Een hond erbij
zaterdag 5 december 2015 om 07:46
Mijn man en ik hebben besloten een nieuwe hond aan te schaffen om het nog gezelliger in huis te maken.
We hebben samen een dochter van 2 en zijn benieuwd naar een hond die bij ons gezinnetje past.
Iemand die ervaring heeft met kinderen en honden en weet welk ras goed binnen een gezin past?
We willen het liefst een middelgrote of een grote hond, maar verder hebben we nog niet besloten.
Dus alle tips zijn welkom!
We hebben samen een dochter van 2 en zijn benieuwd naar een hond die bij ons gezinnetje past.
Iemand die ervaring heeft met kinderen en honden en weet welk ras goed binnen een gezin past?
We willen het liefst een middelgrote of een grote hond, maar verder hebben we nog niet besloten.
Dus alle tips zijn welkom!
zaterdag 5 december 2015 om 07:59
Geen kinderen hier maar wel twee honden. Ik heb mengelmoesjes van een middelgroot formaat.
Mijn honden zijn gelukkig enorm lief voor en met kinderen maar uiteraard zijn ze wel lomp als er hier kinderen over de vloer komen en ze willen spelen.
Denk wel dat je daar goed over na moet denken wat voor formaat hond je neemt, helemaal als jullie een pup willen en jullie dochter is nog lang kind en klein.
Succes!
Mijn honden zijn gelukkig enorm lief voor en met kinderen maar uiteraard zijn ze wel lomp als er hier kinderen over de vloer komen en ze willen spelen.
Denk wel dat je daar goed over na moet denken wat voor formaat hond je neemt, helemaal als jullie een pup willen en jullie dochter is nog lang kind en klein.
Succes!
zaterdag 5 december 2015 om 08:11
Het komt misschien zo over door de toon van je openingspost. Maar ik wil echt even benadrukken dat je een hond er niet even zomaar bij doet. De combinatie met een kind van 2 lijkt me behoorlijk pittig. Zeker wanneer jullie voor een pup willen gaan.
Onze jongste dochter was 5 toen wij onze pup kregen. Logistiek is het soms onhandig. Ik laat dochter wel eens kort alleen om een kort rondje met hond te doen. Ze is nu 7 jaar maar toen ze net 5 was vond ik dat wel lastig.
Lees je goed in in welk ras bij jullie gezin zou passen. En kijk ook naar hoeveel beweging het ras nodig heeft. Wij hebben een jachthond die boven gemiddeld veel beweging nodig heeft. Dat moet je wel kunnen opbrengen qua tijd en energie.
Sowieso kan je een kind van 2 en ouder absoluut geen moment alleen laten met welke hond dan ook. Meer omwille van de onverwachte dingen die kinderen bij honden kunnen doen.
Onze jongste dochter was 5 toen wij onze pup kregen. Logistiek is het soms onhandig. Ik laat dochter wel eens kort alleen om een kort rondje met hond te doen. Ze is nu 7 jaar maar toen ze net 5 was vond ik dat wel lastig.
Lees je goed in in welk ras bij jullie gezin zou passen. En kijk ook naar hoeveel beweging het ras nodig heeft. Wij hebben een jachthond die boven gemiddeld veel beweging nodig heeft. Dat moet je wel kunnen opbrengen qua tijd en energie.
Sowieso kan je een kind van 2 en ouder absoluut geen moment alleen laten met welke hond dan ook. Meer omwille van de onverwachte dingen die kinderen bij honden kunnen doen.
Minder is meer
zaterdag 5 december 2015 om 08:27
Mijn ouders hadden en hebben altijd 2 Duitse herders gehad.
Mijn zus, broertje en ik speelde 24/7 buiten met ze, altijd het bos in etc.
(Als we mijn broertje kwijt waren lag hij altijd in de mand bij de honden )
Waar wij heengingen, gingen zij mee.
Maar vergeet niet dat je er ook veel voor moet doen.
Ik vind het verschrikkelijk om te zien als je mensen met hun hond ziet, even naar de overkant hun ontlasting gedaan en weer terug naar huis.
Mijn zus, broertje en ik speelde 24/7 buiten met ze, altijd het bos in etc.
(Als we mijn broertje kwijt waren lag hij altijd in de mand bij de honden )
Waar wij heengingen, gingen zij mee.
Maar vergeet niet dat je er ook veel voor moet doen.
Ik vind het verschrikkelijk om te zien als je mensen met hun hond ziet, even naar de overkant hun ontlasting gedaan en weer terug naar huis.
zaterdag 5 december 2015 om 08:37
Wij hebben een bruine labrador van bijna 5 en 2 kinderen van 3 en 1,5 jaar oud. Met de kerst krijgen we een zwarte labrador pup van dan 8 weken.
Labradors zijn zooo lief.
De kinderen hangen aan hem en kruipen er over heen, echt een goed zak.
Zoek wel een goede fokker waar je de stamboom e.d kunt zien maar dat geldt voor alle rassen.
Labradors zijn zooo lief.
De kinderen hangen aan hem en kruipen er over heen, echt een goed zak.
Zoek wel een goede fokker waar je de stamboom e.d kunt zien maar dat geldt voor alle rassen.
zaterdag 5 december 2015 om 08:39
Wij hebben een samojeed. Ze zijn gefokt om kinderen in de koude gebieden warm te houden door tegen ze aan te gaan liggen als soort van kachel. Dat maakt dat er geen ras kindvriendelijker is dan een Samojeed. Maar orienteer je wel goed, dit ras heeft veel beweging nodig, in rui periodes kan het echt sneeuwen in je huis (de hond is wit) en het is een echte deugniet! Moet je wel echt weten. Maar geldt voor elk ras. Lees je in, ga op bezoek bij een Fokker, zoek mensen op die een ras van jullie keuze hebben. Dan kun je een geweldige huisgenoot erbij krijgen!
zaterdag 5 december 2015 om 08:42
zaterdag 5 december 2015 om 08:42
quote:apiejapie schreef op 05 december 2015 @ 08:42:
http://www.samojedenclub.nl/fokkerij/yarak_3.jpgFoto van een Samojeed, omdat de meesten dit ras niet kennen
http://www.samojedenclub.nl/fokkerij/yarak_3.jpgFoto van een Samojeed, omdat de meesten dit ras niet kennen
zaterdag 5 december 2015 om 09:07
De ene hond is kindvriendelijker dan de andere hond. Maar het aller aller belangrijkste is opvoeding van de hond.
Realiseer je dat daar veel tijd in gaat zitten.
Met een dreumes van 2 lijkt me dat heel pittig. Hebben jullie nog de wens voor een tweede kind?
Onze hond was 1 jaar toen onze zoon kwam en daar heeft de hond best onder geleden. Minder tijd voor haar en dat was best even wennen voor haar. Gelukkig is het helemaal goed gekomen en zijn ze nu onafscheidelijk.
Realiseer je dat daar veel tijd in gaat zitten.
Met een dreumes van 2 lijkt me dat heel pittig. Hebben jullie nog de wens voor een tweede kind?
Onze hond was 1 jaar toen onze zoon kwam en daar heeft de hond best onder geleden. Minder tijd voor haar en dat was best even wennen voor haar. Gelukkig is het helemaal goed gekomen en zijn ze nu onafscheidelijk.
zaterdag 5 december 2015 om 09:17
Wij hadden een hond die reeds met pensioengerechtigde leeftijd was toen dochter geboren werd.
Was geen succes!
Hij had moeite met de babygeluiden en de aandacht voor baby en lag vaak rillerig in zijn mand op de loer. Ik was daar erg op gespitst met als gevolg dat de ontspannen sfeer zoek was.
Vanalles gedaan om kind en hond in contact te brengen echter uiteindelijk besloten die twee niet te koppelen. Overdag hond op andere verdieping in huis en als kind sliep hond bij ons.
Zo hebben we een aantal jaren overbrugt maar ideaal was het zeker niet voor hond.
Wanneer hond pup is zal deze met kind opgroeien, zal anders zijn, mits goede opvoeding van hond en kind. Je moet ze beiden voor elkaar beschermen.
Ik zou zelf geen hond meer willen. Wij willen nu juist genieten van de vrijheid die is ontstaan sinds hond er niet meer is. Dat uitlaten, dat regelen van opvang bij dag of nacht weg. We deden het allemaal vanzelfsprekend en met liefde voor hem. Echter opnieuw willen we dit niet. Een hond heb je heel lang met alle verantwoordelijkheden van dien.
Was geen succes!
Hij had moeite met de babygeluiden en de aandacht voor baby en lag vaak rillerig in zijn mand op de loer. Ik was daar erg op gespitst met als gevolg dat de ontspannen sfeer zoek was.
Vanalles gedaan om kind en hond in contact te brengen echter uiteindelijk besloten die twee niet te koppelen. Overdag hond op andere verdieping in huis en als kind sliep hond bij ons.
Zo hebben we een aantal jaren overbrugt maar ideaal was het zeker niet voor hond.
Wanneer hond pup is zal deze met kind opgroeien, zal anders zijn, mits goede opvoeding van hond en kind. Je moet ze beiden voor elkaar beschermen.
Ik zou zelf geen hond meer willen. Wij willen nu juist genieten van de vrijheid die is ontstaan sinds hond er niet meer is. Dat uitlaten, dat regelen van opvang bij dag of nacht weg. We deden het allemaal vanzelfsprekend en met liefde voor hem. Echter opnieuw willen we dit niet. Een hond heb je heel lang met alle verantwoordelijkheden van dien.
zaterdag 5 december 2015 om 09:22
Wij hadden trouwens een mengelmoesje. Hoeft geen ras te zijn om lief en mooi te zijn.
Laat je wel goed informeren over raskenmerken. Ook bij mengelmoesjes. Wat er in zit bepaald mede het karakter.
Terriërs bijvoorbeeld zijn heel pittig. Keffertjes met sterke eigen wil.
Sommige honden hebben bovenmatig veel beweging nodig.
Sommige honden haren zo veel dat je er niet blij van zult zijn.
Laat je wel goed informeren over raskenmerken. Ook bij mengelmoesjes. Wat er in zit bepaald mede het karakter.
Terriërs bijvoorbeeld zijn heel pittig. Keffertjes met sterke eigen wil.
Sommige honden hebben bovenmatig veel beweging nodig.
Sommige honden haren zo veel dat je er niet blij van zult zijn.
zaterdag 5 december 2015 om 09:59
2 jaar is wel tricky... ze lopen rond en weten nog niet zo goed wat wel en niet mag met een hond. Zelfs de meest kindvriendelijke honden kunnen gespannen raken van een kleine dreumes. Ik zou persoonlijk wachten totdat kind iets ouder is.
Een Samojeed is leuk en prachtig, maar ook groot en vergt veel tijd aan wandelingen (actieve hond). Ze hebben een consequente opvoeding nodig met een zachte hand.
Een kleine hond is ook leuk, maar terriërs en andere soorten zijn vaak wel pittig in gedrag.
Al met al is voor elk ras wel wat te zeggen.... en ligt het ook aan het individuele karakter van de hond. Onze reu was heel geduldig met kinderen, onze teef moest er niets van hebben.
Een Samojeed is leuk en prachtig, maar ook groot en vergt veel tijd aan wandelingen (actieve hond). Ze hebben een consequente opvoeding nodig met een zachte hand.
Een kleine hond is ook leuk, maar terriërs en andere soorten zijn vaak wel pittig in gedrag.
Al met al is voor elk ras wel wat te zeggen.... en ligt het ook aan het individuele karakter van de hond. Onze reu was heel geduldig met kinderen, onze teef moest er niets van hebben.
zaterdag 5 december 2015 om 10:10
zaterdag 5 december 2015 om 10:14
"een nieuwe hond aanschaffen om het nog gezelliger te maken"
Een hond is geen accessoire.
TO, hoe kunnen we je nu serieus adviseren welke hond bij jullie past, als we niet meer weten dan, dat er een man, vrouw en 2 jarig kind is. Er is zoveel meer belangrijk om een passend antwoordt te kunnen geven.
Een hond is geen accessoire.
TO, hoe kunnen we je nu serieus adviseren welke hond bij jullie past, als we niet meer weten dan, dat er een man, vrouw en 2 jarig kind is. Er is zoveel meer belangrijk om een passend antwoordt te kunnen geven.
zaterdag 5 december 2015 om 10:22
zaterdag 5 december 2015 om 10:40
quote:limelight schreef op 05 december 2015 @ 10:10:
[...]
Waarom sta jij je kinderen het toe, dat ze dat kunnen doen?
Wat maakt die stamboom voor jou belangrijk dan?
Dat gebeurd niet standaard maar als dat een keer gebeurd dan doet de goedzak niks.
Ik laat de kinderen overigens nooit alleen met de hond want het blijft een hond..
Hij wordt niet de hele dag als klimrek ofzo gebruikt.
In de stamboom bij de pup die we nu krijgen kunnen we toch zien of de ouders en voorouders geen HD e.d hebben toch wel prettig lijkt me zo hè..
[...]
Waarom sta jij je kinderen het toe, dat ze dat kunnen doen?
Wat maakt die stamboom voor jou belangrijk dan?
Dat gebeurd niet standaard maar als dat een keer gebeurd dan doet de goedzak niks.
Ik laat de kinderen overigens nooit alleen met de hond want het blijft een hond..
Hij wordt niet de hele dag als klimrek ofzo gebruikt.
In de stamboom bij de pup die we nu krijgen kunnen we toch zien of de ouders en voorouders geen HD e.d hebben toch wel prettig lijkt me zo hè..
zaterdag 5 december 2015 om 10:45
Ik zou nog eens goed bedenken waarom je een hond wilt. Het klinkt alsof je hem voor de gezelligheid wil kopen. Als je het in huis gezellig wilt hebben, steek dan een paar kaarsjes aan.
Een hond is werk. Veel werk. De eerste tijd is het intensiever dan je kind van 2. Hij moet namelijk opgevoed worden. Dat is niet 1x per week een training, maar elke keer als hij zijn ogen open doet moet er wat gebeuren (plassen, eten, spelen, opvoeden).
Een hond is werk. Veel werk. De eerste tijd is het intensiever dan je kind van 2. Hij moet namelijk opgevoed worden. Dat is niet 1x per week een training, maar elke keer als hij zijn ogen open doet moet er wat gebeuren (plassen, eten, spelen, opvoeden).