hoe heet dit nou?

31-05-2012 14:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een nieuwe radio/cd-speler kopen. Eentje die niet draagbaar is, zeg maar, met boxen. Nou wil ik op internet kijken wat er zoal te krijgen is voor niet al te veel geld, maar ik kom gewoon niet op het woord van wat ik zoek. Ik voel me nu echt vreselijk oud, maar al die nieuwe termen gaan een beetje langs mij heen. Er is hier vast wel iemand die wel weet hoe een niet draagbare radio/cd-speler heet?
Stereotoren? Of is dat ook hopeloos ouderwets inmiddels?

Kijk anders even op de site van Mediamarkt of iets dergelijks, staat bij de plaatjes dan wel hoe het heet?
Stereo installatie?
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Stereo-installatie!
surround system?
Dankjulliewel! Ik denk dat het nu wel moet lukken. :)
Radio/CD speler.

CD speler (met radio)
Home cinema set? Zit alles in......
Audioset?
Vroeger heette dat nog wel eens een miniset of een midiset: zo'n toren met versterker, cd-speler, tuner (en een cassettedeck of platenspelen :)). Hoe dat nu zou moeten heten....
Ik denk dat, wat ik zoek, een stereo installatie is. Nu twijfel ik alleen of ik niet toch een draagbare zal nemen, omdat je die overal mee naartoe kunt nemen. Alleen is het niet zo dat de kwaliteit van een draagbare radio/cd-speler minder goed is dan die van een niet draagbare stereo installatie?

@Mausiemaus, een home cinema set heeft zeker z'n voordelen (dat je er ook dvd mee kunt kijken), maar wat ik zo op internet lees moet je echt een duurdere hebben om dezelfde kwaliteit te hebben bij het afspelen van cd's of het luisteren naar de radio als een stereo installatie.
hi fi stereo set
Nee hoor, de kwaliteit van zo'n draagbaar ding van 80 euro is even goed zo niet beter dan een hifi systeem met aparte versterker en Bose boxen.

(waarom ben ik bang dat mijn sarcasme niet over komt? :))
Koelvriescombinatie met speakers!

Ik heb er ook nog een staan, een stereo-installatie. We zijn oud! X-D
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
kadanz schreef op 31 mei 2012 @ 15:08:

Nee hoor, de kwaliteit van zo'n draagbaar ding van 80 euro is even goed zo niet beter dan een hifi systeem met aparte versterker en Bose boxen.

Haha dat kwam zeker niet over. Maar zeker mee eens hoor. Er gaat niks boven een echte installatie. Maar zoals ik, ik wil gewoon muziek e.d. en dat hoeft van mij absoluut geen super kwaliteit. Zolang het maar niet doorzeeft is van de ruis en vervormingen. Ik heb dus 2 radiotjes van 12 en 13 euro staan en ben er nog heel blij mee ook. haha
kadanz schreef op 31 mei 2012 @ 15:08:

Bose staat anders wel bekend om mooi design maar slechte kwaliteit... :-(

Maar goed.

Ik zou zoeken op audioset of hifi-set. Dan kun je verder kiezen tussen losse componenten (da's de echte ouderwetse stereotoren) of miniset en microset.
dana wijzigde dit bericht op 31-05-2012 22:05
Reden: Vergissing! Was in de war met B&O...
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 15:23:

Koelvriescombinatie met speakers!

(...)
http://www.kolesqueeste.nl/images/pump-up-the-bass.jpg

Dit is natuurlijk wel da bomb
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bang & Olufsen had/heeft mooi spul;

http://www.aheadstereo.com/images/usedproduct/b%20and%20ocrop.jpg

http://cdn.asia.cnet.com/i/r/2010/crave/hav/63020758/beospace_430x320.jpg
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Oh jee, ik vergiste me. Nu ik de naam Bang en Olufsen lees weet ik het ineens weer: die stond bekend om mooi design maar slechte kwaliteit. Bose was die van de melkpakjes en muziek in je hele kamer. *oud wordt*
Dana schreef op 31 mei 2012 @ 21:08:

[...]

Bose staat anders wel bekend om mooi design maar slechte kwaliteit... :-(

Maar goed.

Ik zou zoeken op audioset of hifi-set. Dan kun je verder kiezen tussen losse componenten (da's de echte ouderwetse stereotoren) of miniset en microset.

Ik wist dat iemand me daarop zou attenderen.

Ach, ik ben erg blij met mijn Bose setje :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven