Duif vast op balkon
woensdag 20 juli 2016 om 22:31
Sinds een uur zit er een duif op de balustrade van ons balkon. Zon is allang onder, ik dacht eerst dat hij zat te genieten van de zonsondergang. Heel vertederend en oooo schattig, maar wanneer hij zal landen op ons terras zal hij moeilijk weer weg kunnen. Terras is gesloten langs de zijkanten en bovenkanten. Daarnaast ook geen zin in duivenpoep, hoewel hij daarnet netjes zijn kont draaide en over het balkon poepte!
Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!
Wat ik al heb geprobeerd:
- wapperen met rood T-shirt
- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien
- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien
- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?
- lawaai gemaakt, doet hem niets
- wapperen met handdoek
- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper
- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven
En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!
Wat ik al heb geprobeerd:
- wapperen met rood T-shirt
- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien
- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien
- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?
- lawaai gemaakt, doet hem niets
- wapperen met handdoek
- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper
- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven
En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
woensdag 20 juli 2016 om 22:36
Als de avond is gevallen en ze hebben een plekje gevonden om te overnachten, dan krijg je ze met geen tien paarden meer weg, ook al smijt je ze over het balkon, ze komen gewoon weer terug en de kans is groot dat dit de plek blijft om te overnachten en misschien ook wel om zich voort te planten, dus meid, je zit met een probleem.
woensdag 20 juli 2016 om 22:42
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2016 @ 22:36:
Als de avond is gevallen en ze hebben een plekje gevonden om te overnachten, dan krijg je ze met geen tien paarden meer weg, ook al smijt je ze over het balkon, ze komen gewoon weer terug en de kans is groot dat dit de plek blijft om te overnachten en misschien ook wel om zich voort te planten, dus meid, je zit met een probleem.Hoe bedoel je? Dat ie hier zijn nest maakt?
Als de avond is gevallen en ze hebben een plekje gevonden om te overnachten, dan krijg je ze met geen tien paarden meer weg, ook al smijt je ze over het balkon, ze komen gewoon weer terug en de kans is groot dat dit de plek blijft om te overnachten en misschien ook wel om zich voort te planten, dus meid, je zit met een probleem.Hoe bedoel je? Dat ie hier zijn nest maakt?
woensdag 20 juli 2016 om 22:47
woensdag 20 juli 2016 om 22:48
woensdag 20 juli 2016 om 22:48