Hellup verhuizen naar Den Bosch

15-03-2015 16:03 26 berichten
Hellup, wie kan mij raad geven. Wij gaan verhuizen naar Den Bosch omdat mijn partner een nieuwe baan heeft. We kennen deze stad helemaal niet en ik heb op funda gekeken en de huizen in onze prijsklasse bekeken. Ik kom dan op een paar wijken uit die ik vaak tegenkom. Maar geen idee hoe die wijken zijn. Zijn er hier echt Den Bosch kenners die ons wat kunnen vertellen over bepaalde wijken?

Bij voorbaat heel erg bedankt, wij zien door de bomen het bos niet meer!

De Vliert

Graafsebuurt Noord

Graafsebuurt Zuid

De Kruiskamp

De Schutskamp

Rompert

Awijk Zuid

Buitenpepers
Maaspoort heeft een goede verbinding met de snelweg A2.

Daar zaten jaren geleden vooral tweeverdieners. Je zit een beetje buiten de stad met geheel eigen voorzieningen.

Hoewel.... http://www.bd.nl/regio/de ... r-en-breekijzer-1.4816225

Maar in het centrum is het duur wonen en weinig parkeerruimte.

Maaskantje (bekend van the new kids) is onderdeel van Den Dungen. Fritestent was bedevaart-oord (toeristische trekpleister) van fans.

Huur een fiets vanaf CS Den Bosch en ga een ritje in bepaalde wijken doen.

Den Bosch zelf is echt wel een bezoek waard. Is een erg leuke stad. Er is een leuke markt, veel groen in de omgeving en leuke restaurantjes. Het wordt misschien weer eens tijd om er zelf (= ik) weer eens naar toe te gaan.

EDIT: Graafsebuurt is wel mooi, maar vaak in het nieuws geweest vanwege rellen. Ik weet niet meer precies wat allemaal, maar je zou ook op criminaliteit kunnen kijken en kans op inbraken. Ik weet niet of dat nog te bekijken is, maar zelf zou ik liever buiten Den Bosch zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven