Fruitvliegjes, NU AL?

22-02-2012 12:43 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, HELP!

Vanochtend heb ik de eerste fruitvliegjes alweer gespot in de keuken... een ware hel die ik vorige zomer met veel moeite heb doorstaan. Hoe kunnen ze er in hemelsnaam nu alweer zijn? Ze zijn er toch alleen met zomerse temperaturen?

Hebben jullie nog tips om ze weg te krijgen en vooral weg te houden?

Ik hoor ze héél graag!
Ik gok dat ze in je huis een winterslaap hebben gehouden.

Heb je kamerplanten staan? Bij ons bleek een zak potgrond de bron te zijn. Spul weggegooit en sommige planten verpot en toen hadden we nergens meer last van.
Wij hebben ze hier heel het jaar. Niet dood te krijgen.
Ze een schaaltje op het aanrecht met witte wijnazijn. Daarna ga je met je vinger over de dop van het afwasmiddel en tik je even op het oppervlak van de wijnazijn.

Wijnazijn vinden ze lekker en door het afwasmiddel wordt het oppervlak zodanig verstoord dat ze erin verzuipen.
Appelsap met een druppel afwasmiddel werkt ook prima. En tegelijkertijd zien dat je alles wat je aan fruit hebt, buiten bereik van die beestjes houdt - bijvoorbeeld, voor zover het kan, in de koelkast. Dan moeten ze wel op het sap/de azijn af en dan verzuipen ze.

Als het fruit dat je koopt eitjes erop heeft zitten, dan is kamertemperatuur soms al voldoende....
Ik moet zeggen dat ze me niet hinderen. Fruitvliegjes hebben een zwak voor schoteltjes met water; ze worden daardoor aangetrokken en verzuipen dan, de domme beestjes.

Je kan zelf een kap maken van fijn gaas, het zgn. no-see-um-gaas. En Xenos verkoopt vaak mechanische oplossingen tegen vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven