filter in drinkfontein?

03-01-2014 16:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Voor onze katten hebben wij een cate mate drinkfontein. nu is mijn vraag of je perse de filter er bij moet gebruiken? Binnen 2 dagen zit deze vol viezigheid en dan drinken de katten er niet meer uit.

Nu wil ik elke avond er vers water in doen maar dan zonder filter, als dit kan natuurlijk.
Als je het filter niet gebruikt, gaat het vuil wat nu wordt tegengehouden in het pompje zitten. Het pompje kan daar sneller stuk van gaan.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Volgens de fabrikant moet je maandelijks het filter vervangen, wat natuurlijk een slimme verkooptruc is. Dat doe ik dus niet. Of je het nu wel of niet doet, zorg wel dat het filter blijft zitten, want het houdt de haren tegen.

Nu de tip, gelezen op Zoo. Ga naar een tuincentrum en zoek daar houtskoolkorrels, pallet. Het filter kan je met een mesje openen, vervang het filter, kan ook met een stofzuigerfilter. Spoel een nieuw filter wel goed uit ivm evt. giftige stoffen. Gooi de oude houtskoolkorrels weg en vervang die voor nieuwe. Dit bespaart je heel veel geld, en je ziet, als je het filter opent, dat het wel vies wordt. Dezelfde korrels zitten nl. ook in het filter.

Je kan het op de aquariumafdeling vinden. Kijk wel of je de goede maat hebt, te kleine zullen door het filter heen gaan. Ik heb een doosje van 800 gram, het heet: Norit actieve filterkool, maar er zijn ook andere merken. Ik vermoed dat ik zo'n 100 jaar met dit doosje kan.

Hoe kan het binnen 2 dagen vol viezigheid zitten, wat voor viezigheid bedoel je? Bij mij zitter er alleen wat haren in, maar om nou te zeggen, vol met viezigheid, dat kom ik niet tegen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Heb je deze?

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:reizenenzo schreef op 03 januari 2014 @ 17:16:

Volgens de fabrikant moet je maandelijks het filter vervangen, wat natuurlijk een slimme verkooptruc is. Dat doe ik dus niet. Of je het nu wel of niet doet, zorg wel dat het filter blijft zitten, want het houdt de haren tegen.

Nu de tip, gelezen op Zoo. Ga naar een tuincentrum en zoek daar houtskoolkorrels, pallet. Het filter kan je met een mesje openen, vervang het filter, kan ook met een stofzuigerfilter. Spoel een nieuw filter wel goed uit ivm evt. giftige stoffen. Gooi de oude houtskoolkorrels weg en vervang die voor nieuwe. Dit bespaart je heel veel geld, en je ziet, als je het filter opent, dat het wel vies wordt. Dezelfde korrels zitten nl. ook in het filter.

Je kan het op de aquariumafdeling vinden. Kijk wel of je de goede maat hebt, te kleine zullen door het filter heen gaan. Ik heb een doosje van 800 gram, het heet: Norit actieve filterkool, maar er zijn ook andere merken. Ik vermoed dat ik zo'n 100 jaar met dit doosje kan.

Hoe kan het binnen 2 dagen vol viezigheid zitten, wat voor viezigheid bedoel je? Bij mij zitter er alleen wat haren in, maar om nou te zeggen, vol met viezigheid, dat kom ik niet tegen.

Je hebt het nu over actief kool, dat is iets anders dan houtskool

Zelf heb ik ook een pakje korrels gekocht en vervang regelmatig de inhoud van de filters.
Oh, ik gooi het filter en de pomp ook gewoon in de vaatwasser.
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker even na kijken.

Ik vervang nu de filter elke week en het water om de 2 dagen, maar dit lijkt mij niet de bedoeling zoals jij ook al aangeeft.

De katten zijn overdag veel buiten we wonen op het platteland. Ze komen dagelijks met vieze poten binnen en dat komt in het water. Het water staat nu iets hoger en ik merk dat dit toch wel scheelt.
Ja dat is hem! De katten zijn er (na enig twijfel) dol op!

Helaas geen vaatwasser maar was hem wel goed af!
filter uitwassen elke dag scheelt ook al
Wat een luxe. Hoeveel schoon water ik voor mijn kat neerzet, ze drinkt toch echt het liefst uit de plassen buiten.
@myrandanski,

Buiten drinken deden ze eerst wel, vanaf een plankje konden zo bij het water in de plas. Maar toen het een nachtje had gevroren was het plankje glad en gleed ze zo het water in! Sindsdien komt ze er niet meer!

Eerst een bakje water geprobeerd maar hier wilden ze niets van weten. Maar ze kregen toch dorst en elke keer als ik de keukenkraan aan deed sprongen ze op het aanrecht (wat eigenlijk niet mag!) vandaar dat we dit geprobeerd hebben.
quote:monkeyhead schreef op 03 januari 2014 @ 20:44:

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker even na kijken.

Ik vervang nu de filter elke week en het water om de 2 dagen, maar dit lijkt mij niet de bedoeling zoals jij ook al aangeeft.

De katten zijn overdag veel buiten we wonen op het platteland. Ze komen dagelijks met vieze poten binnen en dat komt in het water. Het water staat nu iets hoger en ik merk dat dit toch wel scheelt.

Bedoel je dat je wekelijks een nieuw filter koopt a tien euro?

Is best wel duur dus.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven