Douchekop ontkalken, waarmee?

29-09-2019 14:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een douchekop met om/in de gaatjes van dat zachter materiaal. Niet zeker wat het is, rubber lijkt me niet, siliconen of whatever.

Nou moet ik hem ontkalken omdat de gaatjes niet goed open meer zijn. Waarmee doe je dat nou veilig?
Ik weet dat zachte materialen, zoals bijv. huishoudhandschoenen, aangetast worden door schoonmaakazijn, dus dat lijkt me niet zo handig.
Is anti-kalk hiervoor wél geschikt?
Gewoon een nacht in de schoonmaakazijn. Antikalk is hetzelfde.
ik geef mn bek ook maar een douw
Een nacht laten weken in een emmer met schoonmaakazijn. Zo schoon.
Ja, heb ik ook. Ga er met een beetje kracht met mijn vinger langs en dan istie weer schoon. Die douchekoppen zijn speciaal zo gemaakt zodat je er geen gedoe mee hebt.
Inderdaad, ga met je vingers over dat rubber heen, terwijl de douche aan staat. Dan spoelt al dat kalk zo weg.
Speciaal daarvoor hebben ze die gaatjes van rubber gemaakt.
Hebben jullie toevallig ook een tip als je een douchekop hebt van metaal die dus niet van die rubberen gaatjes heeft en ook nog eens vastzit, zodat ik hem niet in een teiltje schoonmaak azijn kan zetten?

De laatste keer heb ik op een krukje alle gaatjes met sateprikkers lopen schoonprikken, maar dat vond mijn nek/rug niet zo tof...
Ik gebruik een cocktailprikker om die gaatjes weer open te krijgen, nachtje in antikal of azijn helpt hier nooit voldoende.
dignity schreef:
29-09-2019 15:00
Hebben jullie toevallig ook een tip als je een douchekop hebt van metaal die dus niet van die rubberen gaatjes heeft en ook nog eens vastzit, zodat ik hem niet in een teiltje schoonmaak azijn kan zetten?

De laatste keer heb ik op een krukje alle gaatjes met sateprikkers lopen schoonprikken, maar dat vond mijn nek/rug niet zo tof...
Plastic zak met azijn er omheen binden?
dignity schreef:

Misschien een handdoek of andere doek erg nat maken met schoonmaak azijn en die om de douchekop knopen?
Beter.Laat schreef:
29-09-2019 15:03
Misschien een handdoek of andere doek erg nat maken met schoonmaak azijn en die om de douchekop knopen?
Ik twijfel of de azijn dan voldoende in de gaatjes komt om echt effect te hebben. Maar die plastic zak is misschien wel een idee....
Doordrenk wattenschijfjes met azijn en leg die op de douchekop. Laat dat een poosje staan.

Douchekop dus wel even neerleggen met de gaatjes naar boven ;-)
Cateautje schreef:
29-09-2019 14:45
Ja, heb ik ook. Ga er met een beetje kracht met mijn vinger langs en dan istie weer schoon. Die douchekoppen zijn speciaal zo gemaakt zodat je er geen gedoe mee hebt.
Yep. Doe ik tijdens het douchen, dan zie je meteen welke nog wat extra aandacht nodig hebben :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
29-09-2019 15:51
Yep. Doe ik tijdens het douchen, dan zie je meteen welke nog wat extra aandacht nodig hebben :)
yep! :D
Ik leg de douchekop altijd in een emmer met azijn. Werkt als een tierelier.
Thanks allemaal!
Nog een vraagje, met die schoonmaakazijn verdun je die toch wel neem ik aan? Hoe is het ook weer, 1 deel azijn en 3 water?

Met vinger heb ik ook al geprobeerd maar werkt niet echt.
dignity schreef:

En washandje goed doordrenken met schoonmaakazijn en die met een post elastiek er omheen binden. Evt een boterhamzakje er omheen als je wilt dat het niet teveel lekt.
Zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven