Geluidsoverlast buurjongen

14-04-2020 20:14 61 berichten
Hey dames,

Alvorens sorry voor het enorm lange bericht, ik moet simpelweg echt mijn ei kwijt.

Ik vraag me even hier raad want ik heb werkelijk waar geen idee meer wat ik moet doen en mijn frustratielevel is echt ver buiten proportie.
Al maanden (sinds november vorig jaar) heb ik enorm veel last van geluidsoverlast van een buurjongen, het gaat dan echt om buiten proportioneel harde muziek (dreunt door heel de woning door (zelfs nog tot in de gang, de galerij en de gezamenlijke ruimtes terwijl we 3 hoog wonen), I kid you not). Ik woon in een appartementencomplex bedoeld voor jongeren, dus iets geluidsoverlast is hier altijd wel en dat is ook te accepteren. Maar om nou van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat knetter harde muziek die overal tot doordreunt af te spelen....?. Zeker in deze moeilijke tijd waarin iedereen rekening met elkaar moet houden en iedereen zich moet aanpassen door o.a. thuis te werken/thuis te zitten, vind ik het persoonlijk behoorlijk egoïstisch, respectloos en ondoordacht. Maar wie ben ik....

Ik heb al meerdere keren geprobeerd aan te bellen om het persoonlijk met hem te bespreken, maar hij geeft geen gehoor. Ik kom hem helaas nooit tegen op de galerij of iets dergelijks, dus kan het hem dan ook niet voorleggen. Ik heb hem tevens al 2 keer een hele nette brief gestuurd met de vraag of hij het geluidsoverlast zou willen stoppen en gebruik zou willen maken van oortjes of een koptelefoon en ik heb hem aangeboden om samen te overleggen voor een oplossing. Geen gehoor gehad. Toen was voor mij de maat vol en heb ik de woningstichting benaderd, die op hun beurt weer buurtbemiddeling heeft ingeschakeld. Echter stopte het geluidsoverlast rond eind februari (tot halverwege maart dan) en heb ik de terugkoppeling gedaan naar de buurtbemiddeling dat het overlast niet meer aanwezig is en dat ik bij verdere overlast weer bij hun terecht kan. Ik ben hem na die tijd 1 keer tegengekomen op straat, waarop hij zei dat hij mijn brieven had ontvangen en hij aangaf meer rekening te houden. Zijn reden voor de overlast was dat hij een tijd lang door ziekte thuis zat, veelal 's nachts wakker was en zat te blowen en daardoor veel muziek afspeelde. Vervelend voor hem, maar persoonlijk vind ik dit geen excuus. Maar dat terzijde.

Sinds halverwege maart ervaar ik dus weer overlast. Vandaag spande echter echt de kroon. Het begon vanochtend al om 10.00 uur en ging door tot vanavond om 19.00 uur, waarbij het na 19.00 uur echt wel belachelijk asociaal was. Waarom ik de specifieke tijden weet? Omdat ik om 10.00 uur voor mijn opleiding (HBO-V) een mondelinge toets af moest leggen (MDO voeren) en ik net ze beoordeling kreeg, die negatief is (dus onvoldoende). De reden? Mijn omgevingsgeluid was te storend, want ze hadden teveel last van harde muziek op de achtergrond. Wellicht dat dit de reden is voor mijn frustratie at the moment maar goed. Super vervelend natuurlijk, maar niet verder voor nu heel relevant.

Nu is het een mogelijkheid om buurtbemiddeling weer in te schakelen. Echter gaf de mevrouw aan die ik sprak dat ik dan wel weer opnieuw op de wachtlijst geplaatst moet worden, waardoor dit weer een hele lange tijd duurt. Ik heb net geprobeerd weer aan te bellen (op het moment dat het even stil was natuurlijk), maar ik kreeg weer geen gehoord. Ik ben even ten einde raad, gezien het niet alleen dus ten kosten gaat van mijn studie, maar ook van mijn eigen rust en nachtrust vooral. Ik merk dat ik een stuk prikkelbaarder en vermoeider ben en zeker gezien ik het al meerdere keren heb geprobeerd op te lossen, ben ik het gewoon echt een keertje zat... Vraag me dan ook af wat ik nog meer had kunnen doen of wat ik dan fout doe (ben ik niet assertief of duidelijk genoeg geweest? etc etc), waardoor het nog steeds zo gaat... Hebben jullie nog tips? Bij voorbaat dank!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
15-04-2020 09:51
Hoezo herkansen? Mijn bezwaar bij de opleiding zou zijn dat ik niet vind dat ik moet herkansen, maar dat ze me geen 1 hadden moeten geven voor mijn afgelegde toets.
Ja je gaat toch niet herkansen? Straks krijg je volgende keer inhoudelijk een onvoldoende.
Jammer dat de geluidsoverlast kort was gisteren. Ik zou absoluut niet akkoord gaan met een herkansing, als je een inhoudelijk goed examen hebt afgelegd hoor je bijbehorend cijfer te krijgen.
Afhankelijk van hoe belangrijk de hoogte van dit cijfer belangrijk is voor je vervolgstudie oid, is een ‘compensatie’ zes misschien een compromis.
Wat hij doet mag hij niet. En het zou me niet verbazen indien je niet de enige was die klachten indiende.
Dus van 10 tot 19 herrie maar jij komt niet aan je NACHT rust? En een onvoldoende vanwege omgevingslawaai lijkt me echt sterk eigenlijk. Lag dat echt niet aan jouw onvoldoende kennis?
Raar verhaal iig.
Snap dat de hele dag herrie niet leuk en zelfs vreselijk irritand is. Maar nachtrust verstoren doet het niet dus als het maar tot 19 uur is.
Zelf al eens aan een koptelefoon gedacht? Eentje met noise canceling.
RikM schreef:
14-04-2020 22:10
Bestaat dat, wijkagenten die daadwerkelijk een ronde doen? Ik heb er in mijn hele leven nog nooit één gezien.
Ja! Was voor mij ook een enorme schok :D Ben verhuist en was gewend dat zelfs bij café ruzies of overlast er geen blauw op af komt, ja 4 uur later of zo. Nu op mijn nieuwe adres één keer gebeld over iets staat smiddags de wijkagent op de stoep. De politie is in mijn buurt met de meeste dingen heel snel. Wijkagent gaf ook toe dat ze een fijn team hadden en dat dat niet overal zo is.
Maar het gebeurt dus, al zal het sporadisch zijn :D
strings-attached schreef:
15-04-2020 14:22

Dat is toch de wereld op z'n kop? Dat je in je eigen huis met een noise cancelling koptelefoon op moet lopen omdat een of andere malloot de hele dag snoeiharde muziek draait?
strings-attached schreef:
15-04-2020 14:22
Dus van 10 tot 19 herrie maar jij komt niet aan je NACHT rust? En een onvoldoende vanwege omgevingslawaai lijkt me echt sterk eigenlijk. Lag dat echt niet aan jouw onvoldoende kennis?
Raar verhaal iig.
Snap dat de hele dag herrie niet leuk en zelfs vreselijk irritand is. Maar nachtrust verstoren doet het niet dus als het maar tot 19 uur is.
Zoals aangegeven in de OP en in mijn eerdere reacties, speelt het geluidoverlast ook zeker 's nachts af. Ik draag daarvoor al speciale oordoppen tijdens het slapen sinds het overlast op kwam zetten, maar dit mag op sommige nachten niet baten waardoor ik heel slecht slaap. Daarnaast zorgt het ervoor dat je sowieso met en minder goed gevoel naar bed gaat en de daardoor stress best hoog zit.

Die onvoldoende is ook mijn keuze niet geweest, Helaas zijn ze bij mij op de opleiding enorm streng wat betreft de generieke criteria. Een van die criteria was dat de student een rustige omgeving moet hebben en goed verstaanbar moest zijn, dit was bij mij door omstandigheden dus niet het geval. ik vind het ook belachelijk. Mijn SLB-er en mijn klas staan achter mij. Maar zodra men niet aan die generieke critera voldoet, is de beoordelaar niet meer verantwoordelijk om te kijken naar de inhoud. In mijn geval heeft ze dat wel gedaan en hierop ben ik ook beoordeeld. Buiten het feit dat ik mijn voorgelegde interventies met maar 1 wetenschappelijke bron per interventie wist te onderbouwen, heb ik alle punten verder gescoord. Het feit dat mijn cijfergemiddelde een 8,5 is, ik alle studiepunten tot nu toe heb gehaald en zowel mijn SLB-er, als mijn klas en docenten zeer te spreken zijn over mij, lijkt het mij daarnaast sterk dat het aan mijn kwaliteiten ligt. Ik vind het jammer om te lezen dat dit, ondanks dat ik zeer duidelijk ben in mijn OP en reacties, alsnog in twijfel wordt getrokken. Ik ben puur en alleen afgerekend op de generieke criteria, mijn inhoud was goed. Onvoldoende kennis heb ik zeker weten niet.

Ik vind dat ik mij al coulant en geduldig genoeg heb opgesteld. Alle aanpassingen die ik zelf heb kunnen doen, heb ik gedaan. Maar dit werkt niet in deze situatie en dus is het wel tijd dat er was aan gedaan wordt. Dit is buiten mijn macht om en niet mijn eigen verantwoordelijkheid meer.
.
cookielover wijzigde dit bericht op 31-07-2020 23:45
99.63% gewijzigd
Ik ging hem onderhand opzoeken en hem een dreun op zijn neus verkopen. werkelijk!
Daarvoor is de examencommissie toch. Ook al staat er iets in de voorwaarden, er zijn uitzonderingen. Net zoals dat er vaak in het oer staat dat er 2 kansen per jaar zijn. De examencommissie kan een uitzondering maken. Je kunt het met de onderbouwing die ik eerder beschreef het gewoon proberen. Kost je minder moeite dan de toets opnieuw doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. En ja ik weet waar ik het over heb, alleen de ene commissie is de andere niet..
Wie trekt hier jouw kennis van de stof van je opleiding in twijfel dan? Niemand toch? We vinden het juist erg sneu dat je opleiding zo star is in zo’n uitzonderlijke periode waarin je tegen wil en dank zelfs thuis geen rustige plek kon hebben om je examen af te leggen.

Die regel van de generieke criteria is mooi anders bellen mensen misschien in een bushaltehokje, maar het is nu voor iedereen even zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven