help er krast een beest over ons verlaagde plafond

07-05-2010 22:37 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit ik vanavond rustig in de stoel hoor ik ineens een herrie van krassen.Denk nog zo hard regent het toch niet,hoor ik gewoon het krassen van een muis ofzo.Moet dan wel via een spouwmuur of een ander gaatje naar binnengekomen zijn.Weet ook niet wat het nu precies Zit tussen garagedak en overgang van verlaagd plafond.Wat nu te doen,kan moeilijk de boel openbreken.Maar wil er wel vanaf.
quote:Very Cherry schreef op 07 mei 2010 @ 23:15:

Ons verlaagde plafond. "Ons". Dat suggereert een wederhelft. En die zit? Onder de bank?Ja kan je man niet optreden???
quote:Rasjell schreef op 07 mei 2010 @ 23:16:

of een teigerdat lijkt me een beetje onrealistisch hoor
quote:Very Cherry schreef op 07 mei 2010 @ 23:15:

Ons verlaagde plafond. "Ons". Dat suggereert een wederhelft. En die zit? Onder de bank?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Als het echt herrie is, lijkt me sterk dat het een muis is hoor....
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 23:16:

Geen gif zetten hoor!! dat is killing voor je eigen huisdieren/ kinderen en echt mega zielig. Je hebt vang vallen dat je het gespuis levend kan vangen en dumpen in een bos (of bij je meest gehate kennissen)Zonder kinderen of huisdieren wel het effectiefst. Die vangvallen hebben hier in huis nooit iets gevangen, terwijl er wel duidelijk aan het gif wordt gegeten als we ze weer hebben.
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 23:17:

[...]

dat lijkt me een beetje onrealistisch hoornou dat seg je nou wel maar het sou somaar kenne hoor. je weet niet niet salkmaarsegge
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 23:07:

[...]

ja die zijn ook heel gevaarlijk en groot en agressiefHehe steenmarter is een beschermde diersoort, je mag ze niet vangen of doden.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
gewoon pronguluk je koekepan drop late falle. Niks an hut hantje
Hmm lastig het kan dus van alles zijn volgens jullie,van tijger ,rat ,wespen,slang ,musjes.
ik zeg het is vast een tijger
quote:Chardonnay schreef op 07 mei 2010 @ 22:46:

Weet je wanneer het pas echt naar wordt? Als zo'n muis of rat dood gaat en een vlieg legt er eitjes in....ieehhh voor je het weet heb je overal dikke vette vliegen.

Dat had ik dus in huis Gelukkig is de muis uiteindelijk door alle larven opgegeten en heb ik alle vliegen vermoord.

Eind goed, al goed.

Klinkt inderdaad als een zeer sprookjesachtig einde van het leven van deze kleine, lieftallige wezentjes.

of een nest jonge olifanten
Of een krasgeest.
waar woon je? Dit nieuwsbericht is van vandaag:

de Volkskrant

Neem nu een abonnement op de Volkskrant!

Lees de online krant

Steenmarters bezorgen ANWB extra werk

ANP op 07 mei '10, 16:15, bijgewerkt 7 mei 2010 16:19

DEN HAAG - De wegenwachters van de ANWB kampen in Twente en Limburg met een bijzondere tegenstander: de steenmarter.

Een zegsman van de verkeersdienst meldde vrijdag dat het de afgelopen tijd in het oosten en zuiden van Nederland ‘schering en inslag is’ dat de enthousiaste knaagdiertjes bedrading onder de motorkap van auto's kapotbijten.

Volgens kennisinstituut Alterra van de Wageningen Universiteit zouden er zich op dit moment in Nederland ‘vele duizenden’ steenmarters bevinden. ‘Maar vooral het aantal plekken waar steenmarters voorkomen, is toegenomen’, laat een woordvoerder van Alterra weten. ‘Vroeger zaten ze vooral rond boerderijen en schuurtjes. Maar het bevalt de marters steeds beter dicht in de buurt van mensen.’

De marter heeft zich nagenoeg volledig aangepast aan de drukke stadsomgeving. Zij zoeken een fijne slaapplaats, zoals onder de kap van een auto, en slopen dan alles wat ze tegenkomen. Bovendien maakt het stukbijten van elektrische onderdelen deel uit van de territoriumverdediging van de diertjes.

De schade aan auto's kan worden voorkomen met apparaatjes die een zwakke stroom of ultrasoon geluid produceren. Andere oplossingen zijn volgens de ANWB antimarterspray of het afschermen van de kabels met harde kunststof. Het motorcompartiment zelf kan worden afgeschermd met kippengaas.

De steenmarter is een beschermd roofdier, dat de laatste jaren bezig is met een bescheiden opmars in Nederland. Volwassen exemplaren zijn 40 tot 48 centimeter lang, ongeveer 12 centimeter hoog en wegen 1,3 tot 2,5 kilo.

Wij hebben het zelf ook gehad in een oude pastorie waarin we woonden, een steenmarter dus, of meerdere.
Whatever, I do what I want
Wat het ook mag zijn weet echt niet hoe ik erbij kan komen,gaten in de muur laten boren of een stuk dakgoot laten verwijderen.
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 23:07:

of een slang, ontsnapt uit een terrarium in de buurtDacht ik ook aan. Zo'n dikke pyhton.
Voor dat je het plafond gaat wegbreken moet je wel zeker zijn dat het echt daar vandaan komt. Soms weet je zeker dat een geluid ergens vandaan komt maar vergis je je. Zo werden wij eens om 3 uur midden in de nacht door een woedende buurman uit ons bed gebeld die heel zeker wist dat er een apparaat bij ons tegen de muur stond te schudden. Was niet bij ons.
Muizen komen ook wel op plekken waar geen eten is hoor , dus laat er iemand voor komen . Niet denken dat het vanzelf weg gaat. Ook wespen maken inderdaad zo'n krassend geluid.

Laat er eerst eens iemand naar kijken /luisteren

Succes
Bel gewoon de ongediertebestrijding en zeg dat je niet weet wat erzit,die zullen het toch wel weten,of iemand langs sturen om te kijken?
Er valt zo niks te zien namelijk en geluid is sinds gisteravond dan niet weer geweest,dat gaat lastig worden.Of ze zouden zo gif ivia een kier in de buitenmuur moeten kunnen spuiten.Maar goed dan moet je wel weten wat er zit.De boel gelijk openbreken vind ik namelijk ook nogal wat.
Ik zou zeggen, wel gif leggen. Een muis die doodgaat nadat hij gif heeft gegeten wordt als het ware geconserveerd en het lijkje verdroogd dan gewoon, zonder stank en zonder maden. Lijkt me een betere oplossing dan ze daar een natuurlijke dood te laten sterven. Je hoeft er maar een klein gaatje voor te boren, en als ik jou was zou ik aan een stok een soort van paraplu van dik papier vouwen, die met (getelde) gifkorrels vullen en die dan door het geboorde gat duwen, de omgekeerde "paraplu" met tape aan stok vastzetten en voorzichtig door het gat duwen, de stok vervolgens uit het plafond laten hangen en eventueel met tape vast zetten. Na een paar dagen de stok er voorzichtig uit trekken en tellen hoeveel gifkorrels er nog inzitten. Als er van is gegeten, boel bijvullen en weer tellen, en dit net zolang doen tot er niet meer van gegeten wordt.
Zou het een vleermuis kunnen zijn...?
Superhuisvrouw, het kan vanalles zijn.

Ook vleermuizen schuifelen soms over de grond tussen nauwe spleten.

Probeer op één of andere manier rattengif te plaatsen tussen die wanden, voor vleermuizen is dat geen gevaar omdat dat insecteneters zijn.

Wel opletten dat er geen huisdieren mee in aaraking kunnen komen.
Bedankt ouwe voor je manier van meedenken,heb niets weer gehoord.Om het huis gelopen en daar in de buitenmuur een kleine opening in de voeg ontdekt.Weet dus niet of dat een ingang zou kunnen zijn maar goed ga er gif inzetten,en zorgen dat die voeg dichtkomt.En ga er nu extra op letten of ik ook weer wespen in een ingang zie gaan.Voor twee jaar terug hadden we er vreselijk last van en dat maakte ook een verschrikkelijke herrie. En wat jij zei ouwe een gaatje boren met getelde gifkorrels.Oh en ik ben al zo'n held !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven