Douchekop ontkalken, waarmee?
zondag 29 september 2019 om 14:39
Ik heb een douchekop met om/in de gaatjes van dat zachter materiaal. Niet zeker wat het is, rubber lijkt me niet, siliconen of whatever.
Nou moet ik hem ontkalken omdat de gaatjes niet goed open meer zijn. Waarmee doe je dat nou veilig?
Ik weet dat zachte materialen, zoals bijv. huishoudhandschoenen, aangetast worden door schoonmaakazijn, dus dat lijkt me niet zo handig.
Is anti-kalk hiervoor wél geschikt?
Nou moet ik hem ontkalken omdat de gaatjes niet goed open meer zijn. Waarmee doe je dat nou veilig?
Ik weet dat zachte materialen, zoals bijv. huishoudhandschoenen, aangetast worden door schoonmaakazijn, dus dat lijkt me niet zo handig.
Is anti-kalk hiervoor wél geschikt?
zondag 29 september 2019 om 15:00
Hebben jullie toevallig ook een tip als je een douchekop hebt van metaal die dus niet van die rubberen gaatjes heeft en ook nog eens vastzit, zodat ik hem niet in een teiltje schoonmaak azijn kan zetten?
De laatste keer heb ik op een krukje alle gaatjes met sateprikkers lopen schoonprikken, maar dat vond mijn nek/rug niet zo tof...
De laatste keer heb ik op een krukje alle gaatjes met sateprikkers lopen schoonprikken, maar dat vond mijn nek/rug niet zo tof...
zondag 29 september 2019 om 15:03
Plastic zak met azijn er omheen binden?dignity schreef: ↑29-09-2019 15:00Hebben jullie toevallig ook een tip als je een douchekop hebt van metaal die dus niet van die rubberen gaatjes heeft en ook nog eens vastzit, zodat ik hem niet in een teiltje schoonmaak azijn kan zetten?
zondag 29 september 2019 om 15:03
Misschien een handdoek of andere doek erg nat maken met schoonmaak azijn en die om de douchekop knopen?dignity schreef: ↑29-09-2019 15:00Hebben jullie toevallig ook een tip als je een douchekop hebt van metaal die dus niet van die rubberen gaatjes heeft en ook nog eens vastzit, zodat ik hem niet in een teiltje schoonmaak azijn kan zetten?
zondag 29 september 2019 om 15:09
Ik twijfel of de azijn dan voldoende in de gaatjes komt om echt effect te hebben. Maar die plastic zak is misschien wel een idee....Beter.Laat schreef: ↑29-09-2019 15:03Misschien een handdoek of andere doek erg nat maken met schoonmaak azijn en die om de douchekop knopen?
zondag 29 september 2019 om 15:51
Yep. Doe ik tijdens het douchen, dan zie je meteen welke nog wat extra aandacht nodig hebben
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zondag 29 september 2019 om 16:53
En washandje goed doordrenken met schoonmaakazijn en die met een post elastiek er omheen binden. Evt een boterhamzakje er omheen als je wilt dat het niet teveel lekt.dignity schreef: ↑29-09-2019 15:00Hebben jullie toevallig ook een tip als je een douchekop hebt van metaal die dus niet van die rubberen gaatjes heeft en ook nog eens vastzit, zodat ik hem niet in een teiltje schoonmaak azijn kan zetten?
Zoiets?