Handboek Naaitechnieken (smith, A.)

06-04-2011 12:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer een oude hobby op gaan pakken, namelijk zelf kleding maken. Ik heb al de nodige ervaring, maar kan bijvoorbeeld niet zelf een blazer in elkaar zetten of iets dergelijks. Zat me nu af te vragen of dat ik voldoende aan bovengenoemd boek zou hebben of dat ik op naailes zal gaan. Heeft iemand dit boek? Wat vinden jullie van het boek?

Alvast bedankt,

Sky
Dat boek ken ik niet. Wel een superleuke hobby in ieder geval die ik met je deel!

Ik kwam laatst tot de conclusie dat ik een behoorlijke hoeveelheid basistechnieken miste en ben toch op naailes gegaan. Heeft me een hoop opgeleverd eigenlijk! En , ik ben niet zo precies, een patroon tot op de puntkomma letterlijk volgen scheelde bij mij al een hoop.

Ik heb een boel opgestoken en het was nog gezellig ook; ik zeg naailes nemen!
Ik had ook een boek, maar ben toch op naailes gegaan....Dat ging beter! Ik ging gewoon wat maken en de daarbij komende probleempjes samen met de lerares opgelost!
Ik raad ook naailes aan, ik miste ook wat technieken en ik merkte dat ik het toch fijn vond als iemand mij kon helpen als het niet ging zoals ik het wilde, me dus het even een keer extra liet zien. Leuke hobby, hoor!!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik heb ooit het basisboek van Margriet gekocht. Ik weet niet of dat nog te koop is , maar het heeft me alles geleerd wat ik nodig had om, bijvoorbeeld, een blazer in elkaar te zetten, met alle toeters en bellen.Het is vast nog wel ergens te vinden.
Basisboek van de margriet is volgens mij nogsteeds te koop.... en de knippie heeft er ook een die vrij duidelijk stapsgewijs uitleg geeft.
Dat basissboek van Margriet heb ik ook nog steeds, is al meer dan 20 jaar oud, vind het nog steeds erg prettig om mee te werken. Volgens mij heb ik er een van Margriet/Knip samen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
ik zou beide doen. Naailes omdat ik met persoonlijk contact beter leer en het boek om het thuis nog even na te zoeken.
Dank jullie wel voor alle reacties. Tja, denk inderdaad dat het een combi van beiden wordt. Weet een van jullie misschien een naaicursus in de buurt van Barendrecht?

groetjes sky
Leuk! Ik freubel zelf wel eens wat in elkaar, maar dat blijft bij recht toe en recht aan. Kleding maken hebt ik wel eens geprobeerd maar is best nog wel lastig. Daarom heb ik me nu toch maar aangemeld voor een curus. Ga in mei beginnen, heb er zin in.

Jij ook veel plezier als je je toch aanmeld voor een cursus. Via de knip site kun je adressen voor een cursus in je eigen omgeving vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven