Ervaringen Assendelft, Saendelft (Parkrijk)

17-09-2020 15:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Even een korte schets: ik heb een man en een dochter van 10, inmiddels wonen we alweer een tijdje in Purmerend. Het bevalt me hier echter niet super, en man heeft heimwee naar de Zaanstreek. In mijn geboortedorp is niets binnen ons budget te vinden, maar we willen wel relatief dichtbij Amsterdam wonen daar we daar allebei werken.

Nu hebben we een leuke eengezinswoning gezien in Assendelft. De wijk heet Saendelft/Parkrijk en ligt vlakbij het station krommenie-Assendelft.

Het huis is binnen ons budget en voldoet echt aan alle eisen qua afwerking (het is nieuwbouw, dat willen we beiden echt beslist).

maar kan iemand me vertellen hoe de wijk is? Iemand die ervaringen heeft met Assendelft in het algemeen?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond heel Zaanstad verschrikkelijk, dus aan mij heb je niets.
Nu weer in het Noorden van het land. Wat een verademing.
Alle reacties Link kopieren
Hier verhuist van Wormerveer naar Saendelft.
Het is echt nog een dorp. Men kent elkaar en let op elkaar, niet op een vervelende manier.

De vechtpartijen en gebeurtenissen hebben niet met Saendelft te maken, die waren mensen uit Zaandam die rotzooi kwamen schoppen.
Ik ben het eens dat er een aantal raddraaiers zijn die zich op houden bij de vomar of station (tunnel) maar daar kunnen de bewoners niets aan doen. Het zijn de ouders die hun kinderen hierop moeten aanspreken en Wijkteam is hier druk mee bezig.

Zelf woon ik hier heel prettig en ken ik mijn buren en achterburen.
Winkelcentrum is fijn en kledingwinkels in Krommenie zorgen ervoor dat ik niet naar Zaandam hoef.
In Uitgeest/ krommenie/ Assendelft heb je heerlijke restaurantjes zitten, waar je heerlijk kan eten.

Er zijn meerdere typen scholen, die allemaal niet op dezelfde tijd beginnen waardoor ouders niet allemaal tegelijk naar een school hoeven. Verder ben ik het niet eens met de bereikbaarheid. Zelf rij ik tussen 7.30-9.30 weg en ik kan altijd zo naar de snelweg rijden. Rond 8.30 is het drukker bij de rotonde van het station maar dat is dan ook alles. Ik ben met 5 min Assendelft uit.

Tja wat kan ik verder nog vertellen... Ik zou gewoon eens een avondje door de wijk lopen en een zaterdag middag. Vraag gewoon eens bij de bakker of slager hoe het hier wonen is. Ik denk dat je daar mee bereikt dat een mening op het Viva form ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zeepdoos25 schreef:
17-09-2020 16:45
Hier verhuist van Wormerveer naar Saendelft.
Het is echt nog een dorp. Men kent elkaar en let op elkaar, niet op een vervelende manier.

De vechtpartijen en gebeurtenissen hebben niet met Saendelft te maken, die waren mensen uit Zaandam die rotzooi kwamen schoppen.
Ik ben het eens dat er een aantal raddraaiers zijn die zich op houden bij de vomar of station (tunnel) maar daar kunnen de bewoners niets aan doen. Het zijn de ouders die hun kinderen hierop moeten aanspreken en Wijkteam is hier druk mee bezig.

Zelf woon ik hier heel prettig en ken ik mijn buren en achterburen.
Winkelcentrum is fijn en kledingwinkels in Krommenie zorgen ervoor dat ik niet naar Zaandam hoef.
In Uitgeest/ krommenie/ Assendelft heb je heerlijke restaurantjes zitten, waar je heerlijk kan eten.

Er zijn meerdere typen scholen, die allemaal niet op dezelfde tijd beginnen waardoor ouders niet allemaal tegelijk naar een school hoeven. Verder ben ik het niet eens met de bereikbaarheid. Zelf rij ik tussen 7.30-9.30 weg en ik kan altijd zo naar de snelweg rijden. Rond 8.30 is het drukker bij de rotonde van het station maar dat is dan ook alles. Ik ben met 5 min Assendelft uit.

Tja wat kan ik verder nog vertellen... Ik zou gewoon eens een avondje door de wijk lopen en een zaterdag middag. Vraag gewoon eens bij de bakker of slager hoe het hier wonen is. Ik denk dat je daar mee bereikt dat een mening op het Viva form ;-)
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik hoorde dat idd eerder, dat er iets was in Assendelft waar jongeren uit Zaandam bij betrokken waren. En ook daar had je jaren terug, in de nette wijk (Westerwatering) hangjongeren problematiek. Het zijn idd de ouders die daarop aangesproken dienen te worden...de wijk kan daar weinig aan doen.

In Krommenie ben ik echt nog nooit geweest, is dat levendiger dan Zaandam? Ik ga zeker in beide plaatsen binnenkort eens kijken. Dat schept misschien een beter beeld.

Ik vind de huizen in Saendelft echt geweldig. We houden beiden van vinex, lekker makkelijk in het onderhoud en vaak grote ramen. Daarnaast energielabel A, dus dat is ook iets wat we fijn vinden.

Wij wonen nu in Purmer-Zuid. best leuk wonen, maar Purmerend is het echt net niet voor ons. Wormerveer vind ik ook heel leuk trouwens, maar oud, haha.
Alle reacties Link kopieren
Nu maar hopen dat je mij dan net niet aanspreekt bij de slager TO..

Maar zoals eerder gezegd, wát woont er om je heen in de straat.. pech of geluk.. Niet heeeel Saendelft is stom, maar ook niet heeel Saendelft is leuk..

Succes met maken van de keuze!
Nou ja.. dat dus..
Ik heb wel een positief beeld van Zaandam en Saendelft. Ik ken best wat mensen die daar wonen, en vind Saendelft steeds gezelliger worden.

En Zaankanters ervaar ik juist ook als heel vriendelijke mensen. Heerlijk accentje ook 🙂

In het uitgaansleven werd vroeger -maar ik spreek over enkele decennia geleden- wel veel drugs gebruikt, weet niet hoe dat tegenwoordig is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven