Het grote inrichting inspiratie topic

22-01-2021 10:39 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu ik ga verbouwen, dat ik veel behoefte heb aan inspiratie mbt inrichting, kleuren, keuze materialen etc. etc. Ik ben daar gewoon erg slecht in. Dan zie ik zo her en der op o.a. pinterest echt super leuke dingen maar ik zou daar zelf niet opkomen.

Dus dacht ik.. laat ik hier eens een topic openen voor tips, trucs,do's and don't qua inrichting.

Dus.. zoek je tips en inspiratie m.b.t. het inrichten van je huis? This is the place.
Alle reacties Link kopieren
Niemand meer actief hier ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met de Quooker, was buiten mijn budget (en ik vind eeen fluitketel ook gewoon fijn)

Hier hangen de wand planken inmiddels! Ontzettend blij mee. Ik kijk vanmiddag wel even of ik een foto kan invoegen
Jammer dat het hier zo rustig is idd. Tot op heden was ik van het meelezen :). Wij zijn nu goed een jaar aan het verbouwen en nu toe aan de afwerking en inrichting dus nu wordt het leuk. Wij houden van modern, rust en warmte dus het uitzoeken van de muurkleur vond ik al een ding. Niet te wit, en niet te beige. Gaan nu voor flexa, "vleugje turf" (ja echt..), plafond en muren in die kleur. Kozijnen en plinten ook, alleen de deuren worden zwart. Er komt pvc op de vloer in grijs-beige tinten met relief, zwarte raamkozijnen en een stalen schuifdeur. Als ik het zo teruglees vind ik het al mooi worden, hebben er ook best lang naar uitgekeken,

Ik wilde eerder ook keramisch parket, maar in aanschaf is dit veel duurder (die wij mooi vinden ten minste) en is gevoeliger voor toch barsten onder/bij de deurposten vandaar dat wij toch voor pvc gaan.

Bijkeukenmeubels en schouwkast zijn besteld, de keuken moet nog maar we kunnen niet alles tegelijk, weten wel wat we moeten hebben (kasten, apparatuur, aanrecht bestellen we apart). Wij gaan voor de Quooker pro en gebruiken hem idd alleen voor thee, koken, sopjes... Lijkt me een heerlijk gemak en luxe ding.

Maar het uitzoeken kost best veel tijd merk ik. Neem de gordijnen (inbetweens aan de achterkant) en de eettafel. Dit willen we van hout in een vergrijsde tint, vind ik ook erg lastig om te vinden terwijl hij nog betaalbaar blijft. Wij hebben plek voor een grote eettafel, maar 300cm wordt dat niet heel erg groot?

Nou, dit was het wel voor nu, hopelijk reageren er nog meer mensen met hun interieur ideetjes.
Klinkt mooi, Maria!

Wij zijn nu ook langzaam begonnen met ideeën opdoen over de inrichting van ons nieuwe huis. Keuken wordt waarschijnlijk wit met een betonlook blad.
Er komen zwarte deuren met glas. Op de muur komt een grijs/groene kleur en een wand wordt een wittint. Nieuwe vloer in de keuken zal hout worden.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?
We zijn vorige maand verhuisd zonder meubels en moesten in de lockdown op zoek naar nieuwe spullen.
Het was lastig om een stijl te kiezen, maar doordat we een best prominente bank hebben gekocht hebben we gekozen voor een soort nieuw-retro (is dat een woord/stijl? :))
Ik heb net lampen besteld en ben nu op zoek naar een salontafel en dressoir.
Wat ik mooi vind heeft helaas een levertijd van 12-16 weken!
Dus misschien wil iemand meezoeken naar passende alternatieven?
Dit is de salontafel die we in gedachten hebben:
Afbeelding
En zoiets Afbeelding of zoiets Afbeelding
kwa stijl voor een dressoir.
Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig om in de lockdown op zoek te moeten naar meubels. Gelukkig gaat er nu weer wat open. Ik vind dat Loods 5 altijd wel toffe dingen heeft. En daar kan je volgens mij ook weer afspraken maken inmiddels.

En ik was net even aan het googelen op een retro dressoir & kwam deze site tegen: https://www.furnified.com/nl/producten/kasten/dressoirs
Als ik iets nodig had, zou ik er zeker een kijkje gaan nenen denk ik. Klinkt trouwens tof je stijltje nieuw retro. Succes met het uitzoeken van je meubels!
Alle reacties Link kopieren
Dank je, die site kende ik nog niet. Daar ga ik ook ook eens neuzen.
Bij loods5 heb ik een gave fauteuil gevonden. ;)
Op made.com staat de stijl die ik leuk vind (en waar de plaatjes vandaan komen), maar die hebben dus helaas zulke lange levertijden.
Alle reacties Link kopieren
waarompaktieniet schreef:
13-03-2021 07:07
Dank je, die site kende ik nog niet. Daar ga ik ook ook eens neuzen.
Bij loods5 heb ik een gave fauteuil gevonden. ;)
Op made.com staat de stijl die ik leuk vind (en waar de plaatjes vandaan komen), maar die hebben dus helaas zulke lange levertijden.
marktplaats staat ook vol topspul! Zeker retro meubels kan je daar met een beetje geluk goed vinden.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, daar heb ik geweldige (vind ik zelf) eetkamerstoelen gevonden!
@maria: ik heb 10 jaar een keramische parkettegel liggen en tot nu nog geen barsten. Heb het bij anderen die ik ken niet gehoord. Wel moeten de kitranden van de plinten opnieuw gedaan worden.

En mocht je er toch nog voor kiezen dan een tip: laat ze naar de tint van de tegel inwassen. Heb nu in meerdere huizen gezien dat ze zonder kleur worden ingewassen en dan blijft het in mijn ogen echt een tegel. Bij ons zijn ze bruin ingewassen en krijgen nu nog wel eens de vraag waar dat mooie parket vandaan komt!
Alle reacties Link kopieren
@WAAROMPAKT..

https://www.bol.com/nl/p/salontafel-95x ... 105983159/
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ik ben nog niet heel veel verder.

Ik hoop ergens de komende maand keuken uit te zoeken .. pff.. dat vind ik echt een bevalling.. Vooral de kleur. Ik heb nu (nu ben ik heel herkenbaar) een donkerrode keuken. Vond ik toen leuk maar nooooit meer.. rood en hoogglans..

Ik vind het enorm lastig om een kleur uit te zoeken. Het moet meer tijdloos worden en niet zo besmettelijk.

Verder vloer. Ik dácht er uit te zijn, PVC, maar nu kwam ik in een woonblad natuursteen tegen.. en wauw ! dat is ook heel mooi. Ik hoop morgen terecht te kunnen in locale vloerenzaak zodat ik iig kan kijken.

Gordijnen wil ik graag in-betweens, neutrale kleur ;)

SChilder is geweest voor offerte, dus dat is alleen nog kleur kiezen en dat zal mede afhangen van vloer en keuken. Ook fotobehang heb ik al op het oog.

Verder moet er nog een nieuwe eettafel komen, liefst eiken, liefst oud , minimaal 2 meter , er moeten 8 man aan kunnen zitten.

Gelukkig starten ze pas in week 40 met bouwen, aannemer zat mudvol.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding dit is het overigens geworden met de lijsten!

Gelieve niet citeren
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
23-03-2021 22:09
ik ben nog niet heel veel verder.

Ik hoop ergens de komende maand keuken uit te zoeken .. pff.. dat vind ik echt een bevalling.. Vooral de kleur. Ik heb nu (nu ben ik heel herkenbaar) een donkerrode keuken. Vond ik toen leuk maar nooooit meer.. rood en hoogglans..

Ik vind het enorm lastig om een kleur uit te zoeken. Het moet meer tijdloos worden en niet zo besmettelijk.

Verder vloer. Ik dácht er uit te zijn, PVC, maar nu kwam ik in een woonblad natuursteen tegen.. en wauw ! dat is ook heel mooi. Ik hoop morgen terecht te kunnen in locale vloerenzaak zodat ik iig kan kijken.

Gordijnen wil ik graag in-betweens, neutrale kleur ;)

SChilder is geweest voor offerte, dus dat is alleen nog kleur kiezen en dat zal mede afhangen van vloer en keuken. Ook fotobehang heb ik al op het oog.

Verder moet er nog een nieuwe eettafel komen, liefst eiken, liefst oud , minimaal 2 meter , er moeten 8 man aan kunnen zitten.

Gelukkig starten ze pas in week 40 met bouwen, aannemer zat mudvol.
Ik heb een licht eiken look keuken. Gaat prima met de heftige kleuren die ik heb maar kan ook zo passen in een neutraler interieur.

Heb je voor vloeren ook al gekeken naar marmoleum?
Alle reacties Link kopieren
mooi RRT
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
23-03-2021 22:24
Ik heb een licht eiken look keuken. Gaat prima met de heftige kleuren die ik heb maar kan ook zo passen in een neutraler interieur.

Heb je voor vloeren ook al gekeken naar marmoleum?
Ja daar vinden we geen mooie vloer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven