Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Dat denk ik ook Trotter, vandaar dat ik zijn volledige naam even opschreef.

Pump, mocht je geïnteresseerd zijn in het centrum van den haag is een mooi museum aan hem gewijd: het Eschermuseum
quote:hiltje schreef op 29 april 2014 @ 21:55:

[...]

Haha, wat leuk! Ik ben precies zo en mijn huis is bijna vol. Laatste score was afgelopen weekend, een hele mooie foto geprint op aluminium. Kwam uit een ontwerpstudio. Voor een paar tientjes een kunstwerk.

Ja, heerlijk hè?!

Mijn laatste aankoop (en echt, naar aanleiding van dit topic) is een werkelijke fantastische lectuurbak voor aan de muur. Totaal niet nodig, amper plaats voor aan de muur (maar ik verwijder met liefde wat ouwe meuk), maar damned... zò gaaf, ik kon 'm niet laten lopen.

Gelukkig kon ie verzonden worden, zodat ik m'n man er mee kon confronteren toen het ding al hing...
conversation = awareness
Ik heb niet zoveel tijd om op alle reacties van M. Escher te reageren. Ik ken hem. Ik heb ook een boek over al die Nederlanders en andere kunstenaars uit die tijd. Ik heb ook een klein jaar kunstgeschiedenis gehad op de middelbare school toen er geen docent was voor iets anders. Daarna mocht ik weer een jaar zelf knutselen.

Een Duitse illustrator van kinderboeken was bijvoorbeeld Adolf Born http://de.wikipedia.org/wiki/Adolf_Born die heeft een prent van een vrouw die wordt weerspiegeld in het water zonder kleren. Vissen hebben die gepakt. Die is leuk, maar is niet in kleur in mijn boek. Maar als ik daarop zoek dan krijg ik via google de foute naamgenoot of de plaatsnaam Born

Vincent is toch gekker dan ik dacht. Na een paar keer kijken na een paar andere van zijn werken. Dan krijg ik toch een onrustig gevoel. Is een drukke schets en heel veel tegelijkertijd willen uitdrukken. Noem het Brainstormen op het doek.

Escher en andere kunstenaars hebben heel leuke en aparte plaatjes gemaakt. Ziet er heel simpel uit, maar natekenen geeft al problemen. Is echt niet zo gemakkelijk.
Hiltje, ik was al weken op zoek naar de naam ixxi! Thanks. Die komen dus aan de muur, gok ik.
O ja, Op Pinterest staan er een paar, maar die site is niet zo veilig. Door een van de lekken op internet (zie een stukje terug.)

Deze zijn het niet, maar is wel de stijl van de prent. Rustig, maar ik heb alleen in zwart-wit.

(Dit is trouwens Rembandt en zijn modellen door hem geschilderd.) De laatste lijkt er al meer op, maar is het ook niet.

Het gaat om die ene voorstelling. Deze heet LEDA WITH A SWAN AND THE OTHERS ANIMALS

Dit is een andere die ik ook wel leuk vind. (Misschien in de keuken... Ik lust wel vis.

Ik zet de link hier even neer. http://www.gallery.cz/gal ... tava/2000_06/Ramec_V.html Misschien heb ik niet goed gekeken.
Tijd voor weer eens wat plaatjes. Dit is het huis van blogster Zilverblauw, ze heeft ook een eigen merk opgezet (zie de shop)

http://www.zilverblauw.nl/

Ik vind het heerlijk, al die kleuren en spullen. Mijn huis is alleen toch wat serieuzer en meer vintage, maar ik heb geen kinderen en dus (helaas) geen excuus om het vol te zetten met speelgoed en diertjes en gezichtjes. Die bordjes met de gezichten van Donna Wilson wil ik echter hebben voor aan mijn keukenmuur.

En de horizontale boekenkast vind ik werkelijk geniaal. Is een Nederlands design van Studio Parade (die ook IXXI hebben ontwikkeld) voor Spectrum. Heb hem al vaker gezien en zou hem zo willen hebben.

deze horizontale boekenkast bedoel ik:

Nou, bij mij gaat een scan van de zwart-wit dan maar tegen de muur. Ja, Google deed zijn best op "litho's van Adolf Born" en levert o.a. deze. Is dat niet het hondje uit star wars?

Maar wat het ook is. Die komt er zeker niet in.

Misschien dat ze die in de WC pot.... Alleen daar is nog een plekje vrij. Qua kleur is die zeker goed. Stimuleert kinderen om door trekken. )

O nee, toch niet.
quote:Miss_Communicatie schreef op 02 mei 2014 @ 13:32:

[...]

Ja, heerlijk hè?!

Mijn laatste aankoop (en echt, naar aanleiding van dit topic) is een werkelijke fantastische lectuurbak voor aan de muur. Totaal niet nodig, amper plaats voor aan de muur (maar ik verwijder met liefde wat ouwe meuk), maar damned... zò gaaf, ik kon 'm niet laten lopen.

Gelukkig kon ie verzonden worden, zodat ik m'n man er mee kon confronteren toen het ding al hing...

Nou ben ik benieuwd welke. Heb je een plaatje?

Ik krijg bijna mijn belastinggeld terug (heul veul) en dan kan ik weer lekker gaan spenden.

Ik ga mijn retro fauteuiltjes die ik via mp op de kop tikte opnieuw laten bekleden (petrol/turkoois), een lampenkap laten maken en ik ga mezelf een budgetje geven om te besteden aan dure assecoires (die plantenpotten die ik eerder al eens postte en die bordjes hierboven en een nieuwe ingelijste poster). Ik loop me al maanden in te houden.....

Oja, en hopelijk mijn toilet opnieuw betegelen, als mijn werkmannetje daar tijd voor heeft (ik heb hem teveel aangeraden aan vrienden en nu komt hij om in het werk)
en deze van Sandro Del Prete zijn dus wel te vinden. Ook net even bekender.
Ik heb dus wel een paar nieuwe kastjes van Ikea gekocht vorige week. Zijn best wel plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.
quote:hiltje schreef op 03 mei 2014 @ 12:50:

[...]

Nou ben ik benieuwd welke. Heb je een plaatje?

Ik krijg bijna mijn belastinggeld terug (heul veul) en dan kan ik weer lekker gaan spenden.

Ik ga mijn retro fauteuiltjes die ik via mp op de kop tikte opnieuw laten bekleden (petrol/turkoois), een lampenkap laten maken en ik ga mezelf een budgetje geven om te besteden aan dure assecoires (die plantenpotten die ik eerder al eens postte en die bordjes hierboven en een nieuwe ingelijste poster). Ik loop me al maanden in te houden.....

Oja, en hopelijk mijn toilet opnieuw betegelen, als mijn werkmannetje daar tijd voor heeft (ik heb hem teveel aangeraden aan vrienden en nu komt hij om in het werk)

Helaas, geen foto. Maar de lectuurbak is uniek, jaren 70, een soort van 'golf' en hangt aan de muur. Ben er echt kinderlijk blij mee!

Trouwens, grappig, je laatste opmerking: een goed werkmannetje houd ik tegenwoordig lekker voor mezelf...

We hebben er de afgelopen jaren wel een paar versleten, maar man-man-man, eer je eens een goede gevonden hebt. Op dit moment zit ik heerlijk te werken (ja echt), terwijl thuis de buitenboel in de lak gezet wordt: sleutel afgeven, koffie staat klaar en hoppa.

Goud zijn zulke, absoluut goud!
conversation = awareness
Ik heb vandaag naar tegels voor mijn toilet gekeken. Ik had al mooie gezien van vtwonen dus ging speciaal ook daar voor kijken. Mooie tegel inderdaad, deze (maar dan zou ik hem horizontaal legen).

De prijs stond alleen per tegel (matje) aangegeven dus ik vraag wat de prijs per vierkante meter is.

Die mevrouw rekent dat uit:

370 euro per vierkante meter....

Dat doen we dus maar niet.

Gelukkig had ze ook een ander rechthoekig wit mozaïek en die kwam op 72- per vierkante meter. Wat al duur genoeg is.

Ook nog even bij de Praxis gekeken en daar was alles veel goedkoper maar helaas niet mijn smaak.

Bij de gamma hebben ze volgens mij geen wandtegels, kon het in ieder geval op internet niet vinden.

Iemand anders nog een tip voor betaalbare tegels?
En het was nog niet eens de enige financiele schok. Ik had een heel leuk medicijnkastje gezien in een blad in de vorm van een kruis. Die wil ik boven mijn wc hangen (om tampons enzo op te bergen). Nu stond me bij dat het een design ding was dus ik was wel bang dat het niet goedkoop zou zijn maar dacht: ach ja...soms mag je wel iets duurs.

Dus ik google en vind hem:

Prijs: 689,- euro.

Gelukkig zag ik daarna op marktplaats iets dat er dicht bij in de buurt kwam met als vraagprijs een tientje. Dus hoop dat ik die kan scoren.
Voor alle dames met een vent met gouden handjes: jullie probleem is niet nieuw. Zie hier.
Dat kastje voor tampons....

Ik heb een goedkopere....

En voor degene die Escher interessant vond.

Ik ga het boek Escher meets Islamic Art (o.a. in Tropenmuseum een expositie gevonden toen ik zocht naar het boek dat ik ga bekijken. Op de kaft staat zijn plaatje heel duidelijk en dat is dus wel een duidelijke kopie van te maken. Ik ben bezig om met die goedkope printjes te kijken of het allemaal wel leuk staat.

http://vimeo.com/71127106 (Is ook een expositie. Vooral interessant om bijpassende plaatjes te vinden.

@Hiltje,

Ik weet nog wel duurdere tegels.

Als je Ismalitische kunst bekijkt dan zijn die tegels allemaal nog te bestellen. Dan kom je ook op dat soort prijzen uit. Heb je wel een kunstwerk aan de muur zoals je het ook in de moskee en badhuizen kan terugvinden.

Ik vind het te druk, maar met een paar kleuren vind ik Escher dan weer wel mooi (voor een tijdje). Ik vind daar een paar heel mooie voorstellingen bij zitten.

En het kastje... Zoek eens op TV-meubels bij Ikea. Daar vind je vrij platte kastjes voor CD's en DVD's. Diepte 20 cm en hoogte, breedte 38 x 60. Is wel iets groter. Maar stukken goedkoper.

Moet je even bij de series kijken. Van de BESTÅ hebben ze bijvoorbeeld een knalgele deur voor 25 euro. Dezelfde deuren in andere kleuren van hetzelfde formaat zijn er al vanaf 10 euro.

De kleinste kastjes waar die deuren voor passen zijn er vanaf 10 euro.

Dat is maar een voorbeeld. Maar op TV meubels kan je misschien iets dat goedkoper is vinden.

Hier is de gele deur.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/10277875

En kleine opbergers voor de werkplek. Daar staan soms ook heel opvallende kleuren van redelijk goed materiaal. En formaat. Bij mij past het ook boven de WC. Bij Ikea hadden ze andere felle kleuren, maar die hebben ze niet meer. Er is nog wel roze.

Van de gele is er ook een lade-front in hoogglans.

Maar in de vestigingen hebben ze soms kleuren die er uit gaan in de aanbieding en dat is online niet altijd terug te vinden. Ik krijg ook vaak vreemde resultaten via zoeken.

Dit is het kastje. (Ik voeg de link toch maar toe. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90219004

Dat kastje kan je ook ondersteboven hangen. Dan oogt het beter.

Een haal verhaal... dat ik ingetypt heb, terwijl ik ook zoekende was op internet... en dan kan het een beetje warrig overkomen.

Maar zoek op CD en DVD en bovenkastjes en je hebt misschien geluk. Ze zijn iets groter dan een medicijnkastje, maar vakjes die in te stellen zijn. (Het nummer achter het rood. Dat is het productnummer.
Kastje in wit http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90219004 Afmeting 60 x 38 x 20

De bijpassende gele deur is er voor 25 euro, maar is wel hoogglans afmeting 60 x 38. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/00266311

Nou, ik stop er maar mee. Ik heb de roze deur net gezien, maar moet misschien nog komen...

Als je varieert met afmeting dan zit er vaak meer achter de deurtjes...
quote:Katherina schreef op 02 mei 2014 @ 15:46:

Hiltje, ik was al weken op zoek naar de naam ixxi! Thanks. Die komen dus aan de muur, gok ik.

De kwaliteit van ixxi is zwaar bedroevend. Wat papieren printjes op dunne velletjes met een plastic kruisje om de boel bij elkaar te houden. Niet naast een deur of raam hangen, dan wappert het alle kanten op.

Leuk idee, zeer slechte uitvoering.
conversation = awareness
quote:hiltje schreef op 05 mei 2014 @ 19:17:

Iemand anders nog een tip voor betaalbare tegels?

Hebben ze bij de Gamma geen wandtegels meer? Ik heb er vorig jaar nog gekeken, en toen hadden ze ze nog wel.

Anders moet je eens kijken bij Jan Groen (Bleiswijk) of Fravo (Dordrecht). Daar hebben ze sowieso meer keus dan bij een bouwmarkt (en beide zaken zijn redelijk betaalbaar).
quote:Miss_Communicatie schreef op 06 mei 2014 @ 14:19:

[...]

De kwaliteit van ixxi is zwaar bedroevend. Wat papieren printjes op dunne velletjes met een plastic kruisje om de boel bij elkaar te houden. Niet naast een deur of raam hangen, dan wappert het alle kanten op.

Leuk idee, zeer slechte uitvoering.Echt waar? Ik had het idee dat het geplastificeerde kaartjes waren. Hmmm... Nog eens over denken.
quote:Katherina schreef op 06 mei 2014 @ 14:38:

[...]

Echt waar? Ik had het idee dat het geplastificeerde kaartjes waren. Hmmm... Nog eens over denken.

Dat idee had ik ook. Wat dikkere, stevige kaartjes. Maar het bleken gewoon losse, dunne velletjes te zijn.

Zag er echt heel goedkoop uit (en ik was 80 euro verder...).
conversation = awareness
Oh, dat valt mij ook tegen!
Nou, scheelt je vele euro's op voorhand.

Ik heb nog een serieuze mail gestuurd naar ixxi dat ik de kwaliteit, zeker voor een dergelijke prijs, erg vond tegen vallen. Zoals gezegd wat printjes en een zakje met plastic kruisjes. Het ophangsysteem dat meegeleverd wordt is trouwens ook om te huilen: een plastic strook die je met plakkers op de muur moet hangen.

Ixxi vond echter dat het geleverde product de prijs meer dan waard was. Tja, ik zeer zeker niet.
conversation = awareness
Bij de Action heb ik een tijd geleden een lamineerapparaat gezien.

Is alleen maar de vraag hoe de kwaliteit van het plastic is.

Het is niet makkelijk om met een soort van boeklon (voor kaften van boeken met plakplastic) een glad oppervlak te krijgen. Maar dat kan je dan wel aan twee kanten bekijken.

Volgens mij betaal je bij IXXI vooral voor de copyright? Kopie maken is niet allemaal even duidelijk. Duidelijk wat de kwaliteit betreft.

Heb net gelezen dat Adolf Born meer dan 130 boeken heeft geillustreerd. Tekenfilmpjes ook. Dat wordt nog een hele klus om die te vinden.

Deze zou het ook wel aardig doen op mijn WC deur. Misschien dat ik daar een collage van maak. Ik zet hem hier even neer. Is van Igor Oleynikov en dat is een Rus. Uit de tijd dat ze nog achter de muur zaten. Gaam ze mooi van dromen. Maar niets is veranderlijker dan een verzameling aanleggen voor een collage voor aan de muur. Heb dat lang geleden eens gedaan en die ben ik helaas kwijt.
Ja, en Mosa bakt niet alleen serviezen. Die hebben ook mooie tegels. Daar hebben ze horizontale lange tegels. Maar als het in de breedte kan dan toch in de hoogte.... Zoek op "tegels Mosa"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven