eikenhout
vrijdag 24 augustus 2012 om 16:24
vrijdag 24 augustus 2012 om 16:44
vrijdag 24 augustus 2012 om 17:09
Suze, natuurlijk kan ik niet eindeloos schuren, op een gegeven moment is het op en zit je bij het stuk waar de planken in elkaar steken. Maar met massief kun je wel een stuk vaker schuren dan met een top laag. Maar, als je niet van plan bent hem ooit te schuren, ga je dan echt, als je er te veel beschadegingen in hebt oid een nieuwe vloer aan schaffen??? Jeetje, daar heb ik echt het geld niet voor... Geef liever een heel klein deel van dat bedrag uit aan een bedrijf dat het vakkundig schuurt, zodat je bijna geen stof in je huis hebt, en dat ie dan weer jaren mee kan!
Enneh, ook mijn massief eiken vloer is zwevend gelegd hoor!
Een keer heeft ie flink gewerkt, bleek een geknapte leiding in de kruipruimte, dus geef mijn vloer groot gelijk dat ie uit zette! Leiding gemaakt, vocht weg, drie dagen later vloer weer normaal. Nog nooit is ie gekrompen, dus ook nog nooit openingen gehad.
Enneh, ook mijn massief eiken vloer is zwevend gelegd hoor!
Een keer heeft ie flink gewerkt, bleek een geknapte leiding in de kruipruimte, dus geef mijn vloer groot gelijk dat ie uit zette! Leiding gemaakt, vocht weg, drie dagen later vloer weer normaal. Nog nooit is ie gekrompen, dus ook nog nooit openingen gehad.
vrijdag 24 augustus 2012 om 18:01
en wat kost een nieuwe eikenhoutenvloer per vierkante meter Suze? Jij bent zo goed op de hoogte, dan weet je dat vast ook! (ik zie ze op google zo snel namelijk niet goedkoper dan 35 euro en dan moet je het ook nog laten leggen, tenzij je dat zelf kunt.)
En ja, ik weet nu al dat het stofvrij schuren nog steeds een klein bedrag blijft als je het vergelijk met de prijs van een nieuwe eiken vloer.
En ja, ik weet nu al dat het stofvrij schuren nog steeds een klein bedrag blijft als je het vergelijk met de prijs van een nieuwe eiken vloer.
vrijdag 24 augustus 2012 om 18:06
Wij gaan in nieuwbouwhuis wonen dus nog wel vrij veel vocht . Maar daar kan je ook folie op leggen. Maar wijkt het niet minder als je het lijmt? Voordeel massief is dus vooral het vaker kunnen schuren, maar in praktijk doe je dat natuurlijk maar om 10 jaar ofzo.
Er zijn ook enorm veel prijsverschillen ook tussen massief en massief . Zo irritant al dat prijs vergelijken.
Er zijn ook enorm veel prijsverschillen ook tussen massief en massief . Zo irritant al dat prijs vergelijken.