Hoe hou ik andere katten uit mijn tuin??

31-08-2010 20:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onder het mom "meer mensen weten meer dan een" wil ik jullie raad/advies vragen.

Wij hebben twee katten die ook gewoon in de tuin lopen. We hebben alles goed afgezet, zodat ze niet weg kunnen. Waarschijnlijjk zijn ze ook goed opgevoed, want ze proberen niet eens aan de wandel te gaan.

Probleem is dat we wel veel last hebben van andere katten die bij ons in de tuin komen. Ook als onze katten in de tuin lopen. Volgens mij klimmen ze over de schutting en springen over het hekje heen.Dit heeft dan weer tot gevolg dat onze kater gaat knokken met die katten. En daardoor krijgen onze eigen katten weer ruzie. Heel vervelend dus.

Nu vraag ik me af of jullie misschien een goede tip hebben om andere katten uit onze tuin te houden. We hebben wel geprobeerd om de eigenaars van die katten aan te spreken, maar zij hebben buitenkatten en kunnen deze niet binnen houden. Maar niemand heeft last van onze katten, dus ik vind het ook niet nodig dat ik last heb van andere katten.
Niks aan te doen.

Waarom mogen jou katten de tuin niet uit?
Je hebt vast nog niet gegoogled; er is elke maand zo'n topic
Luchtbuks?

Nee grapje natuurlijk.

Ik zou een goede omheining gebruiken met daarop stroomdraad.
Je kan er niet zo heel veel aan doen...
220 op het hek zetten?
Ik flikker altijd water over die andere katten heen. Helpt volgens mij wel.
Naar de dierenwinkel gaan en je probleem voorleggen er is een spray ervoor of nog wat middeltjes.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Gewoon die omheining weghalen. Jou katten lekker laten lopen en ze het gewoon zelf uit laten zoeken.
quote:meharis schreef op 31 augustus 2010 @ 20:58:

Naar de dierenwinkel gaan en je probleem voorleggen er is een spray ervoor of nog wat middeltjes.Wat moet ik me daar bij voorstellen? Moet je dat elke dag op de schutting spuiten ofzo?
Luna, ik heb een Britt waar ik heel zuinig op ben (op de andere ook dus), en ik wil hem niet kwijt. Daarbij komt ook dat ik het gewoon niet nodig vind dat andere mensen last hebben van mijn katten...

Stroom heb ik zelf ook aan gedacht, maar nu blijkt dat die andere katten ook door de schutting heen komen, dan heeft dan geen zin.

Ik denk zelf ook dat er niet zoveel aan te doen is, maar ik kan altijd een balletje opgooien. Ik zit ook niet te wachten op bonje met de buren....

@viva, ik zal voortaan beter googelen, beloofd...
quote:Blubblub00 schreef op 31 augustus 2010 @ 21:00:

@viva, ik zal voortaan beter googelen, beloofd...Maakt mij niet uit hoor; ik probeerde er alleen mee te zeggen dat dit een eindeloze discussie is; DE oplossing is er dus niet.
Ik heb hier hetzelfde probleem..... 1 van mijn katten komt buiten in de tuin,maar gaat eigenlijk hooguit op het schuurdak liggen zonnen.Andere 2 katten komen niet meer beneden sinds ik een teckel heb(die wil met ze spelen,maar dat snappen de katten niet)........s'nachts lopen er hier heel veel katten door de tuin,waardoor de nachtlamp aanspringt,en de teckel helemaal gaat flippen.........

Heb de eigenaars er al verschillende keren op aangesproken.Antwoord was> ja bij de vorige bewoner lagen ze hele dag op de tuintafel te slapen........? Sorry maar houd die vlooienbunkers van je gewoon bij......Ik zorg dat niemand last van mijn katten heeft,en ondertussen spaaien andere katten hier de bloembollen de grond uit in voor en achtertuin!
quote:Confiture schreef op 31 augustus 2010 @ 20:58:

Ik flikker altijd water over die andere katten heen. Helpt volgens mij wel.Dan straf ik mijn eigen katten ook en die doen niets... Als ze in de tuin naast ons zitten, gooi ik daar wel water in, maar ze blijven terugkomen.
azijn helpt om je katten uit de tuin te houden,

ik heb ook gehoord dat kattekruid goed tegen katten in je tuin helpt,maar in principe is er niks aan te doen aan andere katten in je tuin...

Als er wat aan te doen zou zijn zou mn buurman ook niet steeds zeiken over mijn katten haha
Dit misschien?

http://www.postordershop.nl/Tuin/Tuinwachter.html
O nee, dan gaan je eigen katten ook pleite..
quote:supershiva schreef op 31 augustus 2010 @ 21:09:

azijn helpt om je katten uit de tuin te houden,

ik heb ook gehoord dat kattekruid goed tegen katten in je tuin helpt,maar in principe is er niks aan te doen aan andere katten in je tuin...

Als er wat aan te doen zou zijn zou mn buurman ook niet steeds zeiken over mijn katten hahaJa koffiedrap ook maar haar katten lopen ook in de tuin........dus dat is niet echt een optie toch?
misschien dat dit helpt

Zonder dat ik nou het halve forum over me heen krijg, ben ik wel benieuwd naar een ding. Waarom laten mensen hun kat in weer en wind, dag en nacht buiten lopen. Ik begrijp dat niet. Je neemt toch een kat voor de gezelligheid en voor jezelf? Niet voor de buren...

Nogmaals ik bedoel er niets mee, ik ben gewoon nieuwsgierig.
gaten in schutting dichten en dan stroomdraad er op
Google eens op kattennet-kattennetten. Daarmee hou je je eigen kat binnen en andere katten buiten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Toch vind ik azijn wel een goede tip. Kan ik ook buiten mijn eigen tuin doen. Wellicht het proberen waard. En anders ga ik toch maar eens informeren bij de DA of dierenwinkel...
Poezewoes, mijn buren hebben langs heel de tuin netten om katten te weren, en ook dat helpt niet. En het kan toch niet zo zijn dat ik alles hermetisch af moet gaan sluiten....
speciaal kattenschrikdraad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven