Gaat je hond naar “de kapper”, hoe vaak en wat kost het?

04-02-2023 08:06 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van enkele andere topics…gaat jouw hond naar “de kapper” (trimsalaon dus, maar ik vind kapper altijd leuker klinken)? En zo ja…hoe vaak en wat kost het?

TO trapt af…
Wij hebben een Australian Sheperd die ongeveer eens per 3 maanden gaat. Kost zo’n 80 euro en dan is hij 2 uur onder de pannen. Heerlijk fris en fruitig en met een prachtige vacht komt hij er vandaan :heart:
Meestal hebben we er een paar dagen echt plezier van, daarna rolt en speelt hij weer als een dolle in modder, zand, regen etc. :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik lees even mee. Ik heb nog geen hond maar dat is ooit wel de wens en ik heb een zwak voor boomers/poedels, een leuke Havanezer. Iets wat af en toe naar de trimmer moet maar ik schrik ook vaak van de prijzen. Misschien haalt dit topic me over om toch voor een kortharig ras te kiezen ooit. :P

Mijn leenhond wordt af en toe geplukt en dat kost ook al 40 euro geloof ik.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een klein plukhondje, die ging 3-4 keer per jaar. Dit kostte ongeveer 60-80 euro, dan was ze ook zo drie uur bezig.
Nu een hond die wekelijks in de rivier plonst, thuis de blazer erop en ze is weer fris.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een ruwharige Jack Russell. Ik heb haar 3x laten plukken. Kosten vielen reuze mee. 50 euro per keer. Ze heeft een zogenaamde broken coat. Is dus niet volledig ruw, maar een soort van semi.

Inmiddels pluk ik haar zelf. Verdeeld over 3 dagen, dat kost me niets meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, vind het geen porem zo'n gekapte hond.
star⁴ wijzigde dit bericht op 04-02-2023 08:34
26.47% gewijzigd
TantePollewop schreef:
04-02-2023 08:25
Ik heb een ruwharige Jack Russell. Ik heb haar 3x laten plukken. Kosten vielen reuze mee. 50 euro per keer. Ze heeft een zogenaamde broken coat. Is dus niet volledig ruw, maar een soort van semi.

Inmiddels pluk ik haar zelf. Verdeeld over 3 dagen, dat kost me niets meer.

Hier ook 2 ruwharigen. Gaan 2 of 3 keer per jaar om te plukken en os 65 euro per hond. Al vind ik het plukken een beetje zielig dus laat ze tegenwoordig scheren, vooral het teefje heeft er veel last van.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
04-02-2023 08:33
Hier ook 2 ruwharigen. Gaan 2 of 3 keer per jaar om te plukken en os 65 euro per hond. Al vind ik het plukken een beetje zielig dus laat ze tegenwoordig scheren, vooral het teefje heeft er veel last van.

Is de vacht veranderd door het scheren?

Mijn hond vind het plukken niet erg. Ik wel. Het is erg arbeidsintensief, dat hou ik niet vol. Vandaar over 3 dagen verdeeld.

Maar scheren klinkt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Keeshond en hij gaat van maart tot september iedere 12 weken. Ik betaal €62,50,-. Misschien dat ze dit jaar duurder is geworden. Hij moet volgende maand weer.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Hier een hond met veel en deels lang haar die niet naar de kapper hoeft. Voor mij eerlijk gezegd ook echt onderdeel van raskeuze geweest.
TantePollewop schreef:
04-02-2023 08:40
Is de vacht veranderd door het scheren?

Mijn hond vind het plukken niet erg. Ik wel. Het is erg arbeidsintensief, dat hou ik niet vol. Vandaar over 3 dagen verdeeld.

Maar scheren klinkt heerlijk.

Nee kan ik niet zeggen eigenlijk. Waar ze voor waarschuwden, de ondervacht, ik zie geen verschil. Minder werk en blijere honden... nou ja het teefje dan toch want die werd helemaal rood op haar huid. Vond ik echt heel zielig...
Hier een hond waarvan het haar wel zou veranderen wanneer deze geschoren zou worden. Ik durf en wil dat risico niet nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
04-02-2023 08:33
Nee, vind het geen porem zo'n gekapte hond.
Wat kort door de bocht. Er zijn rassen die moeten wel geplukt, geknipt of geschoren worden omdat de vacht blijft groeien.

Mijn Cockapoo is 1x als pup geweest (wennen) en 1x met 9 maanden geweest. Ze is nu 10 maanden en voorlopig niet nodig. Wel ga ik proberen haar zelf te knippen. Deels deed ik het al zelf maar ik heb nu een boek/training aangeschaft om het helemaal zelf te doen. Ik vond dat de trimster het echt te kort had gedaan en ik vond het echt duur (€120).
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een golden retriever, ik knip hem zelf. Gewoon af en toe een deel van zijn lichaam tijdens het kammen, wanneer ik zie dat het haar te lang is.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
04-02-2023 08:44
Nee kan ik niet zeggen eigenlijk. Waar ze voor waarschuwden, de ondervacht, ik zie geen verschil. Minder werk en blijere honden... nou ja het teefje dan toch want die werd helemaal rood op haar huid. Vond ik echt heel zielig...
Fijn. Alles voor de beestjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn Boomer gaat eens per kwartaal, kosten €60. Zijn vacht wordt anders veel te lang, blijft door groeien.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een boomer die elke 3 maand naar de trimmer gaat.
Hij is er dan ongeveer anderhalf uur en daar kost me 60 euro.
Wel prijzig maar hij haart daarentegen niet uit en daar vind ik wel heel fijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig niet zeg. Wij hebben een herdermix, de hond heeft een ondervacht en verhaart soms flink (in het voorjaar bijv). Alleen dan borstel ik, voor de rest onderhoudt de vacht zichzelf. Wassen doen we zo min mogelijk, alleen na wentelen in koeienvlaaien of rotte vis. Als hij modderig is moet hij verplicht even zwemmen, en we drogen hem dan thuis af met een grote handdoek. Tussen de laatste twee shampoobeurten zat zeven maanden.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah kijk, die boomer info is interessant voor me, dank. Ik ben gek op boomers en die staan wel bovenaan mijn lijstje.
Hier in de buurt kost trimmen bij een salon ongeveer 50 euro voor een klein hondje zag ik.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze australian labradoodle gaat ongeveer elke 8-10 weken naar de kapper om geknipt te worden (haar groeit door, dus moet wel gebeuren). We gaan naar een speciale doodle kapper, zij kent de doodle vachten goed en ook het karakter van doodles, we zijn heel blij en tevreden met haar. Het is niet goedkoop (ik geloof €80 per keer), maar wat ons betreft is dat het helemaal waard. En groot voordeel van een australian labradoodle is dat ze helemaal niet uitharen, dus nooit haren in huis of op kleding, ideaal! Niet goedkoop om aan te schaffen en dus ook niet qua onderhoud, maar wij zijn echt heel blij met onze keuze voor dit ras. Enorm lief en een enorm blij ei is ze, daar worden we zelf ook blij van :-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog niet geweest met onze pup (half poedel) omdat het nu in de winter wel lekker warm is. Maar in het voorjaar wil ik hem zeker wel een keer laten snoeien.

Z'n gezicht probeer ik zelf te knippen wanneer ik het te lang vind worden. En even snel wassen kan thuis als het noodzakelijk is (tot nu toe 1 keer gewassen na een strandbezoek en 1 keer alleen z'n kont omdat er poep in de haren vast zat en ik het er niet uit mocht knippen).

Hij verhaart in principe niet, dus het kammen is voornamelijk om vervilting tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mousse28 schreef:
04-02-2023 08:58
Wat kort door de bocht. Er zijn rassen die moeten wel geplukt, geknipt of geschoren worden omdat de vacht blijft groeien.

Mijn Cockapoo is 1x als pup geweest (wennen) en 1x met 9 maanden geweest. Ze is nu 10 maanden en voorlopig niet nodig. Wel ga ik proberen haar zelf te knippen. Deels deed ik het al zelf maar ik heb nu een boek/training aangeschaft om het helemaal zelf te doen. Ik vond dat de trimster het echt te kort had gedaan en ik vond het echt duur (€120).
Lees de topictitel nog eens anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik deel wel de mening dat zo'n gemanicuurde hond vaak geen gezicht is. Gewoon lekker wild heeft wel mijn voorkeur idd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
04-02-2023 09:24
Gelukkig niet zeg. Wij hebben een herdermix, de hond heeft een ondervacht en verhaart soms flink (in het voorjaar bijv). Alleen dan borstel ik, voor de rest onderhoudt de vacht zichzelf. Wassen doen we zo min mogelijk, alleen na wentelen in koeienvlaaien of rotte vis. Als hij modderig is moet hij verplicht even zwemmen, en we drogen hem dan thuis af met een grote handdoek. Tussen de laatste twee shampoobeurten zat zeven maanden.

Hier ongeveer hetzelfde.
Onderhoudsvrije vachten hebben mijn kruisingen.
Hun ondervachten kunnen idd flink verharen. Ik moet dan echt dagelijks stofzuigen en dan borstel ik ze ook. Ze zijn geen kleine honden en mijn kinderen destijds wassen en aankleden, was minder werk😉
Ééntje heeft trouwens de neiging om een soort van dikke kraag met haar om op zijn schouders en rondom zijn hals te krijgen. Dit past totaal niet bij hem. Deze scheer ik zelf af. Hij vind het nog lekker ook. Gaat er helemaal voor zitten en knijpt de oogjes toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn hond hoeft niet naar de kapper, ze heeft lang haar. Als het haar een keer ergens te lang wordt knip ik het zelf. Maar dat heb ik in 2 jaar tijd nu 1 keer gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Biebeltje schreef:
04-02-2023 09:51
Ik deel wel de mening dat zo'n gemanicuurde hond vaak geen gezicht is. Gewoon lekker wild heeft wel mijn voorkeur idd.

Oké.. dan ken jij vast de filmpjes van de dierenbescherming niet van honden, waarvan de baasjes het ook 'lekker wild' lieten! Die honden moesten zelfs onder narcose om ontdaan te worden van een vuilniszak vol haar en gigantische klitten en vuil.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven