Ervaring was-droogcombinatie Samsung

01-02-2017 17:32 11 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine. Na weet ik veel hoeveel uur Googlen heb ik mijn oog laten vallen op een Siemens add-wash. Maar nu zag ik ook dat er een was- droogcombinatie in te krijgen is. Heeft een van jullie ervaring met zo'n combinatie? (of van een ander merk. Ik was zelf op zoek bij de merken Bosch/Samsung/Siemens/AEG).

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken over het drogen.

*Wordt het fatsoenlijk droog?

*Duurt drogen lang?

*Kun je na het wassen eerst kleding eruithalen.

wat niet in de droger hoeft. Of gaat het in 1

keer door?

*Heb je veel restpluis?

*Krijg je veel last van stof?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met een AEG combi, maar wat wil je weten?
Mijn buurvrouw had vroeger zo'n ding en het grote nadeel vond zij dat je nooit kon wassen en drogen tegelijk.

Tenzij je een 1- of 2-persoonshuishouden hebt, zou dat alleen al voor mij reden zijn om een aparte droger te willen.
Hier, eentje van Beko.

Prima ding voor een 2persoonshuishouden. En scheelt weer 1m2 ruimte. Zeker fijn in Amsterdam.
Mijn Samsung was droger wordt nu voor de tweede keer gerepareerd binnen 2 jaar en 2 maanden. Eerste keer na 6 weken is de hele printplaatunit gratis vervangen en nu draait de trommel niet meer en mag ik 165 euro reparatiekosten betalen uit coulance. Je begrijpt voor mij geen Samsung meer .
Ik vind het een nadeel dat je er bv 8kg was in kan doen, in de wasmachine dus. Maar dat er in de droger maar 6kg kan. Dan moet je er dus was tussendoor uithalen, anders droogt het niet goed. Dat lijkt mij zo onhandig! Dat heeft mijn broer dus bij hun samsung-combi. En idd, je kan niet tegelijk wassen en drogen en dat doe ik hier heel vaak. Ene was uit de machine en in de droger, beide weer aan en dan de volgende was in in de droger. Of ik gooi de natte was in de droger, maar zet hem nog niet aan. Volgende was in de machind en gooi die er dan in de droger bij (gekleurde was bv met ook truien en spijkerbroeken, sokken, handdoeken enz. Dan doe ik een aantal dingen op het droogrek en de rest erbij in de droger).
Ik lees mee. Ik overweeg ook een wasdroog combie heb een 10 jaar oude lg wasmachine waar niks mis mee is maar ik overweeg het toch weg te doen voor een combi apparaat. Ik ben alleen met mijn man dus we wassen niet zo vaak. Woon in een kleine flat en ik ben het droogrek in de woonkamer zat. Ik heb een goedkope gezien van Beko die ik overweeg, vaag merk maar het apparaat had veel positieve reviews
Mijn was-droog combi ging vrij snel kapot. Toen er een monteur bijkwam vertelde die dt het eigenlijk helemaal niet de bedoeling is om het zo vaak te gebruiken als droger. Dat het eigenlijk meer een extraatje is dat je af en toe kunt gebruiken,maar als je het dagelijks gebruikt dan brandt ie heel snel door. Ik weet niet of het waar is, maargoed, een wasmachinemonteur zal er wel verstand van hebben??

Hoe dan ook: ik was er niet echt enhousiast over achteraf
Als je ruimte hebt en de droger veel gebruikt zou ik het niet doen.

Wegens ruimtegebrek hier wel een combi maar het enige dat door de droger gaat zijn handdoeken, ondergoed, sokken en beddengoed voor 2 personen. Betekent dat ik de droger max 3 keer per week gebruik.

Vind het ook echt veel meer kreuken dan losse apparaten.
quote:Alziendoog schreef op 01 februari 2017 @ 18:31:

Ik lees mee. Ik overweeg ook een wasdroog combie heb een 10 jaar oude lg wasmachine waar niks mis mee is maar ik overweeg het toch weg te doen voor een combi apparaat. Ik ben alleen met mijn man dus we wassen niet zo vaak. Woon in een kleine flat en ik ben het droogrek in de woonkamer zat. Ik heb een goedkope gezien van Beko die ik overweeg, vaag merk maar het apparaat had veel positieve reviews

Ik heb een 6-persoonshuishouden en mijn Beko wasmachine bewijst hier al een jaar of 5 goeie dienst, nog nooit een monteur aan te pas gekomen.

Ik draai gemiddeld 10 wassen per week, dus het ding staat niet niet werkloos te wezen.

Volgende machine wordt wat mij betreft weer een Beko
Ik had er vroeger eentje. Voordeel is uiteraard ruimtebesparing en direct na was(je) de boel kunnen drogen. Nadelen: je kunt geen hele was drogen, dus of een halfvolle trommel wassen + drogen, of de helft eruit halen na wassen en op droogrek of later in droger drogen. Daarnaast, als 1 apparaat kapot is, is dus alles niet te gebruiken. En ik vond de combi gewoon niet zo goed drogen als een echte droger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven