Grenen bed wit verven, hoe? Wie heeft tips?

31-08-2012 21:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Mijn plan: mijn oerdegelijke grenen bedje omtoveren naar een strak wit bed!

Hoe ga ik dat doen? Ik dacht zelf schuren, verven 2 à 3 lagen? En laten drogen. Welke verf zal ik morgen bij de bouwmaterialen even navragen.

Maar... Wie nog tips? Helemaal strak wit of een stijltje à la retro?? Dat je hout doorzichtig wit verft.. zie je vaak bij de xenos.

En de hamvraag: wanneer kan ik er weer in slapen? Morgenavond al?

En aanvullingen altijd welkom!
Ik heb vorig jaar een grenen Flexa hoogslaperT wit geverfd: goed schuren en twee keer lakken met Histor en klaar was ik. Histor kostte 25 euro kleine pot. Nou ja pot, zit in een plastic beker, extra dekkend hoogglans.

Lakte als een tierelier. Enige reden om twee keer te lakken was omdat het toch over was.
Alle reacties Link kopieren
Heb een tijd geleden ook een tweepersoons grenen bed wit geverfd. Helaas bleek er geen lak op te zitten, maar olie, waardoor ik niet kon schuren maar het hele bed moest afkrabben tot op het blanke hout. Daarna goed opgeschuurd. Ik heb twee keer in de verdunde grondverf gezet en 2 keer afgelakt met matte verf. Resultaat ben ik erg tevreden mee, maar man wat een werk!

Ik laat alle lagen minimaal 18 uur drogen, dus morgen weer in je bed lijkt mij onhaalbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven