frustaties over vanalles en nog wat.

30-08-2010 16:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf woonachtig in de stad Groningen en raak soms behoorlijk gefrustreerd door alles en iedereen, sommige dagen van de maand nog wel eens erger dan andere, haha.

Zo is het hier net als in veel steden parkeren met vergunning, anders betaald parkeren. Zoooveel mensen die beide niet hebben! Ugh, ik betaal ook voor mijn vergunning. En parkeer de auto ook niet bij een ander PAL voor de deur / oprit.

Tja, zo heb je wel eens van die dingen.

Jullie ook zulke frustraties? Eventuele anti-tips?
Ik betaal voor mijn vergunning 45.90 per jaar

Bezoekerspas 28.20 per jaar.

Mag het 'bezoek' 16 uur per week vrij parkeren.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Mevessie, snap je frustratie helemaal. Maar overal is het wat. Ik woon in een klein dorpje waar iedereen een eigen parkeerplek in de voortuin heeft. De mensen die 2 auto's hebben, kunnen de 2de auto op de overige parkeerplaatsen of op een parkeerplaats binnen 250 meter parkeren. Dus wij hebben meer dan voldoende parkeerruimte en nog gratis ook. Toch zijn er altijd mensen, altijd dezelfde natuurlijk, die het veel makkelijker vinden om de 2de auto bij iemand anders voor de deur te zetten, zodat die ander niet meer weg kan of op de eigen parkeerplaats kan parkeren. Of ze parkeren schuin voor de 1ste auto op de stoep. Alleen de voortuinen zijn 4 meter breed, en de auto's van die mensen uiteraard langer waardoor ze niet alleen de parkeerplaats van de buren blokkeren, maar ook handig voor de voetgangers en kinderen die dan over de weg moeten lopen.
Het grootste probleem met parkeren in Groningen is kiezen waar je wilt staan. Er is o-ver-al plek!
quote:w00t schreef op 30 augustus 2010 @ 17:32:

Het grootste probleem met parkeren in Groningen is kiezen waar je wilt staan. Er is o-ver-al plek!

Ik heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat ik mijn auto onder mijn arm mee de flat in moest slepen omdat er geen plek om te parkeren was in de nabije omgeving
quote:Zwup schreef op 30 augustus 2010 @ 17:33:

[...]

Ik heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat ik mijn auto onder mijn arm mee de flat in moest slepen omdat er geen plek om te parkeren was in de nabije omgeving

Ruimte zat. Betaald en onbetaald.

Nait soezen,
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 30 augustus 2010 @ 18:04:

[...]

Ruimte zat. Betaald en onbetaald.

Nait soezen,

Ben trouwens benieuwd op TO zich beter voelt na dit topic
Ik heb net 2 rondjes door de Noorderzon-wijk gereden omdat ik níet kon kiezen waar ik mijn auto neer moest zetten. En nog gratis ook

Maar uiteindelijk is hier ook te weinig plek. Mijn auto staat 2 starten verderop in de Straat Waar Bijna Altijd Plaats Is. Ik woon in De Straat Waar Zelden Plaats Is. Overdag heb je hier veel forenzen met vouwfietsen. 's Avonds loopt het vol.

Ik heb meegemaakt dat in 10 minuten vergeefs rondjes reed, maar dat is niet vaak. Dus ook hier totaal geen parkeerfrustraties!
O jee, voor de deur van de buurman parkeren. Als ik eens een plekje "voor de deur" in mijn eigen blok heb, staat hij bij mij voor de deur, maar ook voor de deur van mijn directe buren, en die van mijn bovenburen, en die van mijn overburen, en die van mijn andere overburen. Dus.
Oh ja, ik heb ook in hartje centrum gewoond. Binnen de diepenring. In een winkelstraat. Ik kreeg gen vergunning want binnen de diepenring was een vergunningstop. Dus i zette mijn auto een dikke 5 minuten verderop. Gratis! Want het is daar betaald tot 6 uur. En ik was om 6 uur thuis. Eén keer lopen naar de parkeermeter op donderdagavond (tot 9 uur betalen)nam ik voor lief. Vrijdag ging de auto met mij mee naar mijn vriend (gratis!!). En zondag zette ik hem dan binnen de diepenring bij mij om de hoek. Gratis!!! Want op zondag hoeft niemand te betalen
Kwartet
als je een auto kan betalen moet je niet zeuren over die parkeervergunning!

je kan ook GRATIS bij de Ikea parkeren.

enkele nadelen:

1 je moet een eindje sjouwen met je boodschappen (heb je wel je training weer gehad)

2 je kan alleen weg, als de ikea open is (lig je wel elke avond op tijd op bed)

3 als je je auto daar toch neerzet, kan je ook elke morgen goedkoop ontbijten... (elke dag ontbijt kost wel meer dan je parkeervergunning... )

maarrrrr... de ergernis dat er iemand op 'jouw' plekje staat ben je kwijt :D

het is maar wat je er voor over hebt..
Dan is Kardinge misschien handig Kan je komen en gaan wanneer je wilt. Heb je alleen geen 1-euro ontbijtje.
Woon ook in Groningen en vind dat het parkeergebeuren hier prima geregeld is.

En als je je auto pal voor je eigen deur kwijt wilt, moet je in Hornhuizen, Noordpolderzijl of Uithuizermeeden gaan wonen. Want in een stad heb je altijd te maken met auto's van buren en bezoekers. Daar verander je niks aan.
quote:nostradame schreef op 30 augustus 2010 @ 18:49:

O jee, voor de deur van de buurman parkeren. Als ik eens een plekje "voor de deur" in mijn eigen blok heb, staat hij bij mij voor de deur, maar ook voor de deur van mijn directe buren, en die van mijn bovenburen, en die van mijn overburen, en die van mijn andere overburen. Dus.Juust'm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven