frustaties over vanalles en nog wat.

30-08-2010 16:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf woonachtig in de stad Groningen en raak soms behoorlijk gefrustreerd door alles en iedereen, sommige dagen van de maand nog wel eens erger dan andere, haha.

Zo is het hier net als in veel steden parkeren met vergunning, anders betaald parkeren. Zoooveel mensen die beide niet hebben! Ugh, ik betaal ook voor mijn vergunning. En parkeer de auto ook niet bij een ander PAL voor de deur / oprit.

Tja, zo heb je wel eens van die dingen.

Jullie ook zulke frustraties? Eventuele anti-tips?
Het leven is te kort om hier wakker van te liggen. Probeer ik mezelf voor te houden.
Yoga? Warme melk? Chocolade? Kalmeringsmiddelen? Slaappillen?
Beide niet hebben betekent bekeuring toch.

Groningers mogen niet klagen want jullie hebben een bezoekerspas.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
t Is wat

Misschien past Brabant beter bij je, daar houden ze wel van regeltjes!
@ nouschi: die moeten we ook betalen.

Dus erg irritant als mensen de hele dag gratis parkeren.

bekeuren gebeurd hier sporadisch. dus erg leuk als je een dagje groningen wilt doen.

En het leven is idd te kort voor zulke frustraties, maar als het dagelijks gebeurd.................
Tja, een parkeervergunning garandeert je geen plek voor de deur, daar staat je naam toch ook niet op (op die plek bedoel ik)? Daar kun je je heel erg over opwinden, maar dat heeft toch geen zin.

En voor mensen zonder betalingsbewijs of parkeervergunning: parkeerbeheer bellen, misschien dat die een mannetje langs kunnen sturen? Als dat wat frustratie wegneemt...

* is blij niet in Groningen te wonen, hoewel de kosten voor het betaald parkeren daar ongetwijfeld lager liggen dan in enkele andere grote steden *
Bezoekerspas 29,- per jaar

Dagkaart 6,90

Waar hebben we het over?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jeetje, waar maak je je druk om zeg!

Als je in Grun geen parkeerkaartje hebt maak je wel degelijk grote kans op een bon. Je weet niet hoe vaak ik hier politiekereltjes/bonnenschrijvers rond zie lopen en vrolijk hun papiertjes zie plakken.

Bovendien kost een parkeervergunning hier per jaar geen drol. Net als de bezoekerspas.

Voor de schilwijken kost een vergunning ¤ 53,70 en voor de binnenstad ¤ 176,90 per jaar. De borg voor de pas bedraagt ¤ 15,-.(site gemeente groningen)

En trouwens, nog even een toevoeging, je hebt een vergunning voor een bepaald gebied en niet voro één specifiek plekje. Hoe moet iemand nou weten dat jij dat plekje voor je deur gaat bezetten en het leeg wil hebben staan tot die tijd. Als je graag alleen maar je eigen auto voor de deur wil hebben, dan zou ik verhuizen naar een huis met eigen oprit. En dan bestaat de kans nog dat je een andere auto voor je deur hebt staan.
quote:nouschi schreef op 30 augustus 2010 @ 16:35:

Bezoekerspas 29,- per jaar

Dagkaart 6,90

Waar hebben we het over?

dagkaart?????????

een parkeervergunning kost bijna 60,- per jaar. (jaja in amsterdam is het veel duurder, maar het gaat om het principe)

en er lopen bijna geen ambtenaartjes.

maar daarom mijn frustratie.

sommige schijnen niet te begrijpen dat t met irriteerd en dat het me niet om de cijfertjes en andere feitjes gaat.

*HMMMMMMMMMMMMMMMMM*
quote:Zwup schreef op 30 augustus 2010 @ 16:51:

Jeetje, waar maak je je druk om zeg!

Als je in Grun geen parkeerkaartje hebt maak je wel degelijk grote kans op een bon. Je weet niet hoe vaak ik hier politiekereltjes/bonnenschrijvers rond zie lopen en vrolijk hun papiertjes zie plakken.

Bovendien kost een parkeervergunning hier per jaar geen drol. Net als de bezoekerspas.

Voor de schilwijken kost een vergunning ¤ 53,70 en voor de binnenstad ¤ 176,90 per jaar. De borg voor de pas bedraagt ¤ 15,-.(site gemeente groningen)

En trouwens, nog even een toevoeging, je hebt een vergunning voor een bepaald gebied en niet voro één specifiek plekje. Hoe moet iemand nou weten dat jij dat plekje voor je deur gaat bezetten en het leeg wil hebben staan tot die tijd. Als je graag alleen maar je eigen auto voor de deur wil hebben, dan zou ik verhuizen naar een huis met eigen oprit. En dan bestaat de kans nog dat je een andere auto voor je deur hebt staan.

als die persoon dan een kaartje of vergunning heeft, geen probleem, maar mensen met het verstand van een pinda zijn zo asociaal om hun auto maar klakeloos neer te zetten.

maar blijkbaar moeilijk te snappen als je zelf niet in de stad woont.

einde van dit frustratie forum
Je woont nog niet eens in de binnenstad!

Je had kunnen weten toen je ging wonen waar je woont dat dit "probleem" zich voor kon doen. Blijkbaar had je er toen geen problemen mee, dus doe gewoon niet zo moeilijk.
quote:nouschi schreef op 30 augustus 2010 @ 16:23:

Beide niet hebben betekent bekeuring toch.

Groningers mogen niet klagen want jullie hebben een bezoekerspas.Yep 16 uuur per week, voor een luttel bedrag per jaar.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:mevessie schreef op 30 augustus 2010 @ 16:57:

[...]

als die persoon dan een kaartje of vergunning heeft, geen probleem, maar mensen met het verstand van een pinda zijn zo asociaal om hun auto maar klakeloos neer te zetten.

maar blijkbaar moeilijk te snappen als je zelf niet in de stad woont.

einde van dit frustratie forumVolgens mij is lezen niet één van je beste kwaliteiten, anders had je begrepen dat ik wel degelijk in de stad woon en dat waar ik woon het parkeerprobleem nog 10 keer groter is aangezien ik nog net niet naast de Grote Markt woon.
Juist met betaald parkeren wordt de auto niet 'klakkeloos' neergezet.

Je moet immers een vergunning hebben.

Ga eens kijken bij Noorderzon, nee, daar wordt je vrolijk van.
quote:binkie14 schreef op 30 augustus 2010 @ 16:59:

[...]

Yep 16 uuur per week, voor een luttel bedrag per jaar.Hier zelfs 22 uur, en in het echte centrum (of ander specifiek binnenstadgebied) zelfs 24 uur per week. En dat alles voor maar 29 euro terwijl je hier per uur 1,40 tot 2 euro betaalt.
Ik ben ooit de volgende uitspraak tegengekomen;

"Het voordeel van een ander is niet jouw nadeel".

Oftewel; of anderen nu wel of niet betalen, jouw vergunning kost je nog steeds evenveel. Niet zo bezig zijn met anderen, maar je meer op jezelf richten. Daar wordt je een stuk relaxter van!
quote:bergkristal schreef op 30 augustus 2010 @ 17:07:

Ik ben ooit de volgende uitspraak tegengekomen;

"Het voordeel van een ander is niet jouw nadeel".

Oftewel; of anderen nu wel of niet betalen, jouw vergunning kost je nog steeds evenveel. Niet zo bezig zijn met anderen, maar je meer op jezelf richten. Daar wordt je een stuk relaxter van!

Precies

En als je dan toch bezig wilt zijn met anderen, denk dan eens aan al die "arme" mensen die in het centrum van Amsterdam wonen en 5!! jaar op een vergunning moeten wachten.
quote:mevessie schreef op 30 augustus 2010 @ 16:27:

bekeuren gebeurd hier sporadisch. dus erg leuk als je een dagje groningen wilt doen.Ik moet dit weekend naar Groningen en heb geen zin in een bekeuring. Waar woon je?
quote:Zwup schreef op 30 augustus 2010 @ 17:02:

[...]

Hier zelfs 22 uur, en in het echte centrum (of ander specifiek binnenstadgebied) zelfs 24 uur per week. En dat alles voor maar 29 euro terwijl je hier per uur 1,40 tot 2 euro betaald.Zwup, wij zijn het eens.!
quote:binkie14 schreef op 30 augustus 2010 @ 17:13:

[...]

Zwup, wij zijn het eens.!
quote:Zwup schreef op 30 augustus 2010 @ 17:10:

[...]

Precies

En als je dan toch bezig wilt zijn met anderen, denk dan eens aan al die "arme" mensen die in het centrum van Amsterdam wonen en 5!! jaar op een vergunning moeten wachten.

Zwup, mijn vriendin woont in Amsterdam, in mijn vorige huis, Haarlemmerdijkbuurt.

Zij heeft zelf vergunning, zoon woont bij haar in. Vergunning

4 euro per uur.
quote:binkie14 schreef op 30 augustus 2010 @ 17:15:

[...]

Zwup, mijn vriendin woont in Amsterdam, in mijn vorige huis, Haarlemmermeerbuurt.

Zij heeft zelf vergunning, zoon woont bij haar in. Vergunning

4 euro per uur.Pfoeh, daar ben dan maar mooi klaar mee We mogen hier echt nog van geluk spreken wat betreft parkeren.
Kosten Bezoekerspas

Blijft uw bezoek langer dan enkele uren, dan kunt u een bezoekerskaart verkrijgen bij het Parkeerbedrijf, op vertoon van uw legitimatiebewijs. Deze kaarten worden voor een dag, een week of een maand afgegeven. De kosten zijn:

■Dagkaart ¤ 6,90

■Weekkaart ¤ 37,60

■Maandkaart ¤ 162,90

Need I say more.
quote:nouschi schreef op 30 augustus 2010 @ 17:19:

Kosten Bezoekerspas

Blijft uw bezoek langer dan enkele uren, dan kunt u een bezoekerskaart verkrijgen bij het Parkeerbedrijf, op vertoon van uw legitimatiebewijs. Deze kaarten worden voor een dag, een week of een maand afgegeven. De kosten zijn:

■Dagkaart ¤ 6,90

■Weekkaart ¤ 37,60

■Maandkaart ¤ 162,90

Need I say more.Nous betreft dit Groningen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven