HELP! Kat miauwt de hele nacht

28-03-2013 11:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een groot probleem. Sinds een half jaar hebben wij een kat (hij is 4 jaar oud). Nu sinds 2 weken miauwt hij vanaf een uur of 3 totdat we opstaan 7. We sluiten hem op in de woonkamer omdat hij ons anders helemaal geen slaap gunt en over ons heen blijft rennen. We zijn ten einde raad en hebben beide een slaaptekort. Hij heeft voldoende eten en water in de kamer.

We hebben gelezen dat we hem een tijdje zijn zin niet moeten geven (dus niet naar hem toe gaan als hij gaat miauwen) zodat hij leert dat miauwen niet helpt. Als hij niet miauwt dan geven we hem heel veel positieve aandacht. Ook spelen we zo veel als mogelijk met hem zodat hij zich niet verveelt en moe wordt voor de nacht. Echter, de situatie begint onhoudbaar te worden. We wonen in een klein appartement en horen hem dus duidelijk in de slaapkamer. Ook onze buren hebben al geklaagd over het gemiauw.

Heeft er iemand tips? Ik ben echt ten einde raad en ontzettend moe.

We zijn trouwens kort geleden nog naar de dierenarts geweest voor een prik en die heeft hem helemaal gezond verklaard.

Ik hoop echt dat iemand kan helpen!
quote:witch_dv schreef op 28 maart 2013 @ 13:07:

Bench vind ik echt niet kunnen hoor, dat doe je met honden en die snappen waarom je dat doet, een kat maakt niet de associatie: ik ga in de bench, baasje gaat slapen en nu moet ik me rustig houden. Die gaat moord en brand schreeuwen omdat ie er niks van snapt dat hij opgesloten zit.

Dus katten zijn wel degelijk dommer dan honden?

Ik betwijfel trouwens of honden snappen waarom je het doet hoor.

Het is van honden geaccepteerd. Waarom van katten niet?

Het kan best. Ik heb katten in de bench gehad (voor hun eigen veiligheid). En ze accepteerden het. MAAR het moet niet te lang duren, net zo min als met honden. Want dieren horen niet in kooien.

Maar stel dat je kat miauwt (klaagt) om een gegrond probleem? Dan moet jij eigenlijk dat probleem oplossen.

- krijgt jouw kat wel genoeg prikkels overdag?

- kan hij wel tegen zoveel alleen zijn?

Misschien zijn dat punten waar je een oplossing voor moet zoeken. Haal zijn probleem weg en dan heb je de oplossing.
Misschien heel dom bedacht hoor, maar kan het niet zo zijn dat er een buurt poes in de nabijheid loopt/woont... want als dat beestje krols is, kan jou kater die geur ruiken
quote:iones schreef op 02 april 2013 @ 18:14:

[...]

Maar stel dat je kat miauwt (klaagt) om een gegrond probleem? Dan moet jij eigenlijk dat probleem oplossen.

- krijgt jouw kat wel genoeg prikkels overdag?

- kan hij wel tegen zoveel alleen zijn?

Misschien zijn dat punten waar je een oplossing voor moet zoeken. Haal zijn probleem weg en dan heb je de oplossing.Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven