Grondige schoonmaak wc
maandag 8 maart 2010 om 13:48
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe krijg je een wc ontsmet?
Ik woon in een studentenhuis met verder alleen kerels. Volgens mij hebben ze een beetje moeite met richten want er hangt echt een ranzige pisgeur in de wc, terwijl de pot wel schoon is (die wordt regelmatig schoongemaakt).
Hebben jullie tips om de grond weer fris te krijgen (we hebben wel een dweil)? Een of ander wondermiddel? En als ik toch bezig ben neem ik de pot zo ook even onder handen, hebben jullie daar nog goede tips voor?
Ik woon in een studentenhuis met verder alleen kerels. Volgens mij hebben ze een beetje moeite met richten want er hangt echt een ranzige pisgeur in de wc, terwijl de pot wel schoon is (die wordt regelmatig schoongemaakt).
Hebben jullie tips om de grond weer fris te krijgen (we hebben wel een dweil)? Een of ander wondermiddel? En als ik toch bezig ben neem ik de pot zo ook even onder handen, hebben jullie daar nog goede tips voor?
maandag 8 maart 2010 om 13:50

maandag 8 maart 2010 om 13:56
quote:Jorina schreef op 08 maart 2010 @ 13:53:
Ik had ooit in mijn destijds huurwoning een pot die ook niet schoon te krijgen was. Azijn, soda, bleek, niets hielp... Uiteindelijk heb ik bij de Praxis gewoon een nieuwe pot op gehaald, een wat prijzige oplossing, maar het werkte wel
De volgende keer een paar flessen goekope cola in de wc kiepen.
Nachtje laten staan.
Als dat niet helpt, kun je ook zoutzuur bij de apotheek halen.
Om je studentenhuisplee schoon te krijgen, neem je twee slechtmikkende studenten. Je geeft ze een emmer sop en een borstel en zegt:"Je eigen smerigheid schoonmaken, en snel een beetje!"
Ik had ooit in mijn destijds huurwoning een pot die ook niet schoon te krijgen was. Azijn, soda, bleek, niets hielp... Uiteindelijk heb ik bij de Praxis gewoon een nieuwe pot op gehaald, een wat prijzige oplossing, maar het werkte wel
De volgende keer een paar flessen goekope cola in de wc kiepen.
Nachtje laten staan.
Als dat niet helpt, kun je ook zoutzuur bij de apotheek halen.
Om je studentenhuisplee schoon te krijgen, neem je twee slechtmikkende studenten. Je geeft ze een emmer sop en een borstel en zegt:"Je eigen smerigheid schoonmaken, en snel een beetje!"

maandag 8 maart 2010 om 14:18
Vergeet het.
Door het spetteren is de pis in de voegen getrokken, dus om de geur echt weg te krijgen zouden alle voegen opnieuw gedaan moeten worden.
Maar goed, je kunt het proberen met dettol, liefst schrobben. En daarna een bordje ophangen met het verzoek om te zitten als ze moeten plassen. Maar ik geef je weinig hoop dat het werkt tegen de geur, tenzij de voegen nog redelijk nieuw zijn.
Door het spetteren is de pis in de voegen getrokken, dus om de geur echt weg te krijgen zouden alle voegen opnieuw gedaan moeten worden.
Maar goed, je kunt het proberen met dettol, liefst schrobben. En daarna een bordje ophangen met het verzoek om te zitten als ze moeten plassen. Maar ik geef je weinig hoop dat het werkt tegen de geur, tenzij de voegen nog redelijk nieuw zijn.
maandag 8 maart 2010 om 14:47
quote:NilVolentibusArduum schreef op 08 maart 2010 @ 14:17:
Thanks voor de tips!
Ik ga zo maar eens Dettol halen en flink aan de schrob... In principe moeten ze het gewoon zelf schoonmaken ja, maar het is mijn beurt en zij ruimen ook mijn lege flessen in de douche op ;)Sta jij altijd in de douche te pimpelen dan?
Thanks voor de tips!
Ik ga zo maar eens Dettol halen en flink aan de schrob... In principe moeten ze het gewoon zelf schoonmaken ja, maar het is mijn beurt en zij ruimen ook mijn lege flessen in de douche op ;)Sta jij altijd in de douche te pimpelen dan?

maandag 8 maart 2010 om 15:31
maandag 8 maart 2010 om 17:52
In mijn huurhuis zat er ook een pislucht in de voegen van de tegels. Normaal rook je dat niet, maar juist als je het schoonmaakte en het nat werd :puke: Da's toch niet echt een prettige gedachte. Wat ik ook probeede: nacht in de bleek, nacht in de schoonmaakazijn, hard schrobben, zelfs met een tadnenborstel... het bleef naar pis ruiken als het nat was.
Ik heb er dus uiteindelijk een stuk vinyl overheen gelegd en ik moet zeggen, het voldoet echt prima!!! Het is glad, heeft geen voegen en kost als coupon niets. Bovendien is het ook 's nachts wel fijn: nooit meer met je blote voeten op koude tegels (hoewel ik me kan voorstellen dat je dat in jouw studentenhuis niet zo snel doet)
Ik heb er dus uiteindelijk een stuk vinyl overheen gelegd en ik moet zeggen, het voldoet echt prima!!! Het is glad, heeft geen voegen en kost als coupon niets. Bovendien is het ook 's nachts wel fijn: nooit meer met je blote voeten op koude tegels (hoewel ik me kan voorstellen dat je dat in jouw studentenhuis niet zo snel doet)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 8 maart 2010 om 22:12
dinsdag 9 maart 2010 om 17:27
zondag 1 augustus 2010 om 22:48
De WC-pot schoonmaken, doe je het beste met cola(geen light, gewone cola) Tegen de geur goede boenbeurt en soda(zorg dat er geen dieren zijn, die kunnen dood gaan van een likje soda.) Soda mengen met heet water en boenen maar. En inderdaad gewoon zorgen dat de jongens in de pot plassen. Bijvoorbeeld zo een plakvlieg, hahah:P En met poetsen bedoel ik echt schrobben met een borstel goed afspoelen en nadweilen/met een doek erlangs