En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:Olijfje_ schreef op 28 februari 2010 @ 18:12:

Ha Ratteke, jij ook al Diner Dash-fan? Ik heb alles gespeeld!

Ja!!! Erg leuk, maar op een gegeven moment wordt het me toch echt te moeilijk. Dan gaat alles zó snel dat kan ik dan niet meer bij houden. Heb jij ze wel helemaal uitgespeeld dan?

*niks jaloers hoor*
Tja, ik zit enorm in dubio over wat ik moet doen. Ze is nu een jaar of 2,5 en sinds babietje al een huilerd. Ok, baby's huilen en de één meer dan de ander en als je niet tegen geluiden kunt, moet je niet in een flat gaan wonen. In een flat hoor je nu eenmaal meer van elkaar. MAAR...ze is nu dus ruim 2 en het gekrijs wordt alleen maar erger. Haar ouders zijn nogal vreemde vogels (je ziet ze echt bijna nooit en kindje al helemaal niet, ze is echt nooit buiten - en ik ben veel thuis maar ik zie ze dus nooit). De moeder heb ik nog nooit gezien (is er wel) en kindje zag ik dus laatst voor het eerst beneden in de hal. Ik dacht altijd dat er iets met haar aan de hand was (vanwege het extreme huilen en gillen) maar ze ziet er (zo op het eerste gezicht) volkomen normaal uit. Paps hebben we hier 1 aan de deur gehad toen we vorig jaar Olief's verjaardag vierden. Het is hier vrij gehorig dus we hadden al geen muziek aan maar zaten met een man of 12 wel te kletsen en te lachen. Om half 12 (zaterdagavond) ging de bel en kregen we het verzoek of we stil wilden zijn want ze gingen slapen. Dus tja, dit nodigt niet echt uit om eens even met hun in overleg te gaan. Maar ik wil het binnenkort wel gaan doen want het gekrijs loopt intussen wel de spuigaten uit. Moet alleen even moed verzamelen, iemand nog tips??
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Olijfje_ schreef op 28 februari 2010 @ 18:16:

Precies Bieb, ik hang ook niet bij alles aan de telefoon bij de DA hoor. Maar als je katten hebt, merk je gauw genoeg of er meer aan de hand is dan een klein kwaaltje. En zeker als het bij TO al sinds vrijdag duurt, dan zou ik bellen en niet eerst een topic openen!

Grrr, kan iemand mij trouwens verlossen van mijn 'bijzonder prettig' (Not!) gehumeurde onderbuurmeisje? Ze heeft weer een drift/gilhuilbui dag en ze zit nu al een uur met kleine tussenpozen te krijsen. Ze gooit altijd gelijk alle registers open en heeft het volume van een operazangeres, dus... MV, heb jij nog een rol behang over van laatst?? Dan wil ik die graag lenen

Oh, mag ik dan ook een rol?

Mijn dochter kan ook best behoorlijk schreeuwen soms. Mijn bovenbuurvrouw kwam laatst om zich te verontschuldigen voor haar zoon die zo kon brullen en schreeuwen maar ik heb meer last van mn eigen dochter dan van haar zoon

Ik bedoel eigenlijk: het is ook niet leuk voor de ouders hoor ;)
quote:Ratteke schreef op 28 februari 2010 @ 18:11:

Zou Kat al terug zijn van de show? Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Maar ik heb geen idee hoe lang zo'n show/dag duurt.Op de meeste shows ben je verplicht tot 4 uur te blijven. Ook al val je niet in de prijzen. Dat is omdat er ook mensen komen kijken en entree moeten betalen. Zodat niet opeens de helft weg is als ze afvallen.
quote:Zoebie schreef op 28 februari 2010 @ 18:28:

[...]

Op de meeste shows ben je verplicht tot 4 uur te blijven. Ook al val je niet in de prijzen. Dat is omdat er ook mensen komen kijken en entree moeten betalen. Zodat niet opeens de helft weg is als ze afvallen.Aha, kijk, weer wat geleerd. Dan moeten we nog een paar uur wachten op het bericht dat B de 1e prijs bij kittens heeft gewonnen
quote:Ratteke schreef op 28 februari 2010 @ 18:22:

[...]

Ja!!! Erg leuk, maar op een gegeven moment wordt het me toch echt te moeilijk. Dan gaat alles zó snel dat kan ik dan niet meer bij houden. Heb jij ze wel helemaal uitgespeeld dan?

*niks jaloers hoor*Ja, ik heb alles uitgespeeld Je wordt er op den duur wel handig in maar het gaat idd wel heel snel soms! Goede tip: maar zoveel mogelijk 'chains' van alle handelingen : dus in één keer een heel aantal tafels afrekenen en daarna alles afruimen of in één keer een heel aantal bestellingen opnemen en let niet altijd op kleurmatches (dus dat kleur shirt en stoel overeenkomen). Boze klanten kosten meer punten dan dat je krijgt van zo'n kleurmatch.
Ben pas met schoondochter naar een hondenshow geweest. Ze werd derde en dat was als om 10 uur 's morgens. Dus dat werd verplicht uitzitten tot 4 uur. En het sneeuwde als een tierelier, Gelukkig mochten we om half drie weg. Nog een uur rijden door de sneeuw. Brr. Niets voor mij die shows hoor. 'k Heb me rot zitten vervelen.
Olijf,juist als de buren om een feestje al komen klagen....

Dan is hooguit een paar keer per jaar.

Dan mag jij ook aangeven waar jij bijna dagelijks last van hebt toch!?

Wel lastig dat soort dingen en zou ook niet zo goed weten wat je moet doen om een krijsend kind stil te krijgen (zit helaas geen volumeknop op)

Maar zou het sowieso bespreekbaar maken.
Precies Kletsmajoor, dat houdt mij tegen in te gaan 'klagen': voor de ouders lijkt het me ook een ramp, dat gehuil en gekrijs. Maar ik heb het idee (= aanname, altijd gevaarlijk) dat ze er zelf weinig aan doen. Laatst had ze tussen 9 en 11 uur 's ochtends 8 van die buien. Dat geeft mij toch wel te denken. Ik heb het er ook al wel met een paar medebewoners (heel luchtig hoor) over gehad (omdat ik de desbetreffende mensen dus bijna niet zie) en hoor wel dat de moeder erg met het meisje loopt te tutten. Maar ja, of dat de reden is?
Je hebt helemaal gelijk Bieb. Het wordt echt erg nu. Ik ga dus maar moed verzamelen voor van de week en dan eens aanbellen. Maar ja, moet ik dat doen tijdens zo bui of als ze rustig is (dan moet ik wel heel hard naar beneden racen want ze kan elk moment weer losbarsten ) ?
quote:Olijfje_ schreef op 28 februari 2010 @ 18:16:

Ze gooit altijd gelijk alle registers open en heeft het volume van een operazangeres, dus... MV, heb jij nog een rol behang over van laatst?? Dan wil ik die graag lenen

Ja prima, wil je er nog een rooie behanger bij?

Kom er maar in Kat met de prijzen van Baileys!

Poez wat fijn dat het spul toch hielp tegen de brandwond. Ik probeer alle verkoudheden te ontlopen, maar klinkt aantrekkelijk met alle poezels en laptop naar bed.

Bieb wat verdrietig van je vader hoe dan ook, en ja, jong ook dat het begon. Je vraag over mijn broertje, ja ik heb het nu verwerkt. Het blijft verdrietig want ons gezin is daardoor kapot gegaan, mijn vader is toen mede daardoor overleden, ik iets later erna uit huis, nu geen contact meer met mijn moeder. Hij was 6 jaar toen hij in coma raakte. Ik was 8 jaar. Dus hij overleed toen hij 16 was/ik 18jaar. Maar ja, het is/was niet anders.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ach MV, wat een naar verhaal zeg...Wat is er gebeurd met je broertje? Of vind je het naar om daar over te vertellen??
Olijf: Ik vind komen klagen over een feestje toch wel wat veranderen aan de situatie hoor.

Ik heb ook met mijn dochter op een flat gewoond, ze is daar geboren en ze heeft daar heel wat huiluurtjes gemaakt.

Ik vond het heel erg vervelend voor de onderbuurman (die net daar was komen wonen) maar hij wuifde het zelf altijd weg en was daar heel makkelijk in.

Maar hij riep dan om 3 uur in de nacht weer zijn kat om binnen te komen bijvoorbeeld. En daar heb ik dan weer nooit wat van gezegd.

Het moet wel een beetje van twee kanten komen.

Ik zou het er zeker wel eens met je buren over hebben hoor. Misschien niet direct iets zeggen met het woord 'overlast' maar gewoon zeggen dat het je opvalt dat ze zoveel huilt?

En ondertussen zit mijn dochter 3 keer met de deur te klapperen *BENGBENGBENG* en 'MAMA IK WIL ERUUIIIIT' te roepen dus laat ik me ook maar even als een goede buurvrouw gaan gedragen
quote:Olijfje_ schreef op 28 februari 2010 @ 18:42:

Ach MV, wat een naar verhaal zeg...Wat is er gebeurd met je broertje? Of vind je het naar om daar over te vertellen?? Nee ik heb het wel verwerkt van mijn broertje. Hij heeft op een nacht zo'n hoge koorts gehad dat hij (had hij niet ervoor) een epileptie-aanval heeft gehad en daar is hij nooit meer uitgekomen. Toen in coma geraakt..... en uiteindelijk na 10 jaar overleden.
Lieve meiden,

Dit rare beest...

Is vandaag BEST IN SHOW geworden bij de kittens van 3 tot 6 maanden !!!

De keurmeester vond hem helemaal geweldig en ik ben supertrots op ons manneke !!!

Gefeliciteerd Bailey en Baasje!
GEFELICITEERD KAT, JA TUUK WAS BAILEYS DE MOOISTE!
Jeetje MV, wat een verdrietig verhaal. Fijn om te horen dat je het verwerkt heb, maar het zal van tijd tot tijd toch nog wel flink pijn doen.
Jiehaa voor Bailey:

Hoe vond meneer alle aandacht??
quote:delphicat schreef op 28 februari 2010 @ 18:55:

Jeetje MV, wat een verdrietig verhaal. Fijn om te horen dat je het verwerkt heb, maar het zal van tijd tot tijd toch nog wel flink pijn doen.

Ja hoor, doet ook nog wel pijn. Vooral mijn vader mis ik. En ja, verder geen familie meer, dat doet ook zo nu en dan wel pijn. Probeer er maar niet te vaak aan te denken. Het is niet anders.

Maar hé, je wilt niet weten hoe lief de katten zijn hoor als je er wel eens doorheen zit. Om op te vreten. Zou niet zonder ze kunnen.
Jemig zeg MV, wat een verhaal. En daarna nog 10 jaar in coma, dat lijkt me echt bijna ondraaglijk...je hebt dus een kind/broertje maar waar je dus absoluut geen contact mee kan hebben...
Vond ie helemaal super...not...heeft de hele dag liggen maffen in z'n kooi, ik moest hem wakker maken voor de keuring

Hij heeft een lel van een beker gewonnen en hij zat er toen straks echt naar te kijken van "wat moet ik met zo'n stuk staal...geef maar een snoepje" en dat heb ik toen maar gedaan.
Kat, ga je verder nog shows doen met Baileys?
Ja MV, katten zijn geweldig in dat opzicht hè!!! Nogmaals een dikke knuffel voor jou hoor
quote:kat75 schreef op 28 februari 2010 @ 19:00:

Vond ie helemaal super...not...heeft de hele dag liggen maffen in z'n kooi, ik moest hem wakker maken voor de keuring

Hij heeft een lel van een beker gewonnen en hij zat er toen straks echt naar te kijken van "wat moet ik met zo'n stuk staal...geef maar een snoepje" en dat heb ik toen maar gedaan.Gheghe, ik wil een foto van Bailey IN de beker!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven