Gehorig huis; tips gevraagd
dinsdag 13 oktober 2009 om 11:14
Ik woon in een heel gehorige flat.
Voorbeeld:
Laatst hadden de onderburen ruzie over geld en spraken met stemverheffing (nog geen schreeuwen) over hun spaarrekening, en ik kon de bedragen letterlijk horen.
Als mijn bovenbuurman een lepel of vork laat vallen hoor ik dat, deuren, de piepjes van de magnetron van de bovenbuurman, alles hoor je.
Toen ik hier kwam wonen had ik weinig geld, en moest vanaf nul opbouwen, en er ligt op mijn vloer een heel dun tapijt dat ik wil gaan vervangen.
Vooral voor mijn kind vind ik het lastig, hij leeft niet lekker ontspannen, want je houdt er toch rekening mee dat iedereen alles hoort.
Dus als hij 's morgens vrolijk mijn slaapkamer binnen komt en begint te kakelen is het ssst, zachtjes voor de buren, het is nog vroeg etc.
Zo wonen we dus, en dat is best lastig.
Verhuizen op korte termijn zit er niet in.
Nu is mijn vraag:
Wat kan ik het beste op mijn vloer leggen, rekening houdend met de gehorigheid?
Tapijt is voor mij geen optie meer met kleine kinderen over de vloer en huisdieren, vind ik vies en onpraktisch.
Ik heb geen groot budget, denk zelf aan zeil (vanwege zachtere bovenkant) of laminaat (vanwege ondervloer).
Maar wat nu het beste is?
Dus, ervaringen en tips gevraagd!
Wat hebben jouw bovenburen op de vloer liggen en wat hoor je daarvan?
Zijn er nog andere betaalbare mogelijkheden waar ik geen weet van heb?
Ik hoor het graag!
Voorbeeld:
Laatst hadden de onderburen ruzie over geld en spraken met stemverheffing (nog geen schreeuwen) over hun spaarrekening, en ik kon de bedragen letterlijk horen.
Als mijn bovenbuurman een lepel of vork laat vallen hoor ik dat, deuren, de piepjes van de magnetron van de bovenbuurman, alles hoor je.
Toen ik hier kwam wonen had ik weinig geld, en moest vanaf nul opbouwen, en er ligt op mijn vloer een heel dun tapijt dat ik wil gaan vervangen.
Vooral voor mijn kind vind ik het lastig, hij leeft niet lekker ontspannen, want je houdt er toch rekening mee dat iedereen alles hoort.
Dus als hij 's morgens vrolijk mijn slaapkamer binnen komt en begint te kakelen is het ssst, zachtjes voor de buren, het is nog vroeg etc.
Zo wonen we dus, en dat is best lastig.
Verhuizen op korte termijn zit er niet in.
Nu is mijn vraag:
Wat kan ik het beste op mijn vloer leggen, rekening houdend met de gehorigheid?
Tapijt is voor mij geen optie meer met kleine kinderen over de vloer en huisdieren, vind ik vies en onpraktisch.
Ik heb geen groot budget, denk zelf aan zeil (vanwege zachtere bovenkant) of laminaat (vanwege ondervloer).
Maar wat nu het beste is?
Dus, ervaringen en tips gevraagd!
Wat hebben jouw bovenburen op de vloer liggen en wat hoor je daarvan?
Zijn er nog andere betaalbare mogelijkheden waar ik geen weet van heb?
Ik hoor het graag!
dinsdag 13 oktober 2009 om 11:42
Laminaat klinkt wel sterk door, ook met een geluidsisolerende ondervloer. Aan de andere kant staat het wel een stuk strakker dan zeil (maar goed, dat is erg persoonlijk).
Ik denk dat ik toch voor laminaat zou gaan, maar dan een duurdere variant - die klossen namelijk veel minder, met eventueel een dubbele isolerende ondervloer (zeil plus board). Dan heb je èn een mooie vloer, èn je houdt je buren te vriend. En als bonus hoor je je onderburen in ieder geval een heel stuk minder.
Ik denk dat ik toch voor laminaat zou gaan, maar dan een duurdere variant - die klossen namelijk veel minder, met eventueel een dubbele isolerende ondervloer (zeil plus board). Dan heb je èn een mooie vloer, èn je houdt je buren te vriend. En als bonus hoor je je onderburen in ieder geval een heel stuk minder.
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:12
Kurk is ook een goede geluidsdemper! Je hoort er geen geluidjes doorheen als vallende vorken etc. En ik vind het idee van AlettaJacobs ook goed: nog een dun tapijtje erover heen of een mooie stevige zeil. Scheelt geld...
Ik zou me er ook niet te druk om maken als het om nette tijden gaat.
Succes!
Succes!
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:16
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:30
quote:Pink2510 schreef op 13 oktober 2009 @ 12:12:
Kurk is ook een goede geluidsdemper! Je hoort er geen geluidjes doorheen als vallende vorken etc. En ik vind het idee van AlettaJacobs ook goed: nog een dun tapijtje erover heen of een mooie stevige zeil. Scheelt geld...
Succes!Nette tijden?
Succes!Nette tijden?

dinsdag 13 oktober 2009 om 14:17