Ervaringen Bemz.com? (Hoes Ikea bank)
vrijdag 26 februari 2010 om 21:21
Ha mede-forummers,
Onlangs jammerde ik op het forum dat Ikea de losse hoezen voor de Kramfors bank uit het assortiment heeft gegooid. Meerdere forummers tipten me over Bemz.com; een site waar je losse bekleding kunt bestellen voor diverse Ikea meubels.
Heb een stuk of wat samples stof ontvangen (wat veel keus!) en inmiddels ben ik er wel uit wat het gaat worden..... maar aarzel toch nog een klein beetje voor ik op send druk...
Ik shop veel online, meestal heb ik een item IRL gezien en shop ik online voor de beste deal, of ik ga voor ik bestel toch nog even in de winkel kijken en voelen. Bij goedkopere spullen neem ik ook wel eens de gok, en is de kwaliteit een verrassing als ik het pakketje uitpak. Is een béétje lastig in dit geval
Dusss.... zijn er forummers die bij Bemz hebben besteld?
Ik vind de hoezen van Bemz best prijzig, ben benieuwd naar de kwaliteit. De stof ziet er mooi en stevig uit. Maar hoe zijn de naden van de hoes, is het netjes afgewerkt?
Brand los!
Onlangs jammerde ik op het forum dat Ikea de losse hoezen voor de Kramfors bank uit het assortiment heeft gegooid. Meerdere forummers tipten me over Bemz.com; een site waar je losse bekleding kunt bestellen voor diverse Ikea meubels.
Heb een stuk of wat samples stof ontvangen (wat veel keus!) en inmiddels ben ik er wel uit wat het gaat worden..... maar aarzel toch nog een klein beetje voor ik op send druk...
Ik shop veel online, meestal heb ik een item IRL gezien en shop ik online voor de beste deal, of ik ga voor ik bestel toch nog even in de winkel kijken en voelen. Bij goedkopere spullen neem ik ook wel eens de gok, en is de kwaliteit een verrassing als ik het pakketje uitpak. Is een béétje lastig in dit geval
Dusss.... zijn er forummers die bij Bemz hebben besteld?
Ik vind de hoezen van Bemz best prijzig, ben benieuwd naar de kwaliteit. De stof ziet er mooi en stevig uit. Maar hoe zijn de naden van de hoes, is het netjes afgewerkt?
Brand los!
vrijdag 26 februari 2010 om 22:34
Met Bemz heb ik geen ervaring, maar je kunt natuurlijk ook een mooie stof kopen, de oude hoes uit elkaar tornen, de delen op de stof leggen, ruim na knippen, stikken en je hoes om de bank heen doen.
Eerst oefenen met goedkoop stofje is een optie.
Iemand anders dit werk laten doen (die wel kan naaien;) is ook een optie.
Succes
Eerst oefenen met goedkoop stofje is een optie.
Iemand anders dit werk laten doen (die wel kan naaien;) is ook een optie.
Succes
vrijdag 26 februari 2010 om 23:58
jeetje, ik zoek al meer dan een jaar naar een nieuwe hoes voor onze mysinge hoekbank. Kende bemz niet en heb net even gekeken maar kom op bijna 400 euro uit! De bank kostte 5 jaar geleden 650 dus vind het wel wat gortig. Ben in twijfel, een nieuwe bank is natuurlijk een stuk duurder...ben dus ook zeer benieuwd of er meer ervaringen zijn met bemz!
zaterdag 27 februari 2010 om 00:48
Mijn zusje heeft daar echt een hele mooie hoes besteld die perfect op haar bank paste. Ik heb hem eens gestreken toen haar arm gebroken was en het zag er echt degelijk afgewerkt uit. Ze heeft hem al een paar jaar en ziet er nog prima uit. Dussss, ik ben er wel positief over.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 27 februari 2010 om 11:12
Goed om te horen Singalala, thanx!
@ groningsmeisje: ook een beetje mijn dilemma hoor! Mijn bank kostte 4 jaar geleden 600 euro. De stof die ik heb uitgekozen voor mijn 3 zits Kramfors kost 359 euro. De losse hoezen van Ikea zelf kostten destijds 250. Bemz is dus wel een stuk duurder, maar ja een nieuwe bank is ook weer wat.... Trouwens de huidige leren Kramfors vind ik lelijk.... Ik zou dan gaan voor de leren Arild, en die is 999 geloof ik.
Kortom, ik ben bij uitstek de doelgroep van Bemz
Wellicht kunnen we als forummers gezamelijk hoezen inkopen en dan korting bedingen
@ groningsmeisje: ook een beetje mijn dilemma hoor! Mijn bank kostte 4 jaar geleden 600 euro. De stof die ik heb uitgekozen voor mijn 3 zits Kramfors kost 359 euro. De losse hoezen van Ikea zelf kostten destijds 250. Bemz is dus wel een stuk duurder, maar ja een nieuwe bank is ook weer wat.... Trouwens de huidige leren Kramfors vind ik lelijk.... Ik zou dan gaan voor de leren Arild, en die is 999 geloof ik.
Kortom, ik ben bij uitstek de doelgroep van Bemz
Wellicht kunnen we als forummers gezamelijk hoezen inkopen en dan korting bedingen
vrijdag 12 maart 2010 om 12:12
zaterdag 13 maart 2010 om 21:37
quote:zakdoek schreef op 12 maart 2010 @ 12:12:
Ik heb voor mijn 2 Klippanbanken hoezen bij Bemz besteld. Ikea had niet de kleur die ik wilde.
De hoezen passen precies en zijn van stevige, goede kwaliteit.
Bestelling en bezorging liepen op rolletjes.
Ik ben alleen maar tevreden over Bemz.Goed om te horen, Zakdoek! Hopelijk ben ik straks ook zo tevreden.
Ik heb voor mijn 2 Klippanbanken hoezen bij Bemz besteld. Ikea had niet de kleur die ik wilde.
De hoezen passen precies en zijn van stevige, goede kwaliteit.
Bestelling en bezorging liepen op rolletjes.
Ik ben alleen maar tevreden over Bemz.Goed om te horen, Zakdoek! Hopelijk ben ik straks ook zo tevreden.
vrijdag 2 juli 2010 om 23:17
Was dit topic bijna vergeten, maar ik geef graag een update over mijn Bemz avontuur:
De bestelling verliep prima, de bezorging duurde ruim 2 weken langer dan beloofd, maar er kwam een aswolkje tussen en dat kan gebeuren natuurlijk.
De hoes zelf is mooi gemaakt en van goede kwaliteit. Paste perfect.
Maarrrr..... hoewel de kleur van de stof exact het zelfde was als het sample-stofje, was de uitstraling veel fletser dan verwacht )een van de kleuren waar ze geen foto met bank van op de website hadden staan). Het stond niet mooi in mijn huiskamer
Besloten om de hoes terug te sturen. En ik moet zeggen: perfect geregeld door Bemz. Goede communicatie, heldere algemene voorwaarden dus geen discussie, netjes geld terug gekregen.
Al met al kan ik het iedereen aanraden, goed spul (mits je de -voor jou- juiste kleur/print kiest )
De bestelling verliep prima, de bezorging duurde ruim 2 weken langer dan beloofd, maar er kwam een aswolkje tussen en dat kan gebeuren natuurlijk.
De hoes zelf is mooi gemaakt en van goede kwaliteit. Paste perfect.
Maarrrr..... hoewel de kleur van de stof exact het zelfde was als het sample-stofje, was de uitstraling veel fletser dan verwacht )een van de kleuren waar ze geen foto met bank van op de website hadden staan). Het stond niet mooi in mijn huiskamer
Besloten om de hoes terug te sturen. En ik moet zeggen: perfect geregeld door Bemz. Goede communicatie, heldere algemene voorwaarden dus geen discussie, netjes geld terug gekregen.
Al met al kan ik het iedereen aanraden, goed spul (mits je de -voor jou- juiste kleur/print kiest )