Glazen wanden douche schoonmaken

22-09-2013 20:56 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lukt mij niet om de glazen wanden van mijn inloopdouche blinkend en kalkloos te krijgen.



Hoe hard ik ook boen ik blijf waterdruppels van kalk houden.



Wie heeft de ultieme tip? Heb al diverse kalksprays gebruikt maar het wil nog niet echt lukken.
Alle reacties Link kopieren
Lukt het ook niet als je met een spons en een heel klein beetje afwas middels de ramen eerst insopt en vervolgens met een vochtige doek de ramen na poetst en vervolgens met een droge handdoek de ramen droog wrijft?
Niks werkt, ik heb het ook en heb echt alles al geprobeerd. Antikal, bleek, cilit bang, HG spul, azijn, cif, afwasmiddel, iets duurs van sealskin, glansspoelmiddel, iets agressiefs uit het ziekenhuis, ik heb al heel wat uren zitten boenen maar helaas. Ik heb het opgegeven. Als het vanaf het begin niet goed is bijgehouden krijg je het niet meer weg. Hier zat de deur er al in, vorige bewoonster heeft er niks aan gedaan.
Het enige dag helpt is voorkomen. Dus na elke douchebeurt met een trekker de glazen douchewanden afnemen.
Wat wij hier te horen hebben gekregen: ga naar de Alles Voor Auto's winkel en haal daar een bus ruitenvloeistof op die het water eraf laat lopen. Die spuit je op de glazen wanden van je douche. Elke douchebeurt grondig natrekken en droogmaken. En elke maand herhalen met die spuitbus.



We gaan het proberen in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ajax shower power werkt als een trein.
.
Doreia : dat heeft toch geen nut meer als de aanslag erop zit?



Die Ajax zal ik eens voor kijken. Moet hem dan wel verstoppen, want dat merk mag hier eigenlijk niet naar binnen
Alle reacties Link kopieren
autowas schijnt het te zijn
Alle reacties Link kopieren
Echte kalk krijg je heel makkelijk a la minute weg met azijn dus ik vraag me af of het wel kalk is en geen zeepresten.



Ik zou een handstoomappparaatje erop zetten en met een doekje droogvegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat Wellie zegt inderdaad: na elke douchebeurt de douche uitdrogen, dan heb je nooit strepen of kalkresten meer.

Maar ik doe dat soms niet al te trouw en dan boen ik gewoon even met een sponsje en wat antikal. Goed naspoelen (erg belangrijk!), wisser er overheen en droogmaken met een schone thee/handdoek. Dan blinkt ie bij mij weer.
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2013 @ 21:04:

Niks werkt, ik heb het ook en heb echt alles al geprobeerd. Antikal, bleek, cilit bang, HG spul, azijn, cif, afwasmiddel, iets duurs van sealskin, glansspoelmiddel, iets agressiefs uit het ziekenhuis, ik heb al heel wat uren zitten boenen maar helaas. Ik heb het opgegeven. Als het vanaf het begin niet goed is bijgehouden krijg je het niet meer weg. Hier zat de deur er al in, vorige bewoonster heeft er niks aan gedaan.



Polijsten helpt wel. Er bestaat een soort staalwol-schuursponsje dat je kunt gebruiken en dat geen krassen achterlaat. Maar het is wel bezigheidstherapie.



Daarna bijhouden. Wij hebben op de badkamer badmatten, handdoeken, washandjes en droogdoeken. Die laatste liggen daar dus echt voor de glazen deur. Want 1x die deur helemaal afdoen was voor mij voldoende. Daarna heb ik het Man ook laten doen, sindsdien veegt hij ook braaf.



Maar na 8 jaar nog steeds een glanzende deur.
DH: oh, ik lees mijn post al terug. Wij hebben inderdaad een nieuwe douche, met nieuwe douchewand. Dat is inderdaad voorkomen van...
Alle reacties Link kopieren
Die Ajax maakt goed schoon en legt ook een laagje op de wand zodat kalk minder snel aanhecht. Desnoods giet je t over in een plantenspuit
.
Alle reacties Link kopieren
Ook een scheermesje geprobeerd (krabben)?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik spuit het altijd helemaal vol met Antikal, dan laat ik dat een tijdje inwerken, met een sponsje poetsen en dan afspoelen. Wel een nieuwe glazen wand hier...
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn, werkt hier als een tiet!
Je kan ook proberen vellen keukenrol tegen je wand aan te plakken met (schoonmaak)azijn (zodra ze nat worden met azijn blijven ze aan het glas plakken). Uurtje laten zitten, daarna poetsen en afspoelen.



En een trekker kopen en na elke douchebeurt droog trekken voortaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:shoplustige78 schreef op 22 september 2013 @ 21:18:

autowas schijnt het te zijnJazeker hele douchegebeuren goed inpoetsen en uitpoetsen en je hele badkamer blijft goed schoon doe het 2x jaar en werkt perfect
Alle reacties Link kopieren
Exces: staalwollen schuursponsje?? En het krast niet??

Misschien moet ik me daar eens voor inzetten....



TO ik heb hetzelfde probleem als jij....niets schijnt meer te helpen, dus ik volg je topic op de voet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hetzelfde probleem, dateert ook van vorige bewoonster.

Ik heb er zelfs wel eens een oude poetshanddoek, gedrenkt in schoonmaakazijn, een hele middag overheen gehangen, daarna schuursponsje erover, maar nog zit het erop



Wie heeft de gouden tip? Anders wordt het toch maar vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet dat staalwollen schuursponsje er uit?
Alle reacties Link kopieren
Laurentien, ik heb net schuursponsjes gekocht!

Al poets ik de hele middag, ik zou zo gelukkig zijn als het helpt....op mijn knietjes ala assepoester...



nb. Zou het aan ons bouwjaar liggen? Ik ben ook van 1979
Lijkt me stug dat azijn niet werkt...

Azijn is super zuur.. kalk is enorm basisch.. het zuur van de azijn zou de kalk op moeten lossen...

Laat je het wel intrekken? Bijv met een plantenspuit er heel licht opdoen (dus geen enorme druppels die meteen naar beneden suizen, maar heel fijn verstuiven..)



Gewoon even laten zitten en dan weer poetsen...

Zo heb ik het wel met de kraan in m'n nieuwe huis gedaan (bovenkant was netjes gepoetst, onderkant leek wel een soort kalkgrot compleet met stalagtieten)... doekje met azijn eromheen gewikkeld en het is blinkend schoon!
Alle reacties Link kopieren
nb van die staalwoldingen, gewone heb ik natuurlijk allang geprobeerd met alle denkbare ellende erop...net als jij...
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ja azijn werkt bij mij ook super! Ik laat het wel echt paar uur intrekken en daarna bleek in laten trekken en alles goed afspoelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven