Ervaringen single split airco op de overloop

26-03-2021 13:54 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een aantal warme zomers overwegen wij een airco te laten plaatsen, ook meerdere offertes opgevraagd. Maar ben toch echt benieuwd naar ervaringen van de consument zelf en niet van de verkopers.

Nu overwegen we om een airco op de overloop te laten plaatsen (5kw single split) die de hele bovenverdieping (3 slaapkamer + overloop) verkoeld.
Op elke slaapkamer 1 plaatsen is nogal een kostenplaatje, maar is ook nog zeker een overweging.

Kortom ik ben benieuwd naar mensen die er ervaring mee hebben om de hele bovenverdieping te koelen met 1 airco.
Koelt het genoeg af? Of moet je halverwege de nacht de boel weer aanzetten omdat je alsnog uit bed drijft? Daar heb ik namelijk geen zin in.. Ben een beetje bang dat het achteraf toch niet genoeg afkoelt.

En zijn er mensen die bekend zijn met het merk Tosot? Artel of Haier?

Of gewoon toch lekker voor 'veilig' gaan en een Mitsubishi/LG/Samsung gaan?
Ik spaar nog even door voor een echte airco. Maar ik heb zowaar een goede mobiele airco, eentje voor kantoren en niet zo'n herrie. Wel licht gebrom, daar wen ik gelukkig wel aan.

Die van mijn oudjes is een goedkoper herrie ding, ook fijn als echt heet is maar liever niet, daar word ik na 2 uur al gek van de herrie. Hel.



Maar een vaste airco boven en beneden zou ook mijn voorkeur hebben en dan zou op de overloop ook voor ons een prima optie zijn.
Warmteservice niet was fijns te koop? Dat is wel een betrouwbare partij en goede service mbt garantie enz.

https://www.warmteservice.nl/Huis-%26-G ... oning/c/22
Luci_Mster2 schreef:
26-03-2021 16:51
Lijkt mij ook prima te doen, zelfs met kinderen en een kat. Alles beter dan smerige warmte. :-D :-D

Ja :biggrin:

En wij hebben bewust niet op de slaapkamer gedaan omdat ik ook mijn werkkamer wil kunnen koelen en ook beneden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op de zolder een airco 5 kw in de overloop hangen. Deze koelt onze zolder en eerste verdieping. Inderdaad wel als de deuren open blijven.

Tevens is dit onze verwarming op zolder. Is goedkoper dan gas. Ik wil nooit meer zonder airco dat weet ik zeker.
Merk Mitsubishi
Ik zou voor een dubbel split gaan: één op de bovenverdieping en één in de woonkamer.

Ik heb zelf ook dubbel split in mijn slaapkamer en woonkamer en dat is echt 'n zegen!
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
26-03-2021 14:23
€ 1850 incl plaatsen.

Het had goedkoper gekund maar wij wilden dat apparaat buiten niet aan de voorkant van het huis. Naar de voorkant was makkelijker geweest.
Nu moesten ze eerst van de eerste verdieping naar de zolder en daar weer naar beneden omhet platte dak van onze aanbouw achter te komen.

De kortste weg had zo €300 gescheeld.
Bedankt Poezzin. Mooie prijs. Weet jij toevallig ook of je hem gemakkelijk mee kan nemen bij een verhuizing?
Claudia2010 schreef:
26-03-2021 17:34
Bedankt Poezzin. Mooie prijs. Weet jij toevallig ook of je hem gemakkelijk mee kan nemen bij een verhuizing?

Ik zou het er gewoon bij verkopen denk ik :)
De unit van de muur halen is het probleem niet maar er is ook leiding naar buiten getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Op de website van de NVKL staat eigenlijk alles waar je aan denken moet qua wettelijke eisen, geluidsniveau, COP-waarde, installateur, service en garantie.
Een A merk voldoet niet alleen aan de nieuwste eisen, ze leveren ook alleen maar aan erkende bedrijven, hebben een goede garantie én alle onderdelen zijn tenminste 10 jaar leverbaar.
A merken zijn Mitsubishi Electric, Panasonic en Daikin.
Dan zijn er nog een stel B merken én een heleboel wat dáár nog weer onder komt. Er zijn merken die door handelaren worden verkocht, en als de containers leeg zijn, is het einde verhaal. Geen onderdelen op voorraad.
De A merken hebben alledrie grote magazijnen in Europa, en soms kun je zelfs na 25 jaar nog gewoon een onderdeel verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
'Maakt dat niet enorm veel lawaai binnen?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
26-03-2021 19:42
'Maakt dat niet enorm veel lawaai binnen?
Ligt aan het merk en mss ook aan de prijs? De onze is ontzettend stil, maar dat was ook echt een eis van ons.
Life is short. Eat dessert first.
kerst schreef:
26-03-2021 19:42
'Maakt dat niet enorm veel lawaai binnen?

Nooit eerder een airco gehoord? In een hotelkamer bv.
Je kunt bij de specificaties precies zien hoeveel geluid/db zo'n ding maakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een LG. Op onze eigen slaapkamer een unit en op de overloop nog eentje die de rest vd (kinder)kamers koelt. Als we die op de overloop aanzetten en de haldeur open, scheelt het ook zeker beneden een paar graden. Bij echt bloedhete dagen staat hij op de overloop vaak de hele dag aan. Die op onze slaapkamer gaat een paar uurtjes voordat we naar bed gaan aan. Als we slapen staan ze uit. Vanwege het licht zoemende geluid maar meer nog vanwege de tocht, en verkoudheidsverschijnselen de volgende ochtend. Ja midden in de nacht is het dan soms weer warm, dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Tnx allemaal.

Ik ga toch nog even een afspraak maken met het bedrijf om het een en ander te bespreken met mijn twijfels :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven