Grondige schoonmaak wc

08-03-2010 13:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe krijg je een wc ontsmet?

Ik woon in een studentenhuis met verder alleen kerels. Volgens mij hebben ze een beetje moeite met richten want er hangt echt een ranzige pisgeur in de wc, terwijl de pot wel schoon is (die wordt regelmatig schoongemaakt).

Hebben jullie tips om de grond weer fris te krijgen (we hebben wel een dweil)? Een of ander wondermiddel? En als ik toch bezig ben neem ik de pot zo ook even onder handen, hebben jullie daar nog goede tips voor?
Ik zou zeggen, probeer eens schoonmaakazijn, giet gewoon een heel flesje leeg over de vloer, laat het een paar uur intrekken en dan alles opdweilen. Bacteriën verdwijnen door zuur en het neutraliseert. Als alles goed droog is zou je siliconenspray over de voegen kunnen spuiten om ze af te dichten. Wel ontzettend smerig zeg, ik heb met je te doen.
Dettol kan je trouwens het goedkoopst op de markt kopen, 5 euro voor een fles, ik doe dat altijd verdund volgens de gebruiksaanwijzing in een mini plantenspuitje en spuit hier wc bril en aanrecht en vaatdoekje etc mee in na het schoonmaken en laat het dan zo opdrogen. Desinfecterende werking van dettol heeft pas effect als het een poosje in kan werken.
quote:bloempje797 schreef op 08 maart 2010 @ 22:12:

[...]

Toen ik zwanger was deed ik dettol op een zakdoekje, kon ik er de hele dag aan snuiven. Tering, wat vond ik dat lekker ruiken. Manlief werd er gek van, iedere keer als hij thuiskwam stonk de hele hut naar dettol...
quote:Vishnu schreef op 08 maart 2010 @ 13:58: de rest met mengsel soda/bleek/water inspuiten.Ik zou nou niet echt adviseren om chloor met andere dingen te gaan mengen....
-
Azijn of Chloor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven