zit ook al een kantoor in, maar die gebruikt man, en ik hou veel van hem, maar om de hele dag bij hem in een kantoor te zitten spreekt me dan weer niet heel erg aan.
Wandje plaatsen en aankleden. Niet zo ingewikkeld lijkt me?
Alle reacties Link kopieren Quote
Had ik ook al naar gekeken, maar een pipowagen in de schuur is ook niet echt wat. Dan kan ik geen gebruik maken van het raam dat er zit en een leuk uitzicht heeft.

En buiten kan ik dat ding wel kwijt, maar dan staat hij midden in de tuin of zo, en dat gaat me net te ver :wink:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
26-03-2023 22:07
Een tuinhuis in de schuur is niet echt het idee. Ik had al gekeken voor in de tuin, maar wij hebben een redelijk grote tuin, maar hij kan maar op 1 plek staan en dat is vol in de zon, en heb ik niet echt leuk uitzicht. Dus was het idee om een kantoor in de schuur te maken.
O, ik dacht dat je alternatieven zocht. Maar het moet echt in de schuur, dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
26-03-2023 22:10
O, ik dacht dat je alternatieven zocht. Maar het moet echt in de schuur, dus.
Yes! De alternatieven buiten had ik eerst uitgezocht, maar die vallen eigenlijk allemaal af.
Hou je rekening met vergunning, bestemmingsplan e.d.?
Hier zitten meestal wel haken en ogen aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
26-03-2023 22:09
Wandje plaatsen en aankleden. Niet zo ingewikkeld lijkt me?
Maar er moet ook een dak op, en dat gaat mij niet lukken. Ik kan best 2 wanden met cellen beton plaatsen, maar dan.......

En het liefst ook nog met een verhoogde vloer, dat lukt me trouwens ook wel, maar als er een standaard prefab achtige oplossing is, dan kies ik liever daarvoor. (Zit niet voor niets in een kantoor :rofl: )
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.snelbouwkantoor.nl/demontabele-bouwkeet/

Meer zoiets dus ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
26-03-2023 22:11
Hou je rekening met vergunning, bestemmingsplan e.d.?
Hier zitten meestal wel haken en ogen aan.
De schuur heeft al de bestemming bedrijf, dus 1 of 2 kantoren zullen ze niet zo moeilijk over doen. En anders is het een opberghok voor mijn bureau en laptop. :biggrin: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.topregal.com/nl/systeemkant ... nelen.html

Zoiets is nu het idee, maar misschien zijn er wel andere, veel leukere ideeën.

En ik neem die pipowagen toch nog even in overweging denk ik. :lol:

Kom ik op die pipowagen site ook nog een heel mooi tuinhuis tegen..... Ooh ik weet het niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
26-03-2023 22:06
Nee de schuur is 150m2 daar wil ik een hoek van gebruiken, de buitenmuren zijn geïsoleerd en er zit een stroomvoorziening in. En toilet en water.

Er zit ook al een kantoor in, maar die gebruikt man, en ik hou veel van hem, maar om de hele dag bij hem in een kantoor te zitten spreekt me dan weer niet heel erg aan.
Ahh dat wel andere koek dan de standaard Nederlandse schuur. Succes met de verbouwing!
Hecamel schreef:
26-03-2023 22:13
Maar er moet ook een dak op, en dat gaat mij niet lukken. Ik kan best 2 wanden met cellen beton plaatsen, maar dan.......

En het liefst ook nog met een verhoogde vloer, dat lukt me trouwens ook wel, maar als er een standaard prefab achtige oplossing is, dan kies ik liever daarvoor. (Zit niet voor niets in een kantoor :rofl: )
Als het inpandig is hoeft dat toch niet? En sowieso al niet waterdicht enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
26-03-2023 22:20
Afbeelding
Oh veel te leuk dit, maar dat gaat net niet passen.

Kan ze wel buiten zo opbouwen en dan voor dochter in die bovenste een speelkamer met glijbaan!!!!

(Krijg ik er bij man niet door gok ik.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
26-03-2023 22:22
Als het inpandig is hoeft dat toch niet? En sowieso al niet waterdicht enzo.

Waterdicht niet, maar er zit een zadeldak op en die bestaat alleen uit golfplaten dus er moet wel een dak op om de warmte er een beetje in te houden. Iig moet er een plafond in zeg maar. Die geïsoleerd is.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
26-03-2023 22:25
Waterdicht niet, maar er zit een zadeldak op en die bestaat alleen uit golfplaten dus er moet wel een dak op om de warmte er een beetje in te houden. Iig moet er een plafond in zeg maar. Die geïsoleerd is.

Afbeelding
Het is een beetje dit idee, maar dan van baksteen en links en rechts van de roldeur nog ramen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet je er mensen in ontvangen ? Anders kun je tourcaravan verbouwen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.caravanity.nl/blog/2016/01/ ... -werkplek/
https://www.smartwp.nl/nieuws/20180409- ... -in-natuur
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 26-03-2023 22:34
43.00% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hecamel schreef:
26-03-2023 22:25
Waterdicht niet, maar er zit een zadeldak op en die bestaat alleen uit golfplaten dus er moet wel een dak op om de warmte er een beetje in te houden. Iig moet er een plafond in zeg maar. Die geïsoleerd is.

Afbeelding
Dat is niet ingewikkeld toch. En een stuk goedkoper dan een pipowagen of container en helemaal aan te passen aan eigen wensen, inclusief een podium voor het raam.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
26-03-2023 22:30
Moet je er mensen in ontvangen ? Anders kun je tourcaravan verbouwen.
Nee vooralsnog niet, Maar het zou kunnen dat ik ooit een eigen praktijk zou willen beginnen, en dan is dat het al klaar is wel handig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven