een huis inrichten met een budget

04-10-2008 19:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik mijn vriend gaan uit elkaar :cry:



Niet zo leuk, maar goed!

Ik heb nu een appartementje gekocht en ik heb nu een budget om een inrichting te kopen (bank, tafel, bed, enzo) Nu dacht ik misschien heeft iemand wel goede ideeen, waar je leuke spulletjes kunt halen tegen een leuke prijs??



Dus iemand ideeen??



Groetjes
.
Alle reacties Link kopieren
Pronto meubelen

Leenbakker (soms)

Ikea voor de standaard spulletjes (zou er geen bank of bed kopen)

Profijt meubelen

Kwantum



Bij al deze winkels heb ik ooit mijn meubels gehaald met een erg laag budget,..

Soms kun je mazzel hebben en bij de 2e handswinkel een leuke bank vinden voor weinig,...(daar heb ik erg veel geluk mee gehad!)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op marktplaats kijken inderdaad... Of Ikea (brrr)
Alle reacties Link kopieren
1 woord: marktplaats



(of toch 2; kringloop)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen standaard Ikea fan, maar ik heb wel drie banken van ze en die vind ik toch echt wel super



daar heb ik mijn authentieke peperdure Engelse chesterfield voor weggedaan, das klasse, maar zit voor geen meter.

Is dat weer modern , om van Ikea te gruwen???

Vreemdl,in de states is het trend om je huis totaal ikea in te richten, dan ben je succesvol geaccepteerd.



zo zie je maar.



je kunt er als je een low budget hebt leuke dingen op de kop tikken

maar leuker is om een paar winkels te bezoeken



ikea, xenos, kwantum, leen bakker, praxis en gamma hebben weleens uitschieters, blokker ,

als je scharrelt kom je ver.



wil je een boxspring scherp, kijk dan op www.bed4less.nl



je hebt ook van die woonwinkels die zichzelf Loods noemen, daar kun je ook aardig scoren
Ik zou naar de kringloopwinkel gaan en kopen wat je nodig hebt. Met een paar potten verf leuk je alles op.

Stel niet te hoge eisen.

Over een oud bankstel kun je bijvoorbeeld een mooi kleed doen wat je voor 20 euro op de markt koopt.



Tweedehands is echt veel goedkoper dan bijvoorbeeld IKEA of een andere goedkope zaak. En je hebt ook nog eens iets unieks.
Een jaar geleden moest ik mijn huis volledig opnieuw inrichten omdat ik terug kwam uit het buitenland en voorafgaand aan mijn vertrek echt alles had weg gedaan.



Ik ben op Marktplaats gaan kijken en heb sommige dingen bij Ikea gekocht. Uiteindelijk heb ik mijn hele huis, inclusief bed, kasten, bank, eettafel en stoelen, bureau, lampen, keukenapparatuur, wasmachine, tv, gordijnen, pannen, bestek, glazen, dus echt alles en alles en alles in weten te richten voor 1200 euro! En iedereen die hier komt vindt het er heel gezellig uit zien en helemaal niet als bij elkaar geraapt of tweedehands zootje.



Nu werk ik weer full time en heb ik weer meer geld te besteden en nu vervang ik langzaam maar zeker steeds iets voor iets nieuws.



Marktplaats kost wel veel tijd: je moet echt dagelijks even zoeken, direct bellen of mailen (niet bieden, dan krijg je het bijna nooit) en ik zat op een gegeven moment elke dag wel bij iemand anders aan de koffie waar ik weer iets op kwam halen. Maar ook erg leuk: al die verhalen, al die huishoudens.



Maar het kan dus!
Alle reacties Link kopieren
etosha wat leuk zeg!!!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op mijzelf ging wonen, had ik helemaal niks gespaard. klein budget dus. Heb het allemaal beetje bij beetje gedaan.



Had mijn meubels gekocht kwantum. Bureau bed etc bij Ikea. Mijn gasfornuis kon ik gelukkig gratis krijgen via via. d eettafel voor een prikkie gekocht bij kenissen, salon tafel voor 10 euro gekocht via marktplaats. alles past netjes bij elkaar en krijg altijd ocmplimenten over hoe ik mijn husi heb ingericht.



Oow ja en ik was faillisementswinkels bij langs gegaan. verf etc voor een prikkie. behang uit de voordeelbakken bij de kwantum en ik kwam een heel eind.




Ja he? Ben er ook nog altijd trots op om dat te vertellen. ;-)



Wat wel hielp is dat ik een bepaalde stijl in mijn hoofd had. Ik was naar Afrika geweest en had daar vandaan een paar dingen mee genomen: wat mooie kleden, een houten kist, een groot houten masker, en nog wat dingen. Daar ben ik omheen gaan bouwen. Eerst de verf: een chocoladebruine muur en de rest creme. En toen de meubels: veel lichte tinten en riet of bamboe. Dat maakte het zoeken op Marktplaats wel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
www.gratisoptehalen.nl



Briefjes bij de supermarkt in de gaten houden, tegen vrienden, familie, collega's etc zeggen dat je nog op zoek bent naar spullen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, dat laatste helpt inderdaad ook! Al vond ik dat soms ook lastig, omdat mensen met dingen komen aandragen die je eigenlijk niet zo mooi vindt en wat doe je dan? Je hebt immers weinig geld dus moet eigenlijk blij zijn met alles dat je krijgt; is natuurlijk hartstikke lief. Maar ik vond het ook wel fijn om in een huis te wonen dat een beetje eenheid had. En die glazen tafel met messing randen paste er zeg maar nét niet bij. ;-)
Alle reacties Link kopieren
dus ik moet dus toch maar marktplaats in de gaten gaan houden... Ikea ligt al in de planning voor volgende week! En dan kan ik meteen wel ff naar de kwantum en leen bakker!



Wish me luck :-]
Alle reacties Link kopieren
Eh ik ben nog steeds enorm ikea fan :) Slaap al jaren op ikeamatrassen (nu de boxspring) en slaap al jaren heerlijk :) De koopjeshoek daar vind ik ook leuk! Mijn bank komt daar weg en zit ik ook al 3 jaar heerlijk op :)

Verder combineer ik het met oude dingetjes uit kringloopwinkels of antiekzaakjes.....bij mij is het echt geen ikea uitdragerij, maar ik vind het ideaal dat je daar kasten voor weinig hebt bijvoorbeeld........en veel dingen kun je zelf pimpen met verf etc.



Ook kun je zelf dingen gaan maken.....wij hebben een salontafel (gebruiken we nu als tvkastje) van een pallet (vd bouw zeg maar) met 4 wieltjes eronder. Iedereen die binnenkomt vindt het superleuk.....edit: wij ook ;-)



Als je een kringloopwinkel in de buurt hebt is dat wel superleuk! En zijn er mensen in je omgeving die nog dingen over hebben? Ik heb nog wel een tafel voor je :)
kringloopwinkel heeft wel veel voor weinig, maar je moet wel net geluk hebben (bij onze kringloop dan). Meestal staan er allerlei donkereiken interieurs, glazen salontafels met messing randen (inderdaad), of spuuglelijke banken met gebloemde stof.



Dus, kijk kritisch of je iets nog kan redden met wat verf of een leuke plaid en laat het anders staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook continue aan het rommelen met mijn interieur. Had eerst alles van Ikea maar heb dat nu wel een beetje gezien allemaal. Tis zo veel van hetzelfde als je je hele huis ermee hebt gevuld. Heb ook maar altijd een bep budget en vind dure meubels ook zonde aangezien ik veel wissel.

Ben dus ook regelmatig op zoek en kijk dan op marktplaats en bij de kringloop winkel. Het valt me op dat de prijzen bij de kringloop steeds hoger worden en dat je beter particulier iets kunt kopen.

Tis ook leuk om spulletjes, naar eigen smaak te pimpen.

Heb laatst een Queen Ann kastje gekocht en helemaal opgeknapt.

Super leuk, is inmiddels een sport geworden en echt iets van mezelf.

Banken van Ikea zijn overigens prima, vooral als je van stoffering kunt wisselen.
Alle reacties Link kopieren
focus je op kwaliteit of op prijs? als je kwaliteit belangrijk vind dat lijkt me tweedehands idd een hele goede optie... ikea is leuk en modern, maar als je gaat verhuizen en je kasten ed uit elkaar wilt halen en later weer in elkaar zetten niet ideaal. kan wel, maar zo'n kast houd dat niet lang vol.



ik ben toevallig vandaag voor meubels wezen kijken en dit viel me dus op :)
Alle reacties Link kopieren
Ikea, is niks mis mee. Bij Marktplaats kun je complete inboedels kopen zag ik.
Alle reacties Link kopieren
Ruilen.nl

Marktplaats(winkel)

Kringloop

Rommelmarkt

Ikea

Speurders.nl

VT-Wonen/etc: voor de leuke ideeën, waar je uiteraard met een scherp oog zelf naar kijkt om ze vervolgens zelf te maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Bazuin in je omgeving rond dat je meubels nodig hebt! Voor je het weet krijg je van alle kanten gratis bankstellen, stoelen en tafels aangeboden. Veel mensen vervangen hun spullen om de zoveel tijd, en zijn dan hartstikke blij als hun (op zich nog prima functionerende) meubelstuk een tweede leven krijgt bij een kennis.
Alle reacties Link kopieren
Sarah, hier in Utah is Ikea net zoiets als in Nederland hoor. Daar ga je heen als je weinig geld hebt maar toch een beetje leuke spullen wilt.

Vooral jonge gezinnen dus. Zodra je wat geld hebt en een goede smaak hebt ontwikkeld ga je naar de betere winkels.



Wij hebben aardig wat Ikea spullen en de afgelopen 2 jaar zijn we al 3 keer verhuisd.

Meeste spullen zijn gewoon heel gebleven...nou ja, behalve de spullen die door de laatste verhuizers gesloopt zijn.

Maar de rest is nog prima in conditie.



Kringloop is ook leuk maar je moet net geluk hebben dat ze iets hebben wat bij de rest van je spullen past.

Marktplaats hetzelfde probleem. En er zitten steeds meer mafketels op MP. Maak je afspraken om iets af te halen en dan gaat het niet door omdat ze toch niet willen verkopen tenzij je er honderden euro's meer voor geeft.



Of wat een vriendin had, die was uit Duitsland een paar dagen in Nederland voor familiebezoek en zou een kast ophalen die ze via MP had gekocht. Was allemaal afgesproken maar toen ze voor de deur stond wilde die vrouw toch de kast pas over een paar maanden verkopen of m'n vriendin moest voor haar een kast bij de Ikea halen en in elkaar komen zetten want dat kon die vrouw zelf niet omdat ze zwanger was.



En ik zou ook voorzichtig zijn met iedereen vertellen dat je op zoek bent. Je krijgt de meest lelijke rotzooi aangeboden en je moet het aannemen en elke keer als die persoon dan op bezoek komt moet je aanhoren hoe lief dat toch van ze was om die kapotte tafel met 3 poten aan jou te geven.



Alleen aan vrienden en familie vertellen als de relatie goed genoeg is om nee te kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ikea vooral heel leuk om mee te mixen.





Ik heb net een artikel gelezen dat de celebs bij jullie Ikea minded zijn, de wijsheid kwam niet van mijzelf, tis me even ontschoten waar en wie er mee gemoeid waren, maat vond het wel een leuk verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat nog een site; gratis op te halen.nl

Hier vind je allerlei dingen die mensen kwijt moeten en waar je niet voor hoeft te betalen. Er staan dingen tussen, waarvan je denkt, wat móet je er mee, maar soms staan er ook dingen op waar je wel degelijk wat mee kunt.



Deze site is trouwens ook super als je je zolder/kelder opruimt of als je gaat verhuizen :)

Ik ben er de raarste spullen kwijtgeraakt, mensen zijn er blij mee en ik hoefde het niet naar het stort te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven