graniet keukenblad schoonmaken

28-05-2008 14:49 10 berichten
Wij hebben sinds kort een zwart garnieten keukenblad. Helaas vind ik hem in het onderhoud iets tegen vallen. Regelmatig moet ik hem 'oppoetsen', omdat je anders streppen, enz. ziet.



Hoe doen jullie dat? Is er iets waarmee het makkelijker schoon te maken is?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ons blad regelmatig met Vetweg van HB, en van tijd tot tijd met groene zeep. Insmeren, half uurtje laten inwerken en weer afboenen. Verder neem ik hem gewoon af met een vaatdoekje, ik heb nooit last van strepen eigenlijk. Als er al strepen opzitten dan is dat vaak gewoon vettigheid van het koken o.i.d..
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik ben inmiddels ook met groene zeep bezig (heet goudzeep, groen zeep was hier niet te vinden, maar het is volgens mij hetzelfde).

Het zijn geen strepen van vet, maar meer van bijv. een doekje wat je erover heen haalt.. moeilijk uit te leggen.



Nog iemand tips.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook wat opletten met afwasmiddelen. Deze laten soms ook een vettige laag achter op je aanrechtblad.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Is het vaardoekje niet gewoon vuil? Ik krijg ook strepen van m'n doekje als hij langer dan een dag word gebruikt. Iedere dag een schoon doekje en mijn zwarte granieten blad blijft schoon.

Ik doe nooit wat extra's om 'm schoon te maken. Gewoon afnemen met een sopje met afwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Hey goudvis, ik heb ook een zwart granieten aanrechtblad.

Er is v HG een natuurstenen aanrechtbladreiniger. Ik begrijp wel wat je bedoelt met schoonmaken. Probeer eens om na het gebruik van het natte doekje met een droge doek na te wrijven.

Ik gebruik dagelijks de HG oven, grill en bbq reiniger, ff kookplaat, magnetron en aanrecht insprayen en afnemen en alles is schoon zonder boenen. Je doet maanden met zo n fles en je kan later de navulling kopen.
Bedankt voor de reakties.



Blind Guardian.. ik gebruik ook bijna dagelijks een schoon doekje, dus dat is het (helaas) niet.



Ik doe het nu eerst met een vochtig doekje en daarna een droge theedoek.



Emmelaa.. ik zal inderdaad eens gaan kijken wat HG heeft. Zo'n spray lijkt me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
goudvis30 schreef op 28 mei 2008 @ 14:49:

Wij hebben sinds kort een zwart garnieten keukenblad. Helaas vind ik hem in het onderhoud iets tegen vallen. Regelmatig moet ik hem 'oppoetsen', omdat je anders streppen, enz. ziet.



Hoe doen jullie dat? Is er iets waarmee het makkelijker schoon te maken is?






Hoi,



Zo te lezen hebben jullie een composietsteen keukenblad en geen graniet. Met graniet heb ik doorgaans nooit problemen omdat bij het polijsten de porieen gesloten worden.

Welke soort/naam "graniet" is het ? impala, negro tebas ?
Alle reacties Link kopieren
Streeploos vegen lukt eigenlijk alleen als je een (thee)doek gebruikt die gewassen is zonder wasverzachter.



Wat ook heel goed werkt, is een doek van Jemako, de micro-line (soort van theedoek met een wafelstructuur). Niet goedkoop, maar alle gladde oppervlakten worden streeploos schoon. Ook wassen zonder wasverzachter trouwens.



Zou je zo'n doek bestellen, let dan op, het schijnt dat de gele afgeeft in de was. Gehoord van een kennis.
Alle reacties Link kopieren
Maar écht oud graniet dan? Dat zit namelijk in mijn jarendertig huis. Het is helemaal donker/ zwart geworden op sommige plekken...De normale kleur is grijzig. Kan je het opschuren met iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven