Een tweede kat erbij???

28-11-2023 14:11 91 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Update 2

Yes! Er komt een tweede kitten.
Over 3 weken ongeveer.
Via een stichting (@ Mefunny)
Ik ben zo blij!

In mijn laatste post stel ik een vraag over voerbakken met chip


Update: nog steeds op zoek.
Ik reageer op van alles, maar zonder succes.
Om verschillende redenen.
Mocht iemand een huis tuin en keuken nestje weten. Dan ben ik zeker geinteresseerd.
Onze poes is nu inmiddels 1 jaar oud.


Wij hebben een poes van bijna 10 maanden oud.
Ze was als laatste overgebleven uit een oneven nestje.
Vanaf begin af aan wilde ik een kat erbij maar mijn man niet.
Nu is hij zover dat hij het ook wil, maar nu twijfel ik een klein beetje.

Wat zouden jullie doen?

Doe ik onze poes er een plezier mee? Zou ze een nieuwe kat accepteren? (Ik snap dat jullie daar geen antwoord op kunnen geven, ik ook niet)
Een jongere kat? Een van dezelfde leeftijd? Een oudere kat?

Wie heeft ervaring met 2 katten die niet tegelijkertijd bij jullie zijn gekomen?
bartjes wijzigde dit bericht op 01-05-2024 19:29
26.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
15-03-2024 23:03
O joh… dat wist ik niet. Wel goed voor hen natuurlijk. Blijven volhouden!
Haha, nee joh. Dat kon je ook niet weten.
Ik blijf ook gewoon volhouden.
Maar ik dacht ik up mijn topic even.
Wie weet is er iemand die zegt: ik weet iemand!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes! Een tweede kitten. Zo leuk!

Maar nu heb ik een vraag over voerbakken met een chip.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En dan met name voor een kitten, reageert de voerbak ook op hun chip?
Onze huidige poes is flink aan de maat, en eet alles wat los en vast zit.
Ik ben bang dat als ik het kittenvoer neerzet voor het kitten, dat de poes alles opeet.
Nu heb ik voerbakken met een chip gevonden, dat lijkt me ideaal. Maar ze zijn duuuur.
Vandaar mijn vraag: heeft er iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb ervaring
Het werkt op alle chips, ongeacht hoe groot de kitten is, alle chips zijn hetzelfde.
Bij sommige mensen werkt het perfect. Maar als de grote kat in de gaten heeft hoe het werkt kun je haast niet voorkomen dat voeren en stress samen gaan. Want hij zal bij het voer proberen te komen en dan gaat het luikje dicht maar heeft de kitten ook geen toegang.

Wij hebben een kastje met glazen deuren aan de voorzijde. Daar kunnen de katten alleen bij hun eigen eten omdat er in de zijkant van het kastje een op chip werkend kattenluik zit. Dit konden mijn kittens vrij makkelijk leren. Dat voer kan ik er in zetten maar ik heb er een voertoren in die op een ingestelde tijd afgaat. Alles bij elkaar ideaal maar niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://photos.app.goo.gl/tWa3WspFmLnotA6G6
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een goede oplossing! Dat ziet er super uit.

Ik moet het dus evengoed in de gaten blijven houden. Jammer.
Wel goed om te weten dat het ook bij een kitten werkt.
Ik dacht dat het kitten misschien zelf te klein zou zijn waardoor de chip te laag zou zitten en daardoor niet "gezien" zou worden door het scanapparaat.
Maar er zit dus een groot scangebied in de voerbak zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat leuk!

Hoe gaat het met de katten samen?

Kittens hebben toegang nodig tot voer 24/7
ik hoop dat je eruit gaat komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
03-05-2024 08:32
He wat leuk!

Hoe gaat het met de katten samen?

Kittens hebben toegang nodig tot voer 24/7
ik hoop dat je eruit gaat komen.
Hij is er nog niet.
Nog 2 weken wachten ongeveer.

Ja, juist omdat het kitten altijd toegang tot voer moet hebben lijkt zo'n bak me ideaal.
Dan zit er altijd voer in, maar kan de poes er niet altijd bij. Ja, als het kitte aan het eten is. Maar als ze het kitten wegduwt, dan gaat de bak dicht.

Ik heb natuurlijk toch gewoon 1 besteld, ik dacht ik probeer het gewoon.
Nu met het mooie weer staan de deuren open, en zit de kat van de buren ook hier te eten. Dat kan ik nu mooi tegengaan.
Onze poes heeft het al door.

En dan bestel ik straks een tweede.

Ik hou van dit soort snufjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat je een kitten krijgt, veel geluk samen! :cat:

Ga je veel plezier van hebben van die bak, en je kitten ook. Heb er zelf nu sinds ongeveer een half jaar een voor mijn oudste kat die blaasvoer moet eten. Het is een kater van 16 jaar maar hij had heel snel door hoe het werkt en at al snel uit de bak alsof hij niet anders gedaan heeft.

Er zit een oefenprogramma bij, zo kan je je kitten stapje voor stapje laten wennen aan het eten uit de bak, erg handig.
En je kan instellen hoe snel de bak dichtgaat als je kitten stopt met eten. Op de snelste stand gaat dat best rap.
Een van mijn andere katten is nogal een veelvraat en die heeft echt wel geprobeerd mee te eten met de blaaskater maar na een paar mislukte pogingen heeft hij het opgegeven.

Hier krijgen de andere katten (heb er 4) op termijn zelf ook een SureFeed, want het is echt een ideaal systeem. Alleen al de bak voor de blaaskater heeft ervoor gezorgd dat ik weer eens een nachtje van huis kon en dat was in jaren al niet meer gebeurd.

Succes!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Floortje_7 schreef:
02-05-2024 11:26
Wij hebben een kastje met glazen deuren aan de voorzijde. Daar kunnen de katten alleen bij hun eigen eten omdat er in de zijkant van het kastje een op chip werkend kattenluik zit. Dit konden mijn kittens vrij makkelijk leren. Dat voer kan ik er in zetten maar ik heb er een voertoren in die op een ingestelde tijd afgaat. Alles bij elkaar ideaal maar niet goedkoop.
Hebben jullie dat zelf gemaakt? Wat een geweldige kast, echt heel ingenieus. Nog nooit eerder zoiets gezien :heart:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
03-05-2024 11:48
Wat leuk dat je een kitten krijgt, veel geluk samen! :cat:

Ga je veel plezier van hebben van die bak, en je kitten ook.

Er zit een oefenprogramma bij, zo kan je je kitten stapje voor stapje laten wennen aan het eten uit de bak, erg handig.
En je kan instellen hoe snel de bak dichtgaat als je kitten stopt met eten. Op de snelste stand gaat dat best rap.


Hier krijgen de andere katten (heb er 4) op termijn zelf ook een SureFeed, want het is echt een ideaal systeem. Alleen al de bak voor de blaaskater heeft ervoor gezorgd dat ik weer eens een nachtje van huis kon en dat was in jaren al niet meer gebeurd.

Succes!
Top, jij hebt er dus goede ervaringen mee
Ik heb hem gister neergezet, voer er in, en op het knopje gedrukt om de chip te registreren. Poes erbij en hoppa. Dat ging heel goed.
Ze ging eten, at een brokje op het matje, klep ging dicht ze keek even raar. Ze deed haar kop weer naar voren en daar ging de klep weer open en ging ze verder eten.
Ik heb daarna niet meer op knopjes gedrukt.
Het oefen programma heb ik dus niet gebruikt.
Ik heb geen idee of dat echt noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het voor je eigen kat goed werkt!
Het zijn echt hele fijne bakken.

@calamitycat; bedankt voor het compliment. We hebben het zelf gemaakt ja. Eerst geprobeerd met een oud kastje een daarna geoptimaliseerd. Nu kan ik maximaal 3 katten voeren. Vindt mijn man wel erg fijn want zo neem ik er niet per ongeluk nog 1 bij. Ik kom voor mijn vrijwilligerswerk vaak in het asiel en dan is er soms 1 die je zo aankijkt en dan kan ik geen nee zeggen, ha ha.

Door ons eigen bedachte systeem kunnen we nu wel weer eens een weekend weg. Voor ons erg belangrijk omdat onze familie door het hele land woont en wij dan niet op 1 dag op en neer hoeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
bartjes schreef:
03-05-2024 12:59
Top, jij hebt er dus goede ervaringen mee
Ik heb hem gister neergezet, voer er in, en op het knopje gedrukt om de chip te registreren. Poes erbij en hoppa. Dat ging heel goed.
Ze ging eten, at een brokje op het matje, klep ging dicht ze keek even raar. Ze deed haar kop weer naar voren en daar ging de klep weer open en ging ze verder eten.
Ik heb daarna niet meer op knopjes gedrukt.
Het oefen programma heb ik dus niet gebruikt.
Ik heb geen idee of dat echt noodzakelijk is.
Zou het even een paar dagen aanzien. Als ze het nu al snapt (en dat lijkt erop) dan is het oefenprogramma echt niet meer nodig.

Als je straks je kitten hebt, zou ik je andere kat wel even in een andere kamer houden als je kitten aan de bak laat wennen. Dan kan je rustig met de kitten oefenen. Wordt ook aangeraden door de leverancier om de katten apart van elkaar aan hun bak te laten wennen. Dat kan het beste zo rustig mogelijk en zonder stress gebeuren.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Floortje_7 schreef:
03-05-2024 14:23
Fijn dat het voor je eigen kat goed werkt!
Het zijn echt hele fijne bakken.

@calamitycat; bedankt voor het compliment. We hebben het zelf gemaakt ja. Eerst geprobeerd met een oud kastje een daarna geoptimaliseerd. Nu kan ik maximaal 3 katten voeren. Vindt mijn man wel erg fijn want zo neem ik er niet per ongeluk nog 1 bij. Ik kom voor mijn vrijwilligerswerk vaak in het asiel en dan is er soms 1 die je zo aankijkt en dan kan ik geen nee zeggen, ha ha.

Door ons eigen bedachte systeem kunnen we nu wel weer eens een weekend weg. Voor ons erg belangrijk omdat onze familie door het hele land woont en wij dan niet op 1 dag op en neer hoeven.
:proud: Niet dat ik ik een asiel werk maar zo kom ik er aan 4, per ongeluk dus, haha!

Nogmaals, heel knap dat jullie dit zelf zo bedacht hebben en het zal rust geven voor de katten zelf ook zo ieder z'n eigen plekje.
En inderdaad heel handig om met dit systeem eens een weekendje weg te kunnen.
Kunnen de katten als ze gegeten hebben ook weer draaien in de kast om zo weer via het luikje naar buiten te gaan?

Ik ben zo brutaal geweest je foto op te slaan op mijn computer want wie weet wil ik in de toekomst ook wel zo'n prachtige voederkast voor de katten :$
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind je kast ook echt super!
En zo weet je echt zeker dat er maar 1 kat bij de voerbak kan.
Voor mij is hij te groot om in huis te hebben.
Misschien zou het op een andere kamer kunnen.
Maar voor alsnog denk ik dat ik met 2 bakken op chip een heel eind uit de voeten kan.

Ik heb het oefenprogramma even aangezet,maar het deksel blijft dan gewoon open staan. Steeds een stukje minder. Ik dacht dat het dicht zou gaan als de poes wegloopt, maar dat lijkt van niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Floortje_7 schreef:
03-05-2024 14:23
Fijn dat het voor je eigen kat goed werkt!
Het zijn echt hele fijne bakken.

@calamitycat; bedankt voor het compliment. We hebben het zelf gemaakt ja. Eerst geprobeerd met een oud kastje een daarna geoptimaliseerd. Nu kan ik maximaal 3 katten voeren. Vindt mijn man wel erg fijn want zo neem ik er niet per ongeluk nog 1 bij. Ik kom voor mijn vrijwilligerswerk vaak in het asiel en dan is er soms 1 die je zo aankijkt en dan kan ik geen nee zeggen, ha ha.

Door ons eigen bedachte systeem kunnen we nu wel weer eens een weekend weg. Voor ons erg belangrijk omdat onze familie door het hele land woont en wij dan niet op 1 dag op en neer hoeven.

Wat ik ook zoveel fijner vind aan een systeem met chipluikjes is dat je de katten ook gewoon uit voerpuzzels kunt voeren, dat past gewoon in de hokjes (als je de kat een klein beetje ruimte geeft). Dat kan met een chipbakje niet. Maar het neemt wel een stuk meer ruimte in dan die bakjes inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt. Het oefenprogramma zorgt er juist voor dat de bak (deels) blijft openstaan om de kat te laten wennen :D

Hier de uitleg
https://www.surepetcare.com/nl-be/onder ... 0huisdier.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven