Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
maandag 17 mei 2021 om 17:31
maandag 17 mei 2021 om 17:43
Nee, nu lijkt het op een dame die aan het hoelahoepen is...sorry...
maandag 17 mei 2021 om 18:05
Ja, dit dus. Bovenaan de foto de bocht groter naar rechts laten lopen en dan onderaan de foto naar links. Dan hou je onderaan rechts wel een smalle border over, maar die is juist ideaal voor kleine kruipertjes of zo.Guavepapaya schreef: ↑17-05-2021 17:48En als je hem nu 1 vloeiende bocht geeft CC?
oké vloeiend en een hoelahoepende dame geeft heel ander beeld in mijn hersens
Welkom andere meeschrijfsters![]()
maandag 17 mei 2021 om 18:18
Ik ook even bemoeien met het paadje van CC
In de natuur slingert een paadje omdat er in de rechte lijn een obstakel is, zoals een rotsblok of een boom. Als je iets minder bochten maakt en je zet in de bocht een grote plant, dan is het logisch en natuurlijk dat het pad daar een bocht maakt. Bovendien overzie je het pad niet in één keer zodat het pad langer lijkt.
In de natuur slingert een paadje omdat er in de rechte lijn een obstakel is, zoals een rotsblok of een boom. Als je iets minder bochten maakt en je zet in de bocht een grote plant, dan is het logisch en natuurlijk dat het pad daar een bocht maakt. Bovendien overzie je het pad niet in één keer zodat het pad langer lijkt.
Ik vind hier dingen van.
maandag 17 mei 2021 om 18:20
Het is inderdaad te gemaakt zo, ik denk te snappen wat jullie bedoelen en ga er weer mee aan de slag.
Vandaag alleen niet meer want iedere keer dat ik naar die plek toeloop krijg ik het boze oog van verschillende merels, die willen gewoon dat ik stop met dat belachelijke heen en weer gesleep met stenen zodat ze naar wormen kunnen zoeken
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
maandag 17 mei 2021 om 18:22
Welkom nieuwe schrijfsters! Ik weet niet meer wie het zei, maar ik wil graag een foto zien van die amberboom! Die lijkt me erg mooi
.
Dat ronde terras met al die planten eromheen klinkt ook goed! Dan ben je helemaal omringd door groen als je op je terras zit. Het lijkt me een heerlijk plekje!
Dat ronde terras met al die planten eromheen klinkt ook goed! Dan ben je helemaal omringd door groen als je op je terras zit. Het lijkt me een heerlijk plekje!
Ik vind hier dingen van.
maandag 17 mei 2021 om 18:48
Veel makkelijker idd. Daar weegt het zelf slepen met zakken aarde wel tegen op.Sabeltandcavia schreef: ↑17-05-2021 18:26Wat is dat toch steeds met al die mannen die veto's uitspreken??? Het lijkt me maar knap lastig, een man met een mening over de tuin. Het tuiniert een stuk gemakkelijker zonder, merk ik.![]()
Hier een ex die hoorde dat ik tegels uit de tuin had gehaald om meer planten kwijt te kunnen: "wat zonde, ze lagen zo netjes "
maandag 17 mei 2021 om 18:50
Deze foto is in augustus gemaakt tijdens de bezichtiging van het huis. De amberboom is de hoge boom die achter de dak-iep staat. In de herfst verkleurt hij naar prachtig dieprood en het duurt lang voor hij dat blad verliest.Sabeltandcavia schreef: ↑17-05-2021 18:22Welkom nieuwe schrijfsters! Ik weet niet meer wie het zei, maar ik wil graag een foto zien van die amberboom! Die lijkt me erg mooi.
https://postimg.cc/xqPzcgbN
maandag 17 mei 2021 om 18:52
Ja, de theorie van Caaf is inderdaad de juiste. Het pas loopt om een obstakel heen en dat obstakel mag best iets groter zijn om het spannend te maken. De afwisseling van gras en steen als overgang vind ik ook een leuk idee.
@Caaf, ik heb een aantal jaar geleden ook een amberboom geplant, vooral vanwege de prachtige herfstkleuren (geel, oranje, rood blad). En als ze eenmaal groot zijn komen er ook leuke stekelvruchtjes aan die je weer in herfst- en kerststukjes kunt gebruiken.
Dit is een oude foto uit 2018 van de herfstkleur. Kleuren lijken ieder jaar nog feller te worden nu de boom groter wordt.
@Caaf, ik heb een aantal jaar geleden ook een amberboom geplant, vooral vanwege de prachtige herfstkleuren (geel, oranje, rood blad). En als ze eenmaal groot zijn komen er ook leuke stekelvruchtjes aan die je weer in herfst- en kerststukjes kunt gebruiken.
Dit is een oude foto uit 2018 van de herfstkleur. Kleuren lijken ieder jaar nog feller te worden nu de boom groter wordt.
maandag 17 mei 2021 om 18:54
Welkom krootje, mooie basis van een tuin. Ik ben benieuwd wat er allemaal in het groen middenin opkomt. Kijk naast het soort planten ook even naar welke hoeken wanneer zo'n/schaduw hebben. Dat maakt nieuwe plantjes kiezen ook makkelijker.
Hier best blij met man, die heeft dit weekend sprinklers geïnstalleerd en is groot fan van sedum, daartussen plant ik dan de dingen die ik leuk vind en zo ontstaat er vanzelf een groene oase. Kreeg dit weekend van vrienden complimenten, dat ik zulke groene vingers had en hoe wist ik wat onkruid was. (Over dat laatste, niet ik laat alles groeien en beslis dat of ik het een mooie bloem vindt of niet. Soms moet ik daardoor een jaar later 2* zoveel trekken (grrr klaverzuring) maar het corrigeert zich allemaal vanzelf).
Hier best blij met man, die heeft dit weekend sprinklers geïnstalleerd en is groot fan van sedum, daartussen plant ik dan de dingen die ik leuk vind en zo ontstaat er vanzelf een groene oase. Kreeg dit weekend van vrienden complimenten, dat ik zulke groene vingers had en hoe wist ik wat onkruid was. (Over dat laatste, niet ik laat alles groeien en beslis dat of ik het een mooie bloem vindt of niet. Soms moet ik daardoor een jaar later 2* zoveel trekken (grrr klaverzuring) maar het corrigeert zich allemaal vanzelf).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
maandag 17 mei 2021 om 19:02
Ik realliseer me steeds meer dat ik echt van geluk mag spreken met de mijne. Hij bemoeit zich echt nergens mee, laat mij mijn gang gaan en helpt alleen als ik er om vraag (grote klussen). Nadeel is dat ik echt alles alleen doe en dan is een grote tuin soms net wat te groot (of mijn tijd te beperkt). Hij zit alleen maar trots te wezen op het resultaat en verzucht iedere zomer: wat hebben we toch een paradijsje.
maandag 17 mei 2021 om 19:09
Da's een vijver waar een aantal jaar niks aan gedaan is.
Er komen nu vooral steeds allerlei bollen op. Nu bloeien er meiklokjes. Zo leuk al die verrassingen!
maandag 17 mei 2021 om 19:10
Thnx, van dit soort wijsheden word ik heel blij, ook voor mijn tuinSabeltandcavia schreef: ↑17-05-2021 18:18Ik ook even bemoeien met het paadje van CC![]()
Tjezus, wat vals
maandag 17 mei 2021 om 19:17
Duet, je mag je in je handen knijpen met zo'n man.
Hier een man die doordramt dat het op zijn manier moet.
Af en toe heel vermoeiend
Maar uiteindelijk vinden we wel een gulden middenweg
Ik laat hem dan maar zijn gang gaan, dus hij is degene die de basis ongeveer legt en ik zorg dat alles op zijn plek komt en maak dan nog wel eens wat aanpassingen
En uiteindelijk zijn we dan wel tevreden over het eindresultaat
En als alles klaar is mag ik het onderhoud doen.
Behalve gras maaien want dat vind hij een leuk klusje
Hier een man die doordramt dat het op zijn manier moet.
Af en toe heel vermoeiend
Maar uiteindelijk vinden we wel een gulden middenweg
Ik laat hem dan maar zijn gang gaan, dus hij is degene die de basis ongeveer legt en ik zorg dat alles op zijn plek komt en maak dan nog wel eens wat aanpassingen
En uiteindelijk zijn we dan wel tevreden over het eindresultaat
En als alles klaar is mag ik het onderhoud doen.
Behalve gras maaien want dat vind hij een leuk klusje
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk