Ervaringen Assendelft, Saendelft (Parkrijk)

17-09-2020 15:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Even een korte schets: ik heb een man en een dochter van 10, inmiddels wonen we alweer een tijdje in Purmerend. Het bevalt me hier echter niet super, en man heeft heimwee naar de Zaanstreek. In mijn geboortedorp is niets binnen ons budget te vinden, maar we willen wel relatief dichtbij Amsterdam wonen daar we daar allebei werken.

Nu hebben we een leuke eengezinswoning gezien in Assendelft. De wijk heet Saendelft/Parkrijk en ligt vlakbij het station krommenie-Assendelft.

Het huis is binnen ons budget en voldoet echt aan alle eisen qua afwerking (het is nieuwbouw, dat willen we beiden echt beslist).

maar kan iemand me vertellen hoe de wijk is? Iemand die ervaringen heeft met Assendelft in het algemeen?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Zaankanters zijn niet zo gek op zeikwijven.. ;-D Is je man een Assendelver? Of wat ik eigenlijk bedoel; wat is zijn beeld van de Zaanstreek.. waarnaar hij zo heimwee heeft..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
17-09-2020 15:52
Zaankanters zijn niet zo gek op zeikwijven.. ;-D Is je man een Assendelver? Of wat ik eigenlijk bedoel; wat is zijn beeld van de Zaanstreek.. waarnaar hij zo heimwee heeft..
Haha, nou, dan hebben ze geluk :D

Mijn man komt uit Zaandam. Daar wil ik zelf niet wonen, dus is Assendelft ons compromis. Zijn ervaring (en ook de mijne eigenlijk, al ben ik geboren en getogen in Landsmeer en heb ik ook is Oostzaan gewoond) is dat Zaankanters vriendelijke en open mensen zijn. Purmerenders (of Amsterdammers if you will) vind ik zo kil.
Alle reacties Link kopieren
Als het een compromis is is het prima te doen.. Zaandam en Assendelft is allebei Zaanstreek, maar wel een enorm verschil..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sowieso zaandam en Saendelft beide niet vooruit gaan en Zaankanters zijn echt ijskonijnen. Ik ben er geboren en woon nu aan de NH kust, veel leuker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
17-09-2020 16:01
Als het een compromis is is het prima te doen.. Zaandam en Assendelft is allebei Zaanstreek, maar wel een enorm verschil..
Kun je mij iets over het verschil vertellen? Want met Assendelft heb ik echt geen ervaringen.

Zaandam is levendig en vrolijk, iedereen kent elkaar, je bent overal welkom om aan te schuiven...is dat in Assendelft minder?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2020 16:04
Ik vind sowieso zaandam en Saendelft beide niet vooruit gaan en Zaankanters zijn echt ijskonijnen. Ik ben er geboren en woon nu aan de NH kust, veel leuker.
Mijn vriend zegt idd weleens dat Zaandam achteruitgaat. Hoe merk je dat in Saendelft?

De kust in Noord-Holland kan leuk zijn, zolang het niet Ijmuiden of Den Helder is, lol.

Echt, ijskonijnen? Dan heb ik de verkeerde Zaankanters ontmoet denk ik. Ik vind het juist hele warme lieve mensen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Amber.. Zaankanters van oudsher zijn behoorlijk gesloten en op hun dorp gericht.. noemen Zaandam 'de Stad'..

Nou is er in Assendelft heeeel veel gebouwd en betreft het allang geen lintdorp meer. Dus minder dorps.. maar blijft een dorp ten opzichte van Zaandam.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Tis natuurlijk ondoenlijk om een heel dorp op te hemelen of af te fikken.. Kom je net naast de dorpsidioot te wonen dan heb je pech.. maar kom je in een straat met fijne mensen terecht dan is alles oké..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
seikwief schreef:
17-09-2020 16:05
Mijn vriend zegt idd weleens dat Zaandam achteruitgaat. Hoe merk je dat in Saendelft?

De kust in Noord-Holland kan leuk zijn, zolang het niet Ijmuiden of Den Helder is, lol.

Echt, ijskonijnen? Dan heb ik de verkeerde Zaankanters ontmoet denk ik. Ik vind het juist hele warme lieve mensen.
Ik woon bij Alkmaar in de buurt.

Je merkt het op dezelfde manier als in Zaandam.

Hangjongeren, geluidsoverlast, diefstal, vernielingen. Ik heb geen abbo en kan niet bij nieuwe artikelen:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

https://zaanstad.notubiz.nl/document/90 ... 0Saendelft
viva-amber wijzigde dit bericht op 17-09-2020 16:21
29.56% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het oude deel leuker dan het nieuwe deel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2020 16:13
Ik woon bij Alkmaar in de buurt.

Je merkt het op dezelfde manier als in Zaandam.
Dus, drugscriminaliteit, veel leegstand van winkels en verpaupering van huizen? Dat lijkt me stug in Saendelft....
Alle reacties Link kopieren
Saendelft is qua ontsluiting ochtend/avondspits ruk.. loopt heel het dorp zo'n beetje vol met autoverkeer.

Wel een goede slager.. Veenboer.. of zijn jullie vegetarisch? ;-D
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
17-09-2020 16:18
Saendelft is qua ontsluiting ochtend/avondspits ruk.. loopt heel het dorp zo'n beetje vol met autoverkeer.

Wel een goede slager.. Veenboer.. of zijn jullie vegetarisch? ;-D
Nee, niet vegetarisch, haha.

Wel jammer van het autoverkeer. Het huis dat wij hebben gezien ligt vlakbij de Provincialeweg. (Straatnaam, enkelspoor)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat de kinderen van mijn familie er niet hoeven op te groeien, laat ik het zozeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
seikwief schreef:
17-09-2020 16:17
Dus, drugscriminaliteit, veel leegstand van winkels en verpaupering van huizen? Dat lijkt me stug in Saendelft....
Nu je het aanhaalt.. massale vechtpartij jongeren op klaarlichte dag gemist in mei van dit jaar? Filmpjes enseau?

Station Assendelft/Krommenie..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
seikwief schreef:
17-09-2020 16:17
Dus, drugscriminaliteit, veel leegstand van winkels en verpaupering van huizen? Dat lijkt me stug in Saendelft....
Het is een relatief nieuwe wijk die mbt leefbaarheid een afnemende lijn heeft, dat is raar voor een relatief jonge wijk:


https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

https://zaanstad.notubiz.nl/document/90 ... 0Saendelft
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat zou je ook nooit zeggen als je de huizen ziet...dit verwacht je in Poelenburg. Dat gedoe met die hoodvlogs toen.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
17-09-2020 16:22
Nu je het aanhaalt.. massale vechtpartij jongeren op klaarlichte dag gemist in mei van dit jaar? Filmpjes enseau?

Station Assendelft/Krommenie..
Dat ja en altijd dat vieze donkere tunneltje door met ongure figuren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2020 16:23
Het is een relatief nieuwe wijk die mbt leefbaarheid een afnemende lijn heeft, dat is raar voor een relatief jonge wijk:


https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

https://zaanstad.notubiz.nl/document/90 ... 0Saendelft
Inderdaad raar voor een jonge wijk. Je links werken trouwens niet, ik heb wel een abbo, dus ik kan ze lezen eventueel :)
Alle reacties Link kopieren
seikwief schreef:
17-09-2020 16:20
Nee, niet vegetarisch, haha.

Wel jammer van het autoverkeer. Het huis dat wij hebben gezien ligt vlakbij de Provincialeweg. (Straatnaam, enkelspoor)
Het grootste deel van je wijk moet dus naar die Provinciale weg óf naar de A8.. en dan is Saendelft best groot.. Zijn geloof ik wel plannen voor een ontsluiting naar de A9.. maar weet niet hoe dat ervoor staat..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Nu wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
17-09-2020 16:26
Het grootste deel van je wijk moet dus naar die Provinciale weg óf naar de A8.. en dan is Saendelft best groot.. Zijn geloof ik wel plannen voor een ontsluiting naar de A9.. maar weet niet hoe dat ervoor staat..
Volgens mij moet op de fiets naar Amsterdam ook wel te doen zijn, of met het OV. Maar als het echt zo'n nare wijk is om kids in te laten opgroeien heb ik wel mijn twijfels...brrr.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2020 16:26
Nu wel?
Ja, super, dank je!
Alle reacties Link kopieren
seikwief schreef:
17-09-2020 16:27
Volgens mij moet op de fiets naar Amsterdam ook wel te doen zijn, of met het OV. Maar als het echt zo'n nare wijk is om kids in te laten opgroeien heb ik wel mijn twijfels...brrr.
Fietsen is best ver. Ik fietste wel van Zaandam naar West. Dat is wel te doen. 40 min fietsen. Met de trein is dan de stoptrein naar Adam. Is wel te doen, maar druk in de spits.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven